Miten toimia (vuorotteluvapaan sijaiseksi..)?? OV.
eli minulla on sh:n koulutus, mutten ole ollu töissä, kun aloin heti opiskelemaan yliopistossa. Nyt olen kysellyt paikkoja, mutta niihin paljon tulijoita. Jos olisin työkkärissä työttömäksi ilmoittautuneena, heidän olisi pakko lain mukaan palkata minut vuorotteluvapaan sijaikseksi.
Mutta, kun olen päätoiminen opiskelija!!?? Miten tässä kannattaa toimia? Sillä pystyisin ihan hyvin opiskella töiden ohella, KUNHAN NYT SAISIN NIITÄ TÖITÄ:)
Neuvoja kiitos!
Kommentit (4)
Vierailija:
ole juuri se, että on työtön työnhakija?
opiskelevat samalla. Miten vaan pääsen sinne töihin eka, lopetanko siis vain opintotuen nostamisen vai liittyykö se opinto-oikeus tähän jotenkin? Vaikeaa..
Pidetään ylhäällä jos joku työkkärin tms työntekijä osaisi vastata :) ap
eli et saa ilmoittautua opiskelijaksi. Sitten on ilmoittauduttava työttömäksi (joudut varmaan esittämään jonkin todistuksen työvoimatoimistossa). Työpaikan saatuasi voit yrittää kirjautua taas opiskelijaksi.
En sitten tiedä onnistuuko, mutta mielestäni ainoa keino.
Menet sinne työkkäriin ja sanot, että aloitan huomenna työt, mutta minun pitää olla tämä päivä työtön. Tietävät siellä kyllä mistä on kyse. Ota mukaan viimeisin työtodistuksesi, että näkevät, milloin edellinen työsi on päättynyt. t. Saman kaksi kertaa tehnyt ja syksyllä taas
ole juuri se, että on työtön työnhakija?