Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tukea sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivää puolisoa?

Vierailija
21.10.2018 |

Antakaa vinkkejä miten voin olla tukena. Toisen jännittämiseen ei aina ole helppoa suhtautua luontevasti.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko hän mies vai nainen ja missä tilanteissa sitä tapahtuu?

Vierailija
2/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko hän mies vai nainen ja missä tilanteissa sitä tapahtuu?

Miten sukupuoli vaikuttaa asiaan? Koen hankalaksi, jos kun puoliso ei muiden seurassa yleensä virka sanaakaan. Pitkät illanvietot ovat jossain määrin kiusallisen oloisia tilaisuuksia myös minulle tässä tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa siitä luuserista. Sos. til. pelosta kärsivä ei tule koskaan menestymään työ- tai seuraelämässä.

Vierailija
4/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa siitä luuserista. Sos. til. pelosta kärsivä ei tule koskaan menestymään työ- tai seuraelämässä.

Surkea ohje. En aio erota.

Vierailija
5/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään parempia ohjeita kuin eroaminen?

Vierailija
6/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota tilanteisiin, palkitse jälkeenpäin.

Vierailija
7/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä että älä aloita jostain tuntikausien sessioista vaan jostain paljon lyhyemmistä jutuista. Uudenvuodenlupaus-äkkimetodi ei toimi, kun haluaa muuttaa jotain.

Vierailija
8/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Olen yrittänyt saada puolison joskus juttelemaan niitä näitä hetken muiden seurassa. Siitä on oltu jälkikäteen minulle todella kiukkuisia.

Vierailija
9/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Olen yrittänyt saada puolison joskus juttelemaan niitä näitä hetken muiden seurassa. Siitä on oltu jälkikäteen minulle todella kiukkuisia.

Sanoinko jossain kohtaa, ettei kohde reagoi ensin kiukkuisesti?

Vierailija
10/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta keksejä ja sellainen naksutinlaite. Kun puolisosi toimii toivotulla tavalla anna sille keksi ja paina naksutinta kahdesti. Ajan myötä se ehdollistuu toimimaan oikein.

Vierailija
11/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut kiukkuinen vielä vuosien päästäkin. En koe hänen hyötyneen toiminnastani.

Vierailija
12/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kaupasta keksejä ja sellainen naksutinlaite. Kun puolisosi toimii toivotulla tavalla anna sille keksi ja paina naksutinta kahdesti. Ajan myötä se ehdollistuu toimimaan oikein.

Heko heko. Kumppanini ei ole koira.

Vierailija
13/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje se huoneeseen joka on täynnä ihmisiä. Pois pääsee vain jos keskustelee jokaisen kanssa n. 5 minuuttia. Voit keksiä keskustelun aiheet etukäteen.

Vierailija
14/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muu auta kuin kertoa, että olet tukena jos hän haluaa joskus harjoitella näitä tilanteita muiden seurassa. Jos hän ei itse halua niin sitten ei halua.

Vierailija
15/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulje se huoneeseen joka on täynnä ihmisiä. Pois pääsee vain jos keskustelee jokaisen kanssa n. 5 minuuttia. Voit keksiä keskustelun aiheet etukäteen.

Tarkoituksena ei ole hankkia eroa. Tuon jälkeen puoliso muuttaisi kotoa pois.

Vierailija
16/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh? Miksi niissä pitäisikään menestyä kun kysymys on parisuhteesta?

Vierailija
17/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä muu auta kuin kertoa, että olet tukena jos hän haluaa joskus harjoitella näitä tilanteita muiden seurassa. Jos hän ei itse halua niin sitten ei halua.

Paras neuvo tähän mennessä. Mutta miten voisin hillitä omaa kiusaantumistani seurassa? Tuntuu hankalalta, kun puoliso ei puhu muille yhtään mitään. Alan itsekin vaivaantua, kun hiljaisuus voi jatkua tunteja.

Vierailija
18/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin riittää se, että mies on mukana tukalissa tilanteissa. Pitkistä illanvietoista kannattaa lähteä vähän aikasemmin kotiin jos näyttää, että puolisoa pahasti ahdistaa.

Vierailija
19/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras neuvo tähän mennessä. Mutta miten voisin hillitä omaa kiusaantumistani seurassa? Tuntuu hankalalta, kun puoliso ei puhu muille yhtään mitään. Alan itsekin vaivaantua, kun hiljaisuus voi jatkua tunteja.

Toi vaivaantuminen on typerintä mitä voit tehdä. Koita edes sinä käyttäytyä normaalisti.

Vierailija
20/89 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut kiukkuinen vielä vuosien päästäkin. En koe hänen hyötyneen toiminnastani.

Ok. Alkaa kuulostaa pelkäämisen sijaan siltä, että häntä ei vain kiinnosta ne sosiaaliset tilanteet.