Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaluttomuuden syyt?

Vierailija
22.10.2018 |

Oletteko itse tai tunnetteko niitä kuuluisia työhaluttomia? Mistä eri syistä ihminen päätyy työhaluttomaksi?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat

Traumaperäinen stressihäiriö

Uupumus

Fyysiset sairaudet

Tuhoava lapsuus

Vaikea elämäntilanne

Kriisi

Ujous

Estyneisyys

Herkkyys

Persoonallisuushäiriöt

Vierailija
2/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin totaalinen kyllästyminen mielivaltaisiin työnantajiin on aikaansaanut työhaluttomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aika on ihanaa - eikä edes peruspäiväraha minua haittaa!!!

Vierailija
4/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäiset kanssatyöntekijät

Vierailija
5/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat

Uupumus

Fyysiset sairaudet

Tuhoava lapsuus

Vaikea elämäntilanne

Kriisi

Ujous

Estyneisyys

Herkkyys

Persoonallisuushäiriöt

Minulla juuri nämä. Olisi pitänyt jo vuosia sitten jättäytyä pois työelämästä, mutta ei, lyhyillä saikuilla vaan mentiin ja muut irvailivat työhaluttomuudella ja kielivät pomolle "laiskottelustani" = en pystynyt ahdistukseltani työntekoon! Nyt en ole töissä, koska en pysty! Onkohan kadehtiminen nyt viimein loppunut. Kateellisia olivat mm. parisuhteestani ja mieheni tuloista. Minulle kuittailtiin mm. että sähän voit pitää töissäkäyntiä vähän kuin harrastuksena jne.

Vierailija
6/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen patalaiska.

Vierailija
7/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työhaluton vaan vailla työtä.Ihanaa olis päästä jonnekin työhön.Rakastan työtäni.Ja olenkin hakenut ja hakenut ja hakenut,aina on vastaus ei.Nuoremmat vie paikat.Kaupungilla täysi sijaiskielto päällä ja paikkakuntaakaan ei kannata/voi vaihtaa.Olisipa töitä,vaan kun ei.

Vierailija
8/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuhlata aikaani esim. töissä, missä istun joutilaana 8 tuntia. Paljon mielummin käytän arvokkaat elämäni tunnit toisin.

Vierailija
9/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on arvokkaampaa, kuin olla jonkun orja.

Vierailija
10/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat

Uupumus

Fyysiset sairaudet

Tuhoava lapsuus

Vaikea elämäntilanne

Kriisi

Ujous

Estyneisyys

Herkkyys

Persoonallisuushäiriöt

Minulla juuri nämä. Olisi pitänyt jo vuosia sitten jättäytyä pois työelämästä, mutta ei, lyhyillä saikuilla vaan mentiin ja muut irvailivat työhaluttomuudella ja kielivät pomolle "laiskottelustani" = en pystynyt ahdistukseltani työntekoon! Nyt en ole töissä, koska en pysty! Onkohan kadehtiminen nyt viimein loppunut. Kateellisia olivat mm. parisuhteestani ja mieheni tuloista. Minulle kuittailtiin mm. että sähän voit pitää töissäkäyntiä vähän kuin harrastuksena jne.

Täytyy vielä lisätä, että vaikka kaikki keskittyivät vain minun "työhaluttomuuteeni" en ole aivan vakuuttunut noiden arvostelijoiden omastakaan työhalukkuudesta. Taukoja pitivät yli sovittujen rajojen, vaikka vain minun taukoni pituudet tuntuivat niin kovasti kiinnostavan muita. Pahaa puhuivat ja juoruilivat toisistaan ja esimiehestä heti kun joku poistui samasta tilasta. Sitten oltiin esimiehelle niin mielinkielin edessäpäin, kun oli joku syntipukki jota syytellä, jotta huomio ei kiinnittyisi omiin tekemisiin, kuten juoruiluun ja sen viemään aikaan työnteolta. Hmm, onkohan sekin eräänlaista työhaluttomuutta. Myös sidosryhmät saivat osansa arvostelusta. Huoh.

Vierailija
11/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska add.

Vierailija
12/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse töihin semmosen paikkaan, josta voisi ihan nauttiakin. Tänne maailmaan kun synnytään kerran, niin jotkut haluavat ottaa siitä kaiken irti. En syytä heidän ajattelutapojaan.

