Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat ei suostu leikkaamaan hiuksia kerroksittain?

Vierailija
21.10.2018 |

Olen ihaillut pitkiä kevyesti kerrostettuja ilmavia hiuksia, ja olenkin kampaajalla käydessäni pariltakin kampaajalta pyytänyt leikkaamaan hiuksia kerroksittain. Lopputuloksessa tätä ei koskaan näy vaan hiukset ovat täysin tasapitkät, korkeintaan parin sentin mitalta latvoista käytetty vähän ohennussaksia. Viimeksi kampaaja sanoi ettei kannata leikata kerroksia, ei näytä hyvältä ja latvat menee huonoon kuntoon?? Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja todella paksut. Kerrostus toisi vähän keveyttä, tasapaksuina ovat tylsät. Onko teillä vastaavia kokemuksia?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolle ei myöskään suostunut kampaaja leikkaan kerroksittain. Siskolla aikamoinen leijonanharja, upea ja paksu kuontalo. Itsellä ohut ja karsea lättätukka ja mulle samainen kampaaja ehdotti kerroksittain leikkaamista 🤣 Oli nuori likka, itsellään oli tosi tyylikäs kerroksittain leikattu lob 😍

Vierailija
2/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kampaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hiusmallit ei sovi kaikille. Jos tuon on todennut monta kampaajaa niin kerrostetut tuskin sopii sinulle.

Vierailija
4/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa itse. Pää alaspäin ja ponnari etulohkolle. Sitten saksimaan sopiva mitta. Irrota pompula ja ylläty.

Vierailija
5/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tämö ongelma epäpätevien kampaajien kanssa. Arvelen, että he eivät yksinkertaisesti osaa leikata kerroksittain.

Muutamalla paremmalla ja kalliimmalla trendikampaajalla on osattu, siksi tiedänkin, että kerroksittain sopii mulle kaikista parhaiten.

Osa kampaajista ei ole siis vaan kovin taitavia ammatissaan.

Vierailija
6/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrokset ovat vasta tulossa uudelleen muotiin.

Vierailija
7/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin nro 5. kaikki kampaajat eivät yksinkertaisesti osaa.

Vierailija
8/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pari kertaa pyytänyt kerrostusta ja yhden kerran kampaaja itse ehdotti sitä. Kaikilla kerroilla noin viiden sentin mittainen pätkä vetäisty aivan risaksi. Muu tukka ennallaan. Seuraavaksi sitten leikkaamaan se viiden sentin "ohut häntä" pois.

Vierailija
9/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohennussaksilla napsivat reunaa, mutta eivät osaa kerrostaa tyylillä. Pari kampaajaa on nyt löytynyt jotka osaa kunnon lobin, niistä täytyy pitää kiinni.

Vierailija
10/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohennussakset eivät ole oikea väline kerrostamiseen. Osaava kampaaja leikkaa tukan osissa siten, että ylempi kerros on kiinnitetty ylös odottamaan vuoroaan. Näin saadaan siisti lopputulos. Ohennussaksien liikakäyttö on kokemattoman ja osaamattoman kampaajan merkki.

Vierailija
11/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni oli pakko leikata kerroksittain, koska puhelinlankaponnari katkoi värinpoiston haurastamaa kuontaloani. Parturi oli nuori nainen ja osasi kyllä asiansa.

Vierailija
12/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samat kokemukset, kerroksittain näköjään kampaajan mielestä tarkoittaa aina sitä, että latvoista ylöspäin ehkä yksi kerros tönkkönä erottuu ja se siinä. Ei ne osaa tai viitsi, itselle ne kyllä laitattaa vaikka ja mitä.

Vierailija
13/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suostuu, joka sen osaa.

Vierailija
14/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohennussakset eivät ole oikea väline kerrostamiseen. Osaava kampaaja leikkaa tukan osissa siten, että ylempi kerros on kiinnitetty ylös odottamaan vuoroaan. Näin saadaan siisti lopputulos. Ohennussaksien liikakäyttö on kokemattoman ja osaamattoman kampaajan merkki.

Muotoilusakset nimitystä nykyään käyttävät noista ohennussakseista. Osissa leikkaamalla pystyy myös katsomaan ettei latva ohene liikaa. Kaikki ei tuotakaan osaa vaan tulee 5cm matkalta jyrsitty lopputulos. Pitkissä hiuksissakin on pyörteitä sekin vaikeuttaa leikkausta. Sinäänsä yksinkertaisen näköinen leikkaus, jota harva kampaaja osaa enää!! Luulen että vanhemmilla kampaajilla on tämä paremmin hanskassa.

Vierailija
15/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurata kampaamoiden instagramia, kuvista näkee minkälaistä osaamista siellä on.

Vierailija
16/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ylin kerrros on juuri se mitä ei osata muotoilla tai kerrostaa. Joko sitä leikataan liian vähän tai sitten liikaa. Joskus sivuhiukset on osattu leikata kivasti, mutta takaraivon kohta latvasta on jäänyt suoraksi sojottamaan tai kääntynyt ylös, sinne ei olekaan kerrostusta yhtään leikattu.

Vierailija
17/50 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tuollaisesta? Minulle on aina leikattu hiukset kerroksittain samoin tyttärilleni eri kampaamoissa. Meillä on paksut ja runsaat hiukset

Vierailija
18/50 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kampaaja "suostuu" leikkaamaan kerroksittain, mutta ihan joka ikinen kerta hiukset kuitenkin leikataan niin, että edestä on kerroksittain, mutta muualla sitten ei juuri mitään eroa huomaa. Eteen on leikattu sellaisia "hapsuja", mutta kun hiuksia katsoo takaa päin, niin ei erotu kerroksia. 

Vierailija
19/50 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin kerroksia ja kampaaja leikkasi lättänän tasapolkan. Pyysin monta kertaa, että ottaa vielä vähän, kun ei meinannut millään uskoa.

Käytti ohennussaksia ja veistä eli ei oikeasti vaan osannut leikata.

Vierailija
20/50 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan osaa. Kun tulee vastaan oikeasti paksut hiukset, niin monella kampaajalla menee sormi suuhun. Itselläni on paksut hiukset, yksikään kampaaja ei ole koskaan onnistunut leikkaamaan hiuksiani haluamallani tavalla.

Nykyään en enää edes käy kampaajalla, kun sitä ammattitaitoa ei ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi