Miksi kampaajat ei suostu leikkaamaan hiuksia kerroksittain?
Olen ihaillut pitkiä kevyesti kerrostettuja ilmavia hiuksia, ja olenkin kampaajalla käydessäni pariltakin kampaajalta pyytänyt leikkaamaan hiuksia kerroksittain. Lopputuloksessa tätä ei koskaan näy vaan hiukset ovat täysin tasapitkät, korkeintaan parin sentin mitalta latvoista käytetty vähän ohennussaksia. Viimeksi kampaaja sanoi ettei kannata leikata kerroksia, ei näytä hyvältä ja latvat menee huonoon kuntoon?? Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja todella paksut. Kerrostus toisi vähän keveyttä, tasapaksuina ovat tylsät. Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Kommentit (50)
On kyllä jännä, ettei osa kampaajista tunnu osaavan leikata kerroksia! Omiakin hiuksia on lähinnä nyrhitty ohennussaksilla. Ikinä en ole saanut sellaisia kerroksia, kuin esim. monilla jenkeillä on. Sofia Vergaran hiukset olisivat omat unelmahiukseni!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä vanhempi kampaaja, siis pitkään työtä tehnyt, ne osaa. Itse vaadin aina että malli leikataan eikä hiuksia saa muotoilla lopussa koska moni pätkäisee tasapitkän ja sitten muotoilulla yrittää saada sen näyttämään kerrostetulta.
Itsellä kampaaja laittoi kiireellä tukkaani jo vahaa ja kiinnityslakkaa ja oli hoputtamassa kotiin, kun jouduin pyytämään häntä korjaamaan leikkaustaan. Joutui kampaamaan hiukset auki ja jatkamaan työtä.
Ärsyttävää, kun multa ei edes kysytty, että olenko kampaukseen tyytyväinen, vaan alettiin jo häätää kotiin etten huomaisi puutteita. En melkein tajunnut että siinä kohtaa kuuluu avata suu, kun ei kysytty mitään.
Intissä tuli partahöylällä jyystettyä pää veressä.
Laitattehan te palautetta huonoista kokemuksista? Se on palvelus myös kampaajalle itselleen.
Itse menin valokuvan kanssa kampaajalle, jotta varmasti malli Ok. Mutta ei - ei osannut leikata. Kaikki eivät osaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse menin valokuvan kanssa kampaajalle, jotta varmasti malli Ok. Mutta ei - ei osannut leikata. Kaikki eivät osaa.
Ja silti pokkana laskutetaan sama hinta kuin jossain muualla, missä olisi osattu leikata 👍
Onko kokemuksia Tampereelta hyvistä kampaajista jotka osaa leikata kivasti kerroksittain (+raidoittaa hyvin)?
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin kerroksia ja kampaaja leikkasi lättänän tasapolkan. Pyysin monta kertaa, että ottaa vielä vähän, kun ei meinannut millään uskoa.
Käytti ohennussaksia ja veistä eli ei oikeasti vaan osannut leikata.
Nii mä en tajua kun aina ne kampaajat vaan vähän nyppii ja repii niillä ohennussaksilla latvoja, ja sitten ne on ihan sillai että joo noniin nyt on leikattu kerroksittain :D Yleensä näytän ihan täsmälleen samalta kun ennen kampaamokäyntiä, kun mulle on leikattu "kerroksittain". Ihan tasan saman näkönen kun ennen "leikkausta".
Onko täällä ketään kampaajaa joka osaisi vastata näihin kysymyksiin? Onko kerroksittain leikkaaminen oikeasti tosi vaikeaa?
Olis tosiaan kiva kuulla kampaajien mielipiteitä/kokemuksia!
Sama ongelma! Mulla on luonnostaan painavat ja laineikkaat hiukset, ja ajattelin että kerroksilla saisi kivaa ilmavuutta. Kampaaja ei suostunun koska minulla on kuulemma liian ohuet hiukset, vaikka taatusti on keskivertoa paksummat. Tuosta on nyt 3 vuotta, en ole sen jälkeen käynyt kampaajalla vaan leikannut aina omat hiukseni, kun ei ole rahan arvoist ajos ei saa haluamaansa lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin kerroksia ja kampaaja leikkasi lättänän tasapolkan. Pyysin monta kertaa, että ottaa vielä vähän, kun ei meinannut millään uskoa.
Käytti ohennussaksia ja veistä eli ei oikeasti vaan osannut leikata.
Nii mä en tajua kun aina ne kampaajat vaan vähän nyppii ja repii niillä ohennussaksilla latvoja, ja sitten ne on ihan sillai että joo noniin nyt on leikattu kerroksittain :D Yleensä näytän ihan täsmälleen samalta kun ennen kampaamokäyntiä, kun mulle on leikattu "kerroksittain". Ihan tasan saman näkönen kun ennen "leikkausta".
Juuuri tämä. Ei niin mitään eroa! Meinasin jo korottaa ääntäni, kun pikkuisen vain nyrsäisi sieltä täältä vaikka oli jo toistuvasti sanottu, että ota reippaasti. Älysin vasta jälkikäteen epäillä taitojen puutetta. Itse en kehtaisi kutsua itseäni kampaajaksi jos en osaisi leikata hiuksia kunnolla kerroksittain.
Laitoin palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemuksia Tampereelta hyvistä kampaajista jotka osaa leikata kivasti kerroksittain (+raidoittaa hyvin)?
Estradi. Olen aina todella tyytyväinen lopputulokseen. Raidat tehdään maalaustekniikalla ja ainakin v-malli pitkiin hiuksiin onnistui hienosti.
Luuletteko todellakin et Suomen amiksissa oppitaan yhtään mitään?
Samoin kokit...
Suomessa ei ole osaamista ja ne harvat jolla on on joko ulkomaalaisia tai koulutusta haettu maailmalta jossa otetaan kaikki ammatit vakavasti.
Suomessa jos et ole tietokone insinööri tai sairaanhoitaja niin olet turha. Kaikki hyvää oloa tuottavat ammatit halveksitaan ja sitten ihmetellään kun maastamme puuttuu hupi ja hemmottelu.
Vierailija kirjoitti:
Mun siskolle ei myöskään suostunut kampaaja leikkaan kerroksittain. Siskolla aikamoinen leijonanharja, upea ja paksu kuontalo. Itsellä ohut ja karsea lättätukka ja mulle samainen kampaaja ehdotti kerroksittain leikkaamista 🤣 Oli nuori likka, itsellään oli tosi tyylikäs kerroksittain leikattu lob 😍
Niin. Jos kampaamossa on kaksi tuolia ja toista pitää upeatukkainen kampaaja ja toista vähän sinne päin saksitun kuontalon omistaja, niin kumman tuoliin istut?
Minä kieltäydyin aikoinaan kerrostuksista siinä tilanteessa, kun oli täysin selvää, että asiakkaan odotukset suhteutettuna realiteetteihin eivät kohdanneet.
Eli valmiiksi oli tiedossa, että lopputulos ei vain tule onnistumaan sitten mitenkään. Tietenkin myös asian perustelin. Siitä huolimatta varmaan kuitenkin joidenkin mielestä en vaan osannut tai halunnut.
Kakkosteoria tälle on se, että vaikka kerrostettavaa materiaalia olisikin tarpeeksi, siltikään odotukset eivät aina kohtaa todellisuutta.
Paksuus, keveys, ilmavuus, volyymi, joo just semmoinen kun sillä ja sillä julkkiksella (jolla itseasiassa on pidennys), helppo laittaa, kaikki mulle samaan tukkaan nyt.
Eli siis vaikka kerrostus on teknisesti ja hiuslaatua ajatellen upea, se voi silti aamusella näyttää ihan p*skalta.
Lasimaisessa hiuksessa taas, vaikka sen leikkaisi kuka, voi lopputulos olla silti ensimmäiset pari viikkoa kuin ruohonleikkurilla leikattu, vasta myöhemmin tasottuen.
Ja kampaajan syyksihän nämäkin menee -> ei osannut kerrostaa.
Moni on siis ihan itsesuojelussyistäkin oppinut asennoitumaan niihin kerrostuspyyntöihin tarvittavalla vakavuudella.
Kyllä mulle on leikattu kerroksittain ku oon halunnu.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään kampaajaa joka osaisi vastata näihin kysymyksiin? Onko kerroksittain leikkaaminen oikeasti tosi vaikeaa?
Taitaa olla suomessa.
Kannattaa etsiä vanhempi kampaaja, siis pitkään työtä tehnyt, ne osaa. Itse vaadin aina että malli leikataan eikä hiuksia saa muotoilla lopussa koska moni pätkäisee tasapitkän ja sitten muotoilulla yrittää saada sen näyttämään kerrostetulta.