Vierailija
13/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat

Uupumus

Fyysiset sairaudet

Tuhoava lapsuus

Vaikea elämäntilanne

Kriisi

Ujous

Estyneisyys

Herkkyys

Persoonallisuushäiriöt

Täytyy vielä lisätä, että vaikka kaikki keskittyivät vain minun "työhaluttomuuteeni" en ole aivan vakuuttunut noiden arvostelijoiden omastakaan työhalukkuudesta. Taukoja pitivät yli sovittujen rajojen, vaikka vain minun taukoni pituudet tuntuivat niin kovasti kiinnostavan muita. Pahaa puhuivat ja juoruilivat toisistaan ja esimiehestä heti kun joku poistui samasta tilasta. Sitten oltiin esimiehelle niin mielinkielin edessäpäin, kun oli joku syntipukki jota syytellä, jotta huomio ei kiinnittyisi omiin tekemisiin, kuten juoruiluun ja sen viemään aikaan työnteolta. Hmm, onkohan sekin eräänlaista työhaluttomuutta. Myös sidosryhmät saivat osansa arvostelusta. Huoh.

Tutulta kuulostaa. Oman työhaluttomuuden suurin syy ovat muutamat työkaverit eri paikoissa. En halua pilata elämään k-päiden seurassa.

Vierailija
14/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyhmä.

Vierailija
15/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuuteni, en jaksa. Ekä joku parin tunnin työ iltäpäivällä onnistuisi, mutta sekin sotkisi liikaa tekemisiäni.

Vierailija
16/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lomailen mieluummin koko elämäni.

Vierailija
17/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat

Uupumus

Fyysiset sairaudet

Tuhoava lapsuus

Vaikea elämäntilanne

Kriisi

Ujous

Estyneisyys

Herkkyys

Persoonallisuushäiriöt

Tutulta kuulostaa. Oman työhaluttomuuden suurin syy ovat muutamat työkaverit eri paikoissa. En halua pilata elämään k-päiden seurassa.

Olen samaa mieltä. Pi**päiden seassa on hauskempaa.

Vierailija
18/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen työhaluton? Puolet tuntemistani ihmisistä lopettaisi työnteon jos voittaisi lotossa, lopuilla viiraa. Moni ahkera töissäkäyväkin haaveilee välillä sapattivuodesta jne.

Olen perinyt jonkin verran enkä pidä nykyisestä ammatistani mm. työvuorojen takia. Siksi en haluaisi millään tehdä kokopäivätöitä eikä onneksi tarvitse, voin tehdä osa-aikaista. On paljon kivempi tehdä omia juttujaan kuin raataa syke korkealla univelassa ilman muuta elämää. Olen kouluttautunut toiseen ammattiin mutta siihen on paljon enemmän hakijoita. En kyllä jaksaisi siinäkään uhrata kaikkea vapaa-aikaani töille. Vapaa-aika on korvaamatonta. Viihdyn itsekseni, en kuulu niihin jotka tulevat hulluksi neljän seinän sisällä.

Vierailija
19/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työhaluton, ollut jo kohta kahden vuoden ajan. 

Olen kuitenkin töissä. En siis nauti siitä päivääkään, teen työtä saadakseni, edes jonkinlaisen toimeentulon ja elättääkseni lapseni. 

Koulutukseni on alempaa korkeakoulutasoa. Sen tasoista työtä en ole vielä koskaan tehnyt. Olen alipalkattu. Minua ( jatyökavereitani) pidetään tyhminä tai yksinkertaisina. Kun totuus on, että teemme sitä vaan rahasta, aivoja työssäni ei tarvitse.

Vierailija
20/66 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen työhaluton? Puolet tuntemistani ihmisistä lopettaisi työnteon jos voittaisi lotossa, lopuilla viiraa. Moni ahkera töissäkäyväkin haaveilee välillä sapattivuodesta jne.

Olen perinyt jonkin verran enkä pidä nykyisestä ammatistani mm. työvuorojen takia. Siksi en haluaisi millään tehdä kokopäivätöitä eikä onneksi tarvitse, voin tehdä osa-aikaista. On paljon kivempi tehdä omia juttujaan kuin raataa syke korkealla univelassa ilman muuta elämää. Olen kouluttautunut toiseen ammattiin mutta siihen on paljon enemmän hakijoita. En kyllä jaksaisi siinäkään uhrata kaikkea vapaa-aikaani töille. Vapaa-aika on korvaamatonta. Viihdyn itsekseni, en kuulu niihin jotka tulevat hulluksi neljän seinän sisällä.

Juurihan kuvailit työhaluttomuutesi syyt. :D