(= HEINÄKUISET ma-ti =)
Kommentit (23)
Kylläpä teki hyvää nukkua pikku päikkärit esikoisen viekussa:) kylläpä pitää nyt omaa anoppia kehua, kun se on niin kultainen! Se vei aamusta vauvanvaate ostoksille ja osti hirmu läjän aivan sykähdyttävän söpöjä vaatteita! En olisi ite ikäkuuna päivänä raatsinut ostaa moisia (eikä kyllä ois ollut rahaakaan:/!)
Harmittaa, kun möin kirjaimellisesti ihan kaiken pois esikoiselta ja nyt pitää ostaa kaikki uudelleen. Pikkuveljelläkin on ylioppilasjuhlat ja pitäis ostaa lahja. Pahaan saumaan tulee nyt paljon pakollista ostettavaa..
Vauva on masussa TOSI hankalasti. painaa tuohon oikean kyljen alle, niin että on ihan tukala olla. Vasen puoli ihan tyhjä, kun tirpukka kököttää istua tuossa oikeella.. Mut nyt pitää mennä ruoan lämmitykseen!
tiistai iltaa!
joku kyseli noista potta jutuista ...
tyttö päästi ensimmäiset pissat pottaan kun baby born nukke pissasi ensin omaan pottaansa ja sen jälkeen meillä neiti suostui potalle.
poika taas oikein hulivili joten meillä viritettiin pottaan vyöt joten sain pakostakin pojan siinä pysymään,pissat ja kakat sitten palkitsin zylitoli purkalla tai karkilla ja niin homma alkoi toimia.Nuorempi poika tykkäs istua potalla ja muutenkin oli yötäpäivää kuiva 2,3v. saas nähdä kuin tän nelosen kanssa aikanaan käy!!!
Matot meillä pyritään pesemään ennen juhannusta....Laitan auton peräkärrylle ison muovin,niin että tulee laitojen yli ja sitten sinne vesi ja pesuaine ja matot likuamaan...likoamisen jälkeen nostetaan märkänä mattotelineelle ja pestään painepesurilla.
nyt tuli kyllä niin armoton väsy että pakko mennä maate ja pinoutua vaikka huomenna paremmalla aikaa.
¨
me masuasukin kanssa voimme hyvin turvotuksista huolimatta.
pipsaliinu 32+2
Ihanan aurinkoinen ilma tuolla ulkosalla. Tänään kävin ostoksilla ja etsin tytölle kenkiä ja löysinkin yhdet aika mukavannäköiset, lisäksi alushousuja kolmet kappaleet sekä kolme t-paitaa neitokaiselle tarttui matkaani.
Katselin myös itselleni kivoja äitiysvaatteita ja paria mekkoa sovitinkin, mutta ne olivat malliltaan sellaisia, että tunsin itseni niissä lähinnä makkarankuoreksi, vaikka masuni ei kuulemma kovin iso olekaan... :D Tietenkin riippuu myös siitä keneltä kysyy. Tyttö sanoi minulle eräänä päivänä, että " Äiti on läskipossu" , mistä lienee moiset ihanuudet oppinut. Syytetään vaikka päivähoitopaikkaa ja lasten suusta ne totuudet kuulee, vai miten se menikään... :D
Oma olotila tuntuu kohtalaisen hyvältä. Aika herkästi tuntuu supistelevan, mutta taitaa johtua tästä virtsatieinfektiosta, jonka vuoksi olen parhaillaan antibioottikuurilla. En kylläkään pieniä masunnippailuja lukuunottamatta tunne oloani sairaaksi, mutta bakteereja virtsasta löytyi, joten parasta syödä kuuri loppuun. Pikkuruinen potkiskelee ahkerasti, mutta ehkä hieman on isosiskoaan rauhallisempi.
Monet ovat maininneet levottomista öistä ja unista. Myös minä olen alkanut kärsiä kummallisista unista. Olin viime yönä menossa treffeille entisen työkaverin kanssa ja välillä elelin normaalisti mieheni kanssa onnellisena kotielämää. Eipä olisi minusta pettäjäksi/kaksoiselämää viettämään ihan oikeassa elämässä! :D
Meillä potalle opettelu on sujunut kohtalaisen kivuttomasti, sillä parisen viikkoa sitten tyttö itse ilmoitti suureen ääneen, että " Pissa tulee..." Sitten vein hänet potalle ja tyttö pissasi sinne. Sen jälkeen hän on muistanut itse ilmoittaa aina tarpeestaan päästä vessaan. Totta kai vahinkoja vieläkin sattuu ja öisin pidämme vaippaa edelleen. Meillä homma eteni ihan lapsen omilla ehdoilla.
Enemmän päänvaivaa tuottaa neitokaisen temperamenttinen luonne ja mahdottomat kiukkukohtaukset, jos hän ei saa mitä haluaa. Itse en todellakaan ole sellainen äiti, joka antaa periksi ja sitten saan kuulla seuraavat puoli tuntia potkiutumista, kiukuttelua, suoraa huutoa ja huitomista. Onko muilla yhtä temperamenttisia ja vahvatahtoisia lapsia? Neiti on nyt 1v.9kk vanha ja ilmeisesti juuri alkanut opetella tahtomista, sillä näitä kiukuttelukohtauksia on ollut vasta muutaman päivän ajan. Saa nähdä, mitä sitten kun on vielä pieni vauvakin tässä hullunmyllyssä mukana... :D
Aurinkoista päivää vatsakkaille,
t.Saraida + pikkuruinen rv 28+5