Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheiden talous ja kahden päivän lakko

Skeptikko
22.10.2018 |

Lapset saavat syödä koulussa lakon aikana mahan täyteen leipää ja hedelmiä. Kuitenkin perheen talous kaatuu siihen, että joutuu näinä kahtena päivänä tekemään tuhdimman aterian kotona lapsille. Voiko tämä edes olla mahdollista, vai onko näiden uutisten taustalla jokin agenda?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005872218.html

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti mulla on aina ollut ruokaa lapsille tarjota työttömyydestäni huolimatta 🤔

Vierailija
122/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositusten mukaan lihaa saisi aikuinenkin syödä vain 500 g viikossa. Tuohon määrään ei mahdu joka päiväinen liharuoka plus leikkeleet. Liika lihan syönti aiheuttaa suolistosyöpää.

Ensinnäkin, suoritukset ovat väärässä. Toiseksi, ei ole mikään pakko syödä leikkeleitä. Jos rajoittaa lihan määrän 500g viikossa se onnistuu hyvin vaikka joka päivä söisikin lihaa. Kun suosii niitä rasvaisia ruhonosia, ei lihaslihan määrä nouse kovinkaan suureksi. Meillä esim käyteään sika-nautaa, jossa rasvaprosentti on yli 20%. Paketin koko on 400g ja siitä teen sellaisen sapuskan, josta viisi ihmistä syö kerran ja yksi saa vielä seuraavan päivän lounaan, eli yhteensä kuusi ateriaa. Sen kun laskee 400 jaettuna kuuteen osaan tulee yhteen ateriaan n. 66g tätä sika-nautaa. Josta 20 % on rasvaa, eli lihaslihan määräksi jää vähän päälle 50g. Johan on hurjan paljon! Kolmanneksi, lihan syönti ei aiheuta suolistosyöpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruuasta valitetaan ja vaaditaan lihaa. Sitten ei tarjota edes sitä kasvisruokaa kakaroille, siitäkin tulee itku ja parku. Ei muuta, kun vanhemmat tekemään ruokaa kouluihin ja päiväkoteihin. Ja tollot eivät osaa edes eväsleipiä tehdä.

Miten helvetissä olette edes hengissä ettekä ole nälkään kuolleet aikapäiviä sitten????

Vierailija
124/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olisivat niin pitkään lakossa että uusavuttomat pölhöt kuolevat nälkään.....

Vierailija
125/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamalaa, kun kahteen päivään ei tule biojätettä koulujen ja päiväkotien astioihin.

Vierailija
126/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeptikko kirjoitti:

Lapset saavat syödä koulussa lakon aikana mahan täyteen leipää ja hedelmiä. Kuitenkin perheen talous kaatuu siihen, että joutuu näinä kahtena päivänä tekemään tuhdimman aterian kotona lapsille. Voiko tämä edes olla mahdollista, vai onko näiden uutisten taustalla jokin agenda?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005872218.html

Sinä ja kaltaisesi olette niin vieraantuneet normiarjesta, ettette edes ymmärrä, että KÖYHYYS on monen kohdalla ARKEA.

Mistä muuten kilometrien ruokajonot pelkästään jo Helsingin alueella.

T: ei kuplassa elävä ja omillaan toimeentuleva

Vierailija
127/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko hankkia lapsia? Ei jumalauta mitä tyhmyyttä.

Köyhyys ei ole tyhmyyttä vaan se sisältää monia köyhyyteen ajavia elementtejä.

Siis kukahan se on tässä oikeestaan tyhmä??

T. Tulen toimeen omillani

Vierailija
128/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä opettajillakin ja tarhatädeilläkin eväät mukana. Miehelläni joka on metallialalla, on myös eväät mukana joka päivä töissä. Itsekin teen eväät töihin.

Miten se eväiden tekeminen kahtena päivänä saadaan kuulostamaan katastrofilta ja ylitsepääsemättömältä asialta, suorastaan mahdottomalta tehtävältä? Minä en ymmärrä ollenkaan ja kaiken maailman älyvekottimia osataan kumminkin käyttää asiasta nillittämiseen. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
129/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä opettajillakin ja tarhatädeilläkin eväät mukana. Miehelläni joka on metallialalla, on myös eväät mukana joka päivä töissä. Itsekin teen eväät töihin.

Miten se eväiden tekeminen kahtena päivänä saadaan kuulostamaan katastrofilta ja ylitsepääsemättömältä asialta, suorastaan mahdottomalta tehtävältä? Minä en ymmärrä ollenkaan ja kaiken maailman älyvekottimia osataan kumminkin käyttää asiasta nillittämiseen. Aikuiset ihmiset.

Ja lisään vielä että niihin älyvekottimiin kumminkin on ollut varaa, mutta kahden päivän eväiden tekemiseen ei sitten olekaan varaa. Todella kummalliselta kuulostaa.

Vierailija
130/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut joskus jopa puolivuotta putkeen syomättä kouluruokaa sekä yhä hengissä olen :D

Poika15v

Vierailija
131/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on teinejä niin he kyllä syö vaan ihan kamalan paljon. Eli tuntuu kyllä taloudessa.

Ja nythän on juuri loma alla joten sitä ruokaa on varmasti mennyt jo.

Miten pitkällä kesälomalla sitten pärjätään? Järsiikö lapset voikukanjuuria vai käytätkö kerjuulla? Eikö tuo ole jo huostaanottoperuste, jos ei kahdeksi koulupäiväksi saa kotoa edes paria voileipää?

Vierailija
132/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt olis aika suunnata katse sinne hallitukseen joka on leikannut niiden vähävaraisten toimeentuloa. Köyhiä on ilman lakkoakin samalla kun herrat porsastelee sisäfilettä lounaaksi.

Ja toiseksi kun siellä koulun tai päikyn keittiöllä on ollut töissä ja roudannut selkä vääränä biojätettä roskiin niin voin väittää et kenenkään lapsi ei kuole kahtena päivänä jäädessään ilman sitä sapuskaa. Ja arvatkaa paljonko ruokaa jota jää yli koskemattomana heitetään pois? Sitä ei saa ostaa/antaa kenellekään. Periaatteessa. Ite olin aikoinaan paikoissa joissa ylijäämä katosi duunarien käsiveskoihin pomon luvalla.

Mun puolesta lakko vois kestää kuukauden.

Vierailija
133/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nyt olis aika suunnata katse sinne hallitukseen joka on leikannut niiden vähävaraisten toimeentuloa. Köyhiä on ilman lakkoakin samalla kun herrat porsastelee sisäfilettä lounaaksi.

Ja toiseksi kun siellä koulun tai päikyn keittiöllä on ollut töissä ja roudannut selkä vääränä biojätettä roskiin niin voin väittää et kenenkään lapsi ei kuole kahtena päivänä jäädessään ilman sitä sapuskaa. Ja arvatkaa paljonko ruokaa jota jää yli koskemattomana heitetään pois? Sitä ei saa ostaa/antaa kenellekään. Periaatteessa. Ite olin aikoinaan paikoissa joissa ylijäämä katosi duunarien käsiveskoihin pomon luvalla.

Mun puolesta lakko vois kestää kuukauden.

Ei nämä "aikuiset" tajua ja ymmärrä.

Saisi kestää tosiaan kk:n lakko, ehkä avautuisi vanhempienkin silmät.

Ollaan totuttu liian hyvään ja siihen, että joku muu ne lapset ruokkivat ja nämä mussukat vain vittuilevat ruuasta jatkuvasti kuitenkin. Taitaa tämä olla vanhemmille rankempaa kuin lapsille.

Vierailija
134/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, voin itse kuvitella että tuo Mia on oikea henkilö. Useita lapsia tekevät kun usein eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä, tulotaso olkoot mikä hyvänsä.

Auts. Viiden lapsen äiti. Maisteri. (Perheen vuositulot n. 110 000€, vaikka sillähän ei ollut merkitystä).

Vierailija
135/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruokaa on tarjolla;

"Tämä on pahaa, hyi, yök, en varmana syö" ja kannetaan bioon koko satsi ylpeä virne naamalla.

Kun ruokaa ei ole tarjolla;

"Byhyy byäää, ei oo ruokaa, mä kuolen nälkään, nyyh, byhyy, kukaan ei ajattele meitä ollenkaan, byäääääääääää.........."

Vierailija
136/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsäs tarjotaan muroja, puuroa ja hedelmiä, ei lihaa, pottuja, salaattia jne. Ja kouluissa saa vettä ja näkkäriä.

Vierailija
137/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja leipämainoksessa kakarat heittävät ruokalautaset lattialle ja syövät juuresleipää xD

Vierailija
138/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nelilapsisen yh-perheen vanhin. Meillä oli hyvin rajallisesti ruokaa, eikä saatu kotona lämmintä ruokaa. Esim. leipää sai 2 palaa, juustoa yhden palan, yhden jogurtin. Jos halusi jotain lisää, piti kysyä, suostuuko joku luopumaan omastaan. Itse yleensä suostuin luovuttamaan veljelleni oman osuuteni.

Sairastuin syömishäiriöön ja kun lopulta meidät huostaanotettiin ja lastenkodissa ruokaa saikin syödä niin paljon kuin jaksoi, aloin ahmia ja hamstrata ja piilotella ruokaa.

En tiedä miksi tästä avauduin. Ehkä siksi, että tämä on ihan todellisuutta.

Asuimme Helsingissä ja siihen aikaan oli maksuttomat leikkipuistoruokailut. Ne olivat kesälomamme pelastus.

Vierailija
139/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nyt osataan arvostaa maksutonta kouluruokaa. Se on, kuulkaas, harvinainen etu! Ja meillä Suomessa se etu on myös toisen asteen oppilaitoksissa.

Vierailija
140/190 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pelkkää propagandaa, jolla pyritään viemään pieninkin vaikutusmahdollisuus liitoilta. Kuten joku totesikin, ne ovat juuri näiden JHL-duunareiden lapsia, jotka kaikista näistä työntekijöiden oikeuksien heikennyksistä joutuvat kärsimään.

Paljon kertoo myös se, kuinka esim. IS:n kommenteissa on lähinnä lakkoa ja koko ay-liikettä kritisoivia ja tuomitsevia ulostuloja. Joko propaganda on jo purrut tai sitten sensuuri puhuu.

Totuus on kuitenkin se, että nämä lakot ovat nimenomaan tätä hallituksen harjoittamaa köyhät kyykkyyn -politiikkaa vastaan. Lapset eväillä kaksi päivää on pieni uhraus verrattuna lasten äidit mielivaltaisesti duuneistaan pihalle -suunnitelmaan verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän