Lapsen nimillä ostaminen!!! (Kiireinen!!!)
Voinko ostaa lapsen nimiin netistä tavaraa??? Jos vaikka osa niistä menee lapselle?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että yhden syyn takia en pysty omalla tilaa joten voisitteko ystävällisesti kertoa voinko tilaa lapseni 2v nimiin jos osa ostoksista menee hänelle???
Ihan ystävällisesti: et voi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että yhden syyn takia en pysty omalla tilaa joten voisitteko ystävällisesti kertoa voinko tilaa lapseni 2v nimiin jos osa ostoksista menee hänelle???
Kerro, kuka tekisi minulle Munsalan kansallispuvun. Älkääkä pilailko.
Lakimees kirjoitti:
Voi, jos lapsi on täysikäinen.
Alaikäiselle ei firmat yleensä lähetä tavaraa, koska alaikäiselle myynti on kielletty muissa kuin ”vähäarvoisissa ja päivittäisissä pikkuostoksissa”..Jokainen meistä on jonkun lapsi.
Ei toisen nimissä voi ostaa, vaikka toinen olisikin täysi-ikäinen. Se on petos ja identiteettivarkaus.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on kerrottu jo n. 10 kertaa: ET VOI! Älä jankuta enää!
Petos ja tuomiolle kirjoitti:
Mä olen monen monta kertaa tilannut seitsemänkymppiselle äidilleni kotiin netistä tavaraa, koska hän ei osaa itse tilata.
Viimeksi tilasin klapikoneen varaosia ja sitä edellisellä kerralla kirjoja.
Pistäkää linnaan, olen rikollinen.
Ei sisälukutaidon puute sentään rikos ole, ole huoleti ;)
Meillä teinit tilaa joskus esim vaatteita omalla nimellään. Minä huoltajana joudun nämä kuottaamaan ja näistä vastuuseen. Alaikäinen ei voi itse vastata ostoistaan. Eikä saa ilman huoltajan kuittausta mitään tilattua
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti; et voi.
Ensinnäkään toisen nimiin ei voi tilata, se on petos kuten aiemminkin selitettiin. Toiseksi alaikäisen nimiin ei voi tehdä luottokauppasopimuksia (joita ovat siis muut kuin postiennakolla tilaaminen), joten ei onnistuisi vaikket niin välittäisi edellisestä.
"Ongelma on siinä, että yhden syyn takia en pysty omalla tilaa joten voisitteko ystävällisesti kertoa voinko tilaa lapseni 2v nimiin jos osa ostoksista menee hänelle???"
Tottakai voit tilata. kukaan tai mikään ei sitä voi estää, vai jos olet huoltaja!
Mitenkäs tämä 2 vuotias ne tavarat sitten maksaa? Perustelut ovat väärin että "osa tulee hänelle" ei ole lapsen homma hankkia sulle tavaroita ja toisekseen on moraalitonta tilata lapsen nimissä joka ei ymmärrä koko asiaa pahimmassa tapauksessa ollenkaan!
Alle 18-vuotias ei saa tilata tavaraa laskulla. Vanhemman luvalla voi, mutta silloin lasku menee vanhemmille.
Et siis voi, etkä saa myöntävää vastausta muuta kuin trolleilta. Jos tilaat (rikoksella) lapsesi luottotiedot pilalle, voi lapsi haastaa sinut jossain vaiheessa oikeuteen - edunvalvojan avulla, jos ei muuten - ja todennäköisesti katkaisee välit sinuun jo varhaisessa vaiheessa lopullisesti.
Minun äitini ryssi omat luottotietonsa ja sen jälkeen tilaili minun nimissäni kaikkea. Kun täytin 18, alkoi minulle tipahdella ulosottokirjeitä, enkä saanut avattua kännykkäliittymää. Asuin silloin lastenkodissa ja omahoitajani soitti n. 10 puhelua. Osa laskuista mitätöitiin ja osan maksoi lastenkoti. En tiedä maksoiko lopulta yhteiskunta ne. Summa oli useita tuhansia markkoja. Maksuhäiriömerkintäni (josta en itse edes tiennyt aiemmin) poistui heti ja sain avattua liittymän. Voin ihan kokemuksella sanoa, että ei ollut kiva yllätys.
Minulla kävi hyvä tuuri, kun asuin lastenkodissa ja yhteiskunta huolehti. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri näiden suhteen.
Minusta kaikista tällaisista tapauksista pitäisi ehdä lastensuojeluilmoitus.
Provohan tämä aloitus on, mutta aihe on vakava ja koskettaa monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ystävällisesti: et voi.
Jos aiot ostaa niin, että maksat tilauksen heti samalla (esim verkkopankista) niin on aivan sama kenen nimellä tilaat. Jos aiot tilata laskulle niin tilausta tehdessäsi kysytään henkilötunnus ja sen on oltava täysi-ikäisen, jotta saa luottokauppasopimuksen, alaikäisille ei myydä laskulle, ei etenkään vauvoille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kunnollisia olet saanutkin. Vai odotatko kauhistelua siitä, miten omaa lasta ei voi kohdella niin, että laittaa hänet taloudellisiin vaikeuksiin? Kerro millaiset ovat kunnollisia vastauksia niin laitan sinulle muutaman.
Sellaiset on kunnollisia vastauksia, joita ap haluaa kuulla. Totuus ei ole mukavaa.
Ei se yks petossyyte lisää tee pahaa.
Anna elämän mennä pohjalle vaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos aiot ostaa niin, että maksat tilauksen heti samalla (esim verkkopankista) niin on aivan sama kenen nimellä tilaat. Jos aiot tilata laskulle niin tilausta tehdessäsi kysytään henkilötunnus ja sen on oltava täysi-ikäisen, jotta saa luottokauppasopimuksen, alaikäisille ei myydä laskulle, ei etenkään vauvoille.
Juuri näin. Eli ainoastaan siinä tapauksessa voit jo maksat ostokset tilatessasi. Olen näin tehnyt kun olen tilannut vaikkapa vanhalle isälleni lahjan, jonka halusin tulevan suoraan hänelle kotiin. Ja tyttärelleni, koska halusin että hän saa omalla nimellään osoitetun lahjapaketin.
Jos aiot ostaa laskulla, niin et voi. Jos aiot tilata laskulla ja jättää maksamatta, niin se on jo petos.
Petos ja tuomiolle kirjoitti:
Mä olen monen monta kertaa tilannut seitsemänkymppiselle äidilleni kotiin netistä tavaraa, koska hän ei osaa itse tilata.
Viimeksi tilasin klapikoneen varaosia ja sitä edellisellä kerralla kirjoja.
Pistäkää linnaan, olen rikollinen.
Olen minäkin tilannut kummilapsille ja vanhalle sukulaiselle tavaraa suoraan heidän kotiosoitteeseen, mutta olen maksanut tavarat samantien. Tilaukseen tulee erikseen lähetys- ja laskutusosoite.
No olen minäkin. Tosin maksan itse.