Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö joku vielä nykyään tamponeja?

Vierailija
21.10.2018 |

Vai ovatko kaikki jo siirtyneet kuukupin käyttöön? Itse olen käyttänyt kuppia viimeiset 12 vuotta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän siteitä ja välillä tamponeja

Vierailija
2/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kuppia muutaman vuoden ja kun tuli aika vaihtaa uuteen, palasin tamponeihin ja siteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se kuppi vaan ei kaikille sovi. Itse käytin tyytyväisenä kuppia yli 10 vuotta, kunnes laskeuman takia kupin käytöstä tuli kivuliasta.

Vierailija
4/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt kuppia, miten semmoisen tyhjentää/puhdistaa 10 sekunnissa, missä ajassa sä vaihdat tamponin? Asiallinen kysymys siis, en vaan usko että on kovin nopsa operaatio.

Vierailija
5/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää kuukuppia, mutta en päässyt epävarmuudesta eroon sen kanssa. Runsaiden vuotojeni kanssa tapahtui usein niin pahoja ohivuotoja, etten vain pysty käyttämään sitä.

Vierailija
6/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän chian-siemeniä. Turpoavat tarvittaessa ja pitää hyvin pimppinesteet sisällä.

Vierailija
7/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt kuppia, miten semmoisen tyhjentää/puhdistaa 10 sekunnissa, missä ajassa sä vaihdat tamponin? Asiallinen kysymys siis, en vaan usko että on kovin nopsa operaatio.

Ei siihen oikeasti paljoa kauempaa mene. Kupin voi huuhtaista hanan alla, eikä sitä oikeasti edes tarvitse tyhjentää kovin usein, yleensä kerta pari vuorokaudessa riittää. Kerran päivässä pesee sen sitten paremmin.

Vierailija
8/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä ensimmäisenä vuotopäivänä tamponeja, koska silloin vuoto on runsainta, ja toisena päivänä kuppia. Seuraavina päivinä käytän pelkkiä siteitä. Ei sitä kuppia jaksa käyttää monena päivänä peräkkäin, koska siinä väsyvät sormien lihakset (ne joita käytetään kupin ulosvetämiseen) ja väsyy siinä jokin muukin paikka...

Vierailija
9/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesusientä käytän, tosin näkyy kohoumana housuissa tyyliin miesten peniksen pullotuksena.

Vierailija
10/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kuppi tuntui jotenkin painavan virtsarakkoa ja tuntui siten pahalta, vaikka olen varma, että se oli oikein asetettu. En pystynyt anatomiani takia myöskään käyttämään kuin pienempää kokoa. T. nro 5

Vierailija
11/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kuukuppia vuodesta 2007 enkä vaihtaisi pois. Matkoilla ym. saatan pitää tamponeja mukana varalla, koska kaikissa vessakopeissa ei välttämättä ole lavuaaria, jossa kupin voi huuhtaista. Sidettä en ikipäivänä enää käyttäisi. Epämukavia ja haisevia, ihan turhaa muovijätettä.

Vierailija
12/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään. Annan menkkojen valua vapaasti. En viitsi kuormittaa luontoa tamponeilla tai "räteillä".

Vierailija
13/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän yleensä ensimmäisenä vuotopäivänä tamponeja, koska silloin vuoto on runsainta, ja toisena päivänä kuppia. Seuraavina päivinä käytän pelkkiä siteitä. Ei sitä kuppia jaksa käyttää monena päivänä peräkkäin, koska siinä väsyvät sormien lihakset (ne joita käytetään kupin ulosvetämiseen) ja väsyy siinä jokin muukin paikka...

Kuinka heikot sormet sinulla oikein on?

Vierailija
14/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmastonmuutoksen keskellä olisi hyvä käyttää kuusenkäpyjä.

Vierailija
15/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka heikot sormet sinulla oikein on?

Kuinka iso halli sulla on?

Vierailija
16/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käyttämään kuppia tai tamponeita. Siteillä mennään.

Vierailija
17/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kuppiuskovaiset - uskokaa nyt jo ettei kuppi sovi kaikille. Kiitos.

Vierailija
18/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta kuppia käyttäneenä ja takas tampooneihin vaihdoin just. Pienin koko kupissa mutta jäätävät ongelmat saada se ulos. Enkä ole mikään nuori tyttönen. Ja tuntui muutenkin pahalta. Tyhjennys ulkomailla hankalaa muualla kuin omassa hotellissa.

Vierailija
19/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponit käytössä, olen kyllä ekologian kannalla noin yleisesti eli sikäli kertakäyttökulttuuria vastaan, mutta hyvin niukat vuodot ja vain 2-3 pv niin en usko saavuttavani suurta hyötyä vaihtamalla kuppiin kun ei montaa tamponiakaan kuukaudessa kulu, ja siteitä ei ikinä. Hyvä keksintö silti varmasti monelle toi kuukuppi :)

Vierailija
20/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän! Paras keksintö koskaan, en ikinä vaihda pois. Siteet haisee hirveälle ja pelkään aina ohivuotoja.

Kuukuppi on minusta ällö ajatus, en ainakaan halua kuvitella, kuinka joku vieras pesee omaansa mun lavuaarissani... ja mulla ainakin on menkka-aikaan paikat niin hellinä, etten todellakaan halua sorkkia sisälläni sormin mitään irti ja paikoilleen. Jo sen ohkaisen tamponin laitto tuntuu inhottavalta, vaikka on asettikin.