Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten proppu pois nielusta?

Vierailija
21.10.2018 |

Ihmettelin eilen outoa tunnetta nielussa ja proppuhan siellä oli kun katsoin. Olen eilen ja tänään yrittänyt tökkiä sitä topsipuikolla ja hammasharjan päädyllä, mutta se ei lähde mihinkään. En ole ihan varma, että mihin oikein pitäisi painaa, että se lähtisi? Lisäksi minulla on aika herkkä oksennusrefleksi, joten jos on jokin toinen keino, vaikka menisi pari päivää, kertokaa toki.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minäkin ajattelin ensin nielurisojen poistoa pitkään, mutta en itse koe että ne ovat niin isot pääsisin sen takia leikkaukