Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteitä käyttävät naiset - miten pystytte?

Vierailija
21.10.2018 |

Käytin siteitä ensimmäisten menkkojeni ajan, seuraavilla siirryin tamponeihin. Olen sen jälkeen käyttänyt vain satunnaisesti siteitä, kun tamponit loppuvat yllättäen. En vain voi sietää siteitä! Ne haisevat kammottavalle ja tuntuvat inhottavalta alapäätä vasten. Pelkään koko ajan ohivuotoja, varsinkin istuessani. Siteitä käyttäessä tuntuu, että vessassa pitää rampata koko ajan. En käytä nukkuessakaan siteitä, vaikka minulla tulee yöllä vähemmän vuotoa kuin päivisin. Miten selviätte?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän ei ole jo viittäsataa ketjua olemassa, onneksi aloitit uuden.

Vierailija
2/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin selvitä. Vaihtoehtoa ei välttämättä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin poistan sen muovikääreen ja sitten laitan siteen pöksyihin. Tämä tapa on toiminut 15 vuotta ihan hyvin.

Vierailija
4/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteissä on siivekeet ohivuotoja varten. Eivät ne haise kammottaville, puhtaana eivät miltään ja kun vaihtaa riittävän usein, niin eivät haise verisinäkään.  Yöllä voi käyttää yösiteitä ja jos vuoto on tosi runsasta, varmuuden vuoksi vaikka pyyhe alle.

Synnytyksen jälkeen ei olisi tullut mieleenkään laittaa tamponia vähään aikaan, joten jos aiot synnyttää, kannattaa opetella siteiden käyttö. 

Vierailija
5/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä, tamponit ovat niin helppoja ja siistejä. Siteen kanssa koko "sisä- ja ulkolaitteisto" on veren peitossa. 

Vierailija
6/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin käyttämään, koska oli pakko. Niin valtavan runsaat, hyytymiä sisältävät kuukautisvuodot, ettei mikään muu kuin kaksi isoa sidettä peräkkäin, olisi niitä estänyt valumasta työtuolille. Vaihdoin tosi usein sen siteen.  Nuorena kokeilin kerran tamponia, mutta meinasin pyörtyä, joten annoin olla ja käytin siteitä. Onneksi noistakin vaivoista pääsin kun kohtui poistettiin ison myooman takia.

Vierailija
7/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä samas jauhantaa ja kauhistelua. Minäminäminä koska minulla on näin niin ihmettelen koska tokihan muillakin on juuri niinkuin minulla minulla minulla.

Vierailija
8/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan tamponin niin toosani turpoaa sisältä lähes umpeen. En vieläkään tiedä miksi näin tapahtuu.

Vierailija
9/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysäpimppaisille tamponit ja kuukupit ovat oiva keksintö. Tiukkaan niitä on turha ängetä joten siteillä mennään :)

Vierailija
10/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin menkkasi alkoivat, mutta nykyiset siteet ovat todella imukykyisiä ja miedosti hajustettuja, joten jos et pidä samaa sidettä koko hilloviikkoa, vältyt hajuhaitoilta. Itse opin käyttämään tamponeja parikymppisenä, sitä ennen en osannut rentouttaa lihaksia tamponin asettamista varten. Olisi ollut aika kurjaa jos siteitä ei olisi olemassa.

Vierailija
11/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus..

Vierailija
12/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ehkä maailman epähygieenisintä, mutta silloin kun vielä kärsin menkoista (aloin 18-vuotiaana käyttää minipillereitä ja ne alotettuani ei ole enää ollut menkkoja) niin lopetin siteiden käytön, koska menkat tuli AINA läpi. Tamponeja en uskaltanut kokeilla joten siirryin vessapaperiin.

Vuosia käytin vessapaperia siteenä... ei ainakaan haissut ja ei pahemmin koskaan tullut läpi, vaikka oli tajuttoman runsaat menkat. Tää saa varmaan rutkasti alapeukkuja.

Vierailija
13/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä, tamponit ovat niin helppoja ja siistejä. Siteen kanssa koko "sisä- ja ulkolaitteisto" on veren peitossa. 

Näimpä, viimeksi varmaan hyvästä tietämättömänä teininä olen käyttänyt sidettä. Tamponia nopeampaa, helpompaa ja siistimpää tuskin on, jätettäkin syntyy vain vähän siteisiin verrattuna.

Vierailija
14/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en vain ole niin herkkä kuin sä. En mä ole mistään järkyttynyt. Onhan se vähän sottaista ja saattaa silloin tällöin vähän haiskahtaa, mutta kai siihen nyt reilu 10 vuodessa tottuu. Neon vain menkat, normaalia naisen elämää. Hyi yök -vaihe meni jo teini-iän jälkeen ohi.

Vierailija
15/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan tamponin niin toosani turpoaa sisältä lähes umpeen. En vieläkään tiedä miksi näin tapahtuu.

Tuota, sen kuuluu olla sellainen? Ei vaginassa mitään tunnelia ole, vaan toisiaan vasten painautuvia "poimuja". Miten sen huomaa, että se "turpoaa umpeen"?

Vierailija
16/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli ehkä maailman epähygieenisintä, mutta silloin kun vielä kärsin menkoista (aloin 18-vuotiaana käyttää minipillereitä ja ne alotettuani ei ole enää ollut menkkoja) niin lopetin siteiden käytön, koska menkat tuli AINA läpi. Tamponeja en uskaltanut kokeilla joten siirryin vessapaperiin.

Vuosia käytin vessapaperia siteenä... ei ainakaan haissut ja ei pahemmin koskaan tullut läpi, vaikka oli tajuttoman runsaat menkat. Tää saa varmaan rutkasti alapeukkuja.

Ei ehkä alapeukkuja, mutta varmasti vähän ihmettelyjä.

Vierailija
17/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ollut imukykyista vessapaperia. Kuinka monta metriä sitä sulla siellä oli kerrallaan?

Vierailija
18/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkuvuosista pakko käyttää sidettä kuukupin lisäksi yöllä, kumpikaan ei yksinään suojaa tarpeeksi. Päällekkäin kahdet pikkupöksyt että side pysyy paikoillaan, en tykkää siteistä yhtään.

Kesällä oli kamalaa kun menkat alko etuajassa, ulkona +30 Ja liikkuva työ suorassa paahteessa. Oli pakko käyttää sidettä kun ei ollut kuppia mukana, hyi hitto sitä alapään hikoamista! Pelotti että kaikki haistaa.

Kestositeitä vois harkita. En usko että naisen alapäälle tekee hyvää hautoa muovissa joka neljäs viikko. Eikö tästä ole tehty mitään tutkimuksia? Nykyään tiedetään muovin haitallisuus lapsenkin kehitykselle eikä suositella muovisia leluja tai astioita jne, miten se tekisi hyvää aikuisen lisääntymiselimille?

Vierailija
19/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä että on vuotoon nähden liian imukykyinen tamponi, ja niinpä se imee kaiken kosteuden emättimestä. Siitä tulee sellainen epämiellyttävä tunne, ja siteen poisto tuntuu myös ikävältä, samoin uuden laitto rutikuiviin paikkoihin. 

Vierailija
20/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ollut imukykyista vessapaperia. Kuinka monta metriä sitä sulla siellä oli kerrallaan?

Oli sitä aika paljon.. mutta siteissä häiritsi se kun aina se lähti valuu peppuun asti ja lopulta meinas aina tulla ulos housuista, vessapaperin kanssa mulla ei koskaan ollut tätä ongelmaa. 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi