Työhaluttomuuden syyt?
Oletteko itse tai tunnetteko niitä kuuluisia työhaluttomia? Mistä eri syistä ihminen päätyy työhaluttomaksi?
Kommentit (66)
Nykyinen halittus + yleisesti kaikki kokoomuslaiset ja keskustalaiset kusipäät ovat riittävän hyvä syy kieltäytyä kaikesta työstä. Ennemmin vaikka varastan niiltä kusipäiltä kuin alistun tekemään niille työtä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko itse tai tunnetteko niitä kuuluisia työhaluttomia? Mistä eri syistä ihminen päätyy työhaluttomaksi?
Eiköhän yleisin syy ole se että kun ei saa töitä niin sitten ei myöskään halua niitä. Näin ihminen suojelee itseään ja on haluamatta asioita joita ei voi saavuttaa. Jos yhtäkkiä tulisikin hyvä työtarjous, niin veikkaan että henkilö välittömästi paranisi työhaluttomuudesta.
Minä en vain halua tehdä työtä. En halua edes elää. Enempää en jaksa tilittää. Saman loanheiton saisin osakseni, vaikka yrittäisin kertoa elämästäni.
Vika ei ole työnteossa. Työ sinällään voi olla ihan mukavaa. Vika on minussa. Minä en kestä sitä yksitoikkoisuutta ja joutavuutta. Ja vikaa on myös työhteisöissä, joissa kiusataan ja pompotetaan. Jos olisin sosiaalinen, kuuluisin ehkä porukkaan ja sietäisin tylsyyttä.
Eräs tuntemani työhalutun, ei ole käynyt peruskoulun jälkeen mitään koulua. Lisäksi hän on kehittänyt itselleen ideologian, jonka mukaan palkkaerot ovat epäreiluja. Ei voi työskennellä sairaalassa, koska siellä on niin suuret palkkaerot. Kouluttamaton muodollisestikin epäpätevä siivooja saa vain kolmanneksi siitä palkasta mitä erikoislääkärit. Niin epäreilua että on mielummin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain halua tehdä työtä. En halua edes elää. Enempää en jaksa tilittää. Saman loanheiton saisin osakseni, vaikka yrittäisin kertoa elämästäni.
Vika ei ole työnteossa. Työ sinällään voi olla ihan mukavaa. Vika on minussa. Minä en kestä sitä yksitoikkoisuutta ja joutavuutta. Ja vikaa on myös työhteisöissä, joissa kiusataan ja pompotetaan. Jos olisin sosiaalinen, kuuluisin ehkä porukkaan ja sietäisin tylsyyttä.
Mikä on siis nyt vaihtoehtona työn yksitoikkoisuudelle ja joutavuudelle? Arvaan että makoilet kotona ja surffailet netissä, eikö se ole yksitikkoista ja joutavaa?
Eräällä tuntemallani työhaluttomalla on aika rankka menneisyys takana ja hänellä ei vaikuttaisi olevan itsetunto mitenkään kehuttava. Näyttäisi siltä että ei oikein jaksa ottaa vastaan niitä kymmeniä pettymyksiä joita työn hakemisessa väkisin tulee.