Enpä arvannut että nämä lakkopäivien eväät voivat olla jollekin pätemisen aihe
Tuttu hehkuttaa facessa miten laittoi lapsilleen kouluun itseleivottua siemennäkkäriä, vihersmoothieta ja itsetehtyä LUOMUmarjamehua (tietenkin sokeriton).
Mä laitoin lapselle ihan vaan ruisleivän, banaanin ja (hui kauhea) pillimehun.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Mun Facebookissa yks äippä laittoi kuvan lapsensa eväistä, tekstillä "kyllä on niin hankalaa arvioida, että paljonko laittaa evästä mukaan" tms., ja no joo, ei siinä, mutta sitten keskustelut kommentteissa, "kuinka lapset nyt kärsii!" ja "kyllä ihan väärä kohde on nyt, ajattelisivat lapsia!" yms. Voi jessus, päivä-pari pitää olla eväillä ja huudetaan jo, kuinka kukaan ei pidä lasten puolta ja ajatelkaa vähän!!1!!
Eikö lakko ole lakko just sen vuoksi, että se vaikuttaisi joihinkin? Ja luulisi nyt että jokaisen pikku kullanmurut selviää traumoitta näistä parista päivästä...
Kullanmurut kyllä selviää, mutta äiteihin ja iseihin nämä kaksi päivää jättää ikuisen trauman. Heidän turvallisuudentunteensa on järkkynyt iäksi, yhteiskunta ei hoidakaan heidän lapsiaan. Ihan itse on laitettava eväät. Onhan se nyt järkyttävää :(
Toivon todella, että joku järkkäis kriisipisteitä, joissa tätä asiaa voisi purkaa, muuten tästä jää kansallinen trauma. Vielä vuosikymmentenkin päästä muistellaan sitä kauheaa lokakuuta vuonna 2018. Silloin yhteiskunta jätti lapset heitteille kahdeksi päiväksi ;(
Uusavuttomia lapsia, meillä lapsi laittoi itse eväänsä.
Leipoi aamulla croissantit viime kesänä itse kasvattamastaan viljasta. Sekä tietenkin itse kasvattamassa vihannekset laittoi itselleen mukaan itse punomassaan kahvipussikassissa. Juomaksi otti itse mehustamaansa mehua itse metsästä keräämistäään marjoista. Kuvasi eväät ja teki niistä kouluun portfolioin ja jutun paikallislehteen. Julkaistaan huomenna.
Mitäs tähän sanotte.
Ei banaania lapsille! Se muistuttaa beenistä!! Aiheutat turhaa kärsimystä lapsillle! Suojelkaa lapsia banaaneilta 🍌🗡
Minun ranteeni on aivan kipeä kun jouduin eilen voitelemaan eväsleivät lapsille mukaan. En ymmärrä ketä tämä hyödyttää että minulla on ranne kipeä, luultavasti jännetuppitulehdus. Kuka voitelee huomiselle leivät? Laitanko lapsille leivät ilman voita?
Plääh kirjoitti:
Uusavuttomia lapsia, meillä lapsi laittoi itse eväänsä.
Leipoi aamulla croissantit viime kesänä itse kasvattamastaan viljasta. Sekä tietenkin itse kasvattamassa vihannekset laittoi itselleen mukaan itse punomassaan kahvipussikassissa. Juomaksi otti itse mehustamaansa mehua itse metsästä keräämistäään marjoista. Kuvasi eväät ja teki niistä kouluun portfolioin ja jutun paikallislehteen. Julkaistaan huomenna.Mitäs tähän sanotte.
Teillä on esimerkillinen lapsi. Kannustaisin kuitenkin vielä hankkimaan luomusertifikaatin kasvattamalleen viljalle. Ja olihan mehu lasipullossa eikä muovipullossa? Eihän mehussa ollut lisättyä sokeria? Muuten ihan kelpo.
Ei liity eväisiin, mutta nauratti yhtä paljon kuin Sennin croissant tämä otsikko:
"Lakko murskasi Elsin ja Tertun jumppahaaveet Oulussa"
Sitten jutussa lukeekin, että Elsi ja Terttu kyllä tiesivät lakosta, pyöräilivät muuten vaan, eikä lakko heitä haitannut.
Japanissahan (koti)äidit kilpailevat lastensa bento-eväslaatikoilla, jotka ovat yleensä todella huolella valmisteltuja kokonaisuuksia, ja tasapainoisia ravinnonlähteitä. Jos yhden lapsen eväslaatikko näyttää hutaistulta, kiusaamisen kohteeksi saattaa joutua. Ja tietysti äitiä paheksuttaisiin. Mutta tuo on varmaan harvinaista koska useimmat äidit suhtautuvat niihin aika neuroottisesti.
Kun olin Japanissa vaihdossa homestay-äitini käytti n. 30min joka aamu meidän bentoisiin (3 lasta minä mukaanlukien). Eli heräsi joskus kuudelta aamulla niitä kyhäilemään.
Minä laitoin meidän pikkuisille siementikkuja penaalirasiaan. Tykkäävät niin kovasti järsiä niitä. Poistaa samalla hammaskiveäkin.
Vierailija kirjoitti:
On pitäny jopa lehtijuttu tehdä kuvineen siitä että mitä kukakin lapsi saanut evääksi kouluun/päiväkotiin tänään. Mitä välii.
Miksi pitää erikseen korostaa "luomu"? Ei riitä, että luettelee evääksi porkkanan, pillimehun ja välipalapatukan ehei. Pitää oikein korostaa, että on luomuporkkanaa, luomumehua ja luomuvälipalapatukkaa. Selvää ainakin on, että se luomuruoke ei ole äidille se juttu, vaan se ylemmyydentunne minkä niistä saa! Kukaan kenelle luomuruoan syöminen on normaalia ja arkea ei tee siitä tuollaista numeroa :D
Entä jos/kun Suomeen vielä tulee ihan oikea pula-aika?
On jotenkin äärimmäisen noloa, että tästä on tullut näin iso juttu. Kuvastaa tätä aikaamme hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity eväisiin, mutta nauratti yhtä paljon kuin Sennin croissant tämä otsikko:
"Lakko murskasi Elsin ja Tertun jumppahaaveet Oulussa"Sitten jutussa lukeekin, että Elsi ja Terttu kyllä tiesivät lakosta, pyöräilivät muuten vaan, eikä lakko heitä haitannut.
"Lapset itkivät nälissään ja kylmissään koulun pihalla"
Todellisuudessa naukkailivat tyytyväisinä luokassa sipsejä ja voileipiä, huuhtoen koko satsin alas vaarallisella pillimehulla. Kouluruakalassa sitten taas ylihuomenna voivat syödä yhden näkkileivän ja naureskella niille jotka uskaltavat kouluruokaa syödä, koska se on "noloa" ja ruoka on "pahaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pitäny jopa lehtijuttu tehdä kuvineen siitä että mitä kukakin lapsi saanut evääksi kouluun/päiväkotiin tänään. Mitä välii.
Miksi pitää erikseen korostaa "luomu"? Ei riitä, että luettelee evääksi porkkanan, pillimehun ja välipalapatukan ehei. Pitää oikein korostaa, että on luomuporkkanaa, luomumehua ja luomuvälipalapatukkaa. Selvää ainakin on, että se luomuruoke ei ole äidille se juttu, vaan se ylemmyydentunne minkä niistä saa! Kukaan kenelle luomuruoan syöminen on normaalia ja arkea ei tee siitä tuollaista numeroa :D
Niin, täytyy yrittää korostaa että nyt on luomua luomua, kun oikeasti kotona syödään sitten einestä einestä. Tämä oli vaan mahtava hetki somefeikkaamiselle! Oikein luvan kanssa saa laittaa "olen vähän parempi ihminen kun tarjoan lapsille luomua" -kuvia.
Minä laitoin lapselle mukaan uunimakkaraa ja muusia ja mikron, niin saa lämmitettyä ateriansa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä annoin rahaa. Ehtii hyvin käymään lähikaupassa. Toivottavasti ostaa muutakin kuin energiajuomaa ja karkkia😉
Missä koulussa saa poistua koulualueelta kouluaikaan?!
Alakoulussa ei ainakaan eikä meidän yläkoulussakaan ole lupaa poistua... Opettajat kyllä vahtivatkin näitä koululaisia, jotka poistuvat koulualueelta (yleensä kauppaan) ja siitä tulee rangaistus. Koulu on vastuussa oppilaista kouluaikaan eikä vastuu onnistu, jos oppilaat ja opettaja ovat eri paikoissa - oppilaat kaupassa, ilman opettajaa ja opettajat koulussa. Opettajan kuuluisi olla mukana.
Eihän 80-luvullakaan ole saanut poistua koulualueelta, ei tänä päivänäkään. Poistumisluvat ovat erikseen.
Asumme suuressa suomalaisessa kaupungissaja ja lapsemme ovat yläkoulussa.
Nuorten mukaan moni poistuu, luvatta, koulualueelta kauppaan ja siitä tulee seuraamuksia. Opettajat odottavat kaupasta palaajia tutuilla paluureiteillä ja nuoret jää verekseltään kiinni luvattomista poistumisista.
KYSE ON KOULUN VASTUUSTA, KOULU ON VASTUUSSA KOULUAIKAAN OPPILAISTA.
Täällä namnat vaan kehottavat poistumaan koulalueelta, ostsnasn eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu hehkuttaa facessa miten laittoi lapsilleen kouluun itseleivottua siemennäkkäriä, vihersmoothieta ja itsetehtyä LUOMUmarjamehua (tietenkin sokeriton).
Mä laitoin lapselle ihan vaan ruisleivän, banaanin ja (hui kauhea) pillimehun.
Mä olisin voinut laittaa evääksi hillomunkin, namuja ja limsapullon.
Tämähän on mitä parhain tilasuus näyttää muille että miten terveellisesti meillä oikein syödäänkään. Lapsillekin evääksi vain luomusiemeniä, luomupähkinöitä, luomulehtikaalismoothie, luomukeitettyjä luomumunia ja luomumustikoita.
Meillä ei mitään eväitä pakattu.
Lapset ovat nälkälakossa. Tukilakkona tovereiden taisteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä annoin rahaa. Ehtii hyvin käymään lähikaupassa. Toivottavasti ostaa muutakin kuin energiajuomaa ja karkkia😉
Missä koulussa saa poistua koulualueelta kouluaikaan?!
Alakoulussa ei ainakaan eikä meidän yläkoulussakaan ole lupaa poistua... Opettajat kyllä vahtivatkin näitä koululaisia, jotka poistuvat koulualueelta (yleensä kauppaan) ja siitä tulee rangaistus. Koulu on vastuussa oppilaista kouluaikaan eikä vastuu onnistu, jos oppilaat ja opettaja ovat eri paikoissa - oppilaat kaupassa, ilman opettajaa ja opettajat koulussa. Opettajan kuuluisi olla mukana.
Eihän 80-luvullakaan ole saanut poistua koulualueelta, ei tänä päivänäkään. Poistumisluvat ovat erikseen.
Asumme suuressa suomalaisessa kaupungissaja ja lapsemme ovat yläkoulussa.
Nuorten mukaan moni poistuu, luvatta, koulualueelta kauppaan ja siitä tulee seuraamuksia. Opettajat odottavat kaupasta palaajia tutuilla paluureiteillä ja nuoret jää verekseltään kiinni luvattomista poistumisista.
KYSE ON KOULUN VASTUUSTA, KOULU ON VASTUUSSA KOULUAIKAAN OPPILAISTA.
Täällä namnat vaan kehottavat poistumaan koulalueelta, ostsnasn eväitä.
Juuri näin. Mammat ei vaan ymmärrä.
T. Opettaja
Minä laitoin lapselle evääksi vanhan nahkatakin. Siitä riittää muillekin jos on joku lapsi jolla ei ole eväitä.
Kauheuksien kauheus... ja isän tarvitsee varmaan tänään käydä uudelleen kaupassa, hakemassa huomiselle myös croissant!! Kohtuutonta sanon minä. Hävetkää kaikki jotka häpeää tunnette!