Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies ei valittanut ikinä, ei edes kipeänä joten olen järkyttynyt uuden miesystäväni" miesflunssasta"

Vierailija
22.10.2018 |

Makaa sohvalla ja pitää oikeasti sellaista ihme narinaa sekä vaikertaa " Nenään sattuu. kurkkuun sattuu.. mää kuolen". Vein kuumaa mehua sekä sårkylääkkeen ja kysyin tahtooko jonkun leffan päälle , mutta odottaakin että istusin vieressä ja silittäisin. Ruuan laitto, pyykkivuoro pesutuvalla ym eivät kuulemma ole yhtä tärkeitä, ne voi unohtaa nyt kun on niin kipeä. Äijä käyttäytyy kuin olisi vähintään musta surma tai ebola!

Tyttäreni ovat täällä , syysloma ja meidän oli tarkoitus shoppailla sekä mennä leffaan. Voin hakea miehelle apteekista lisää lääkettä tai kaupasta jäätelöpaketin tms jos tahtoo, mutten aio istua vieressä pitämässä kättä ja laulamassa Karhunpoika sairastaa!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni exä poti myös kovaa miesflunssaa, mutta tosiasiassa aivan tavallinen flunssa yltyi hänen kohdallaan todella voimakkaaksi. Hän hikoili lakanat märiksi ja houraili kuumepäissään, oli siis aidosti kipeä, vaikka kyse olikin vain aivan tavallisesta flunssasta.

Nämä tällaiset "sairastavat karhunpojat", ovat sitten taas asia erikseen; miehet, jotka taantuvat vaippaikäisen tasolle. Onhan se lähtökohtaisestikin niin, että pojat haluavat enemmän äitinsä huolenpitoa, kun tytöt ovat lähtökohtaisestikin niitä äidillisiä huolenpitäjiä. Tällaisissa tilanteissa se korostuu todella hyvin. En silti itse höösäisi moista kermapyllyä, mikäli olisi kykenevä toimimaan itsekin. En ole äiti miehelleni.

Vierailija
42/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han oli vienyt miehelle särkylääkettä ja kysynyt tarvitseeko kaupasta jotain , pitäisikö teistä aloittajan oikeasti istua 24h miehensä vieressä ja voivotella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairas vai eikö halua että vietät aikaasi tyttäriesi kanssa?Sinuna tekisin just kaikki asiat mitä on etukäteen suunniteltu, elikkä shoppaamaan,syömään jne tyttärien kanssa.Todennäköisesti miehesi ei kuole kotona tällä välillä.Jos jaksaa sulle soitella joka välissä ja yrittää saada huonoa omaatuntoa,sääliä niin on aivan jostain muusta kyse kun tosta flunssasta.Kilpailee nyt siintä kuka sulle on tärkein tyttäret vai hän???

Nainen nyt järkeä peliin.

Vierailija
44/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sairas vai eikö halua että vietät aikaasi tyttäriesi kanssa?Sinuna tekisin just kaikki asiat mitä on etukäteen suunniteltu, elikkä shoppaamaan,syömään jne tyttärien kanssa.Todennäköisesti miehesi ei kuole kotona tällä välillä.Jos jaksaa sulle soitella joka välissä ja yrittää saada huonoa omaatuntoa,sääliä niin on aivan jostain muusta kyse kun tosta flunssasta.Kilpailee nyt siintä kuka sulle on tärkein tyttäret vai hän???

Joo,ihme että niin monelta jäi noi rivit lukematta missä kirjotettu tehdyistä suunnitelmista sekä lapsiensa tapaamisesta.Täällä vaan kommentoidaan miesten kontra naisten kipukynnyksistä.

Vierailija
45/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän sama tilanne.  Ex oli narsistinen ""pää, mutta ei koskaan valittanut kipeänä vaan saattoi esim. ruveta laittamaan ruokaa tai imuroida vaikka oli kuumettakin, jos oli niin kipeä ettei kyennyt tekemään mitään vetäytyi vierashuoneeseen potemaan ja kävin katsomassa  välillä elääkö vielä.

Nykyien mies taas on ihana, mutta jestas sitä miesflunssaa ! Pikkuisen lämpöä niin "Halaa mua kulta, älä mee pois, tuotko rakas kupin kahvia, haetko muru mulle turkinpippureita, kulta annatko tuon tipahtaneen kaukosäätimen"...

Joo,ja tää sun nykyinen ei oo narsisten...tuus tänne palstalle parin vuoden päästä kommentoimaan takasin.

Vierailija
46/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että jotkut naiset liioittelevat näitä miesflunssatapauksia, koska he itse eivät kestä nähdä miestä heikkona. Miehenhän tulee olla se tuki ja turva, joka kannattelee ja suojelee naista ja tuo leivän pöytään. Sitten kun mies onkin kipeä, niin nainen ei enää arvostakaan hyödytöntä miestä.

Kyllä mun mies ainakin saa olla heikko ihan yhtälailla kuin minäkin. Ja onkin. Meillä saa itkeä, ahdistua ja olla epävarma itsestään aina silloin kun siltä tuntuu. Mulle mies ei ole mikään turva ja elättäjä, elätän itse itseni ja pysyn tolpillani mainiosti myös ilman miestä.

Sen sijaan narsistista passuuttaja-vikisijää en jaksaisi kauaa katsoa. On eri asia olla heikko ja tarvitseva kuin ruikuttaa tyhjästä ja vaatia toiselta palvelua.

/4

Vierailija
47/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea myös ymmärtää miestäni, kun hän on myös aika kova valittamaan flunssiaan, voivottelee ja huokailee öisin niin lujaa, että itsekin herään. Lääkkeen ja juotavan, syötävän tuominen ei riitä, vaan pitäisi kuunnella sitä voivotusta ja kai silittää ja lohduttaa. En osaa toimia niin kuin lasten kanssa, aikuista en osaa hoivata. Itse kipeänä haluan vain olla rauhassa, haen itse lääkkeeni ja syötäväni. Olen miettinyt, että onkohan tuota lapsena lellitty aina ihan valtavasti, kun on ollut kipeä vai päinvastoin jäänyt ilman mitään paapomista.

Vierailija
48/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on liikkeellä aika pahaa tautia, ainakin kaksi naispuolista ystävääni ovat ihan kanttu vei.

Toisekseen jossain oli artikkeli, että miesflunssa saattaa olla totta eli miehillä tauti on pahempi kuin naisilla (fysiologinen selitys, jota en nyt muista).

Kolmannekseen, ymmärrän, että hoivaaminen on sinulta liikaa pyydetty, mutta ylimielinen ja kova asenteesi pyyntöön olisi minulle turn-off. Itse haluan toimia empaattisten ihmisten kanssa empaattisesti, etenkin rakkaussuhteessa ja asia tulisi hoitaa lämmöllä. Miehesi tulee muistamaan tuon. Mikään ei ole pahempaa, kun itse avaa itsensa altiiksi haavoittumaan ja pyytää apua ja saa kylmän suihkun.

Oman kokemuksen mukaan se, että nainen on empaatinen ja hoitaa tätä kuoleman kielissä viruvaa poloista ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että mies olisi empaattinen ja hoitaisi naista silloin kun nainen vuorostaan on kipeä. Ylenmääräinen ruikuttaminen ja se, että mies odottaa naiselta äitimäistä käytöstä yleensä kertoo miehen lapsenomaisesta suhtautumisesta naiseen. Eikä lapsi hoida äitiään kun äiti on sairas, aikuiset hoitavat itsensä. Kyllä aikuinen ihminen voi sairastaa heittäytymättä täysin marttyyriksi.

Vierailija
49/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesflunssa on tieteellisesti todistettu asia. Tämän keskustelun idea on vähän sama kuin sanoisi etteivät kuukautiset aiheuta mitään kipuja tai mielialan vaihteluita.

Luepa uudestaan se tutkimus. Om saatu siis viitteitä siitä, että miehet KESKIMÄÄRIN oireilevat flunssan aikana HIEMAN ENEMMÄN kuin naiset. Naisella virus aiheuttaa vähän vähemmän oireita jotta se ei vaikuttaisi mahdolliseen raskauteen, jotta virus pääsisi leviämään edelleen äidistä lapseen.

Miesflunssa ei siis edelleenkään ole mikään tekosyy heittäytyä avuttomaksi lapseksi.

/8

Tutkija myös totesi etteivät pysty mittaamaan henkilön kokemaa kipua, joten se saattaa olla miehillä merkittävästi suurempi vaikka fysiologiset erot näyttävät olevan pienempiä. Kokonaisuus ratkaisee.

Koska kipua ei voi mitata, vihan se olla niinkin, että naiset kokee sitä merkittävästi enemmän. Mene ja tiedä. Käsittääkseni burana toimii kummallekin.

Vierailija
50/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo,ihme että niin monelta jäi noi rivit lukematta missä kirjotettu tehdyistä suunnitelmista sekä lapsiensa tapaamisesta.Täällä vaan kommentoidaan miesten kontra naisten kipukynnyksistä.

No juuri niin siinä käy, kun käytetään seksistisiä termejä kuten "miesflunssa". Ei varmaan kannata sitten jatkossa enää käyttää niitä?

Vierailija
51/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesflunssa ja toisaalta miehet eivät käy tarpeeksi usein lääkärissä.

Päättäkää jo!

Ei flunssaan sairastuakseen tarvi käydä lääkärissä. Sen saa muutenkin. Toisaalta flunssan takia ei tarvi käydä lääkärissä kuin ehkä hakemassa saikkutodistuksen. Se on virus ja menee ohi ja se sairastetaan monta kertaa elämässä. Jos sulla on esim. kummallinen patti kiveksessä tai saat äkillisiä rajuja huimauskohtauksia ilman näkyvää syytä yms, silloin kannattaa mennä lääkäriin.

Vierailija
52/52 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti opetat jo alkuun. Ei kannata passata, jos mieskään ei passaa sua.

Minun poikaystäväni kyllä passaa minua, jos olen kipeä, vaikka en siitä niin välittäisi.

Kun aloimme seurustella, mies arvosteli minua siitä etten "hoitanut" häntä tarpeeksi kun hän sairastui . Voitteko kuvitella, hän siis oikeasti pyysi minua seuraavan kerran hoitamaan häntä "kuin pientä lasta", kun hän sairastaa.

Ihmettelen vieläkin, miksen ole jo lähtenyt. Onneksi hänelle tulee tuo miesflunssa vain kerran vuodessa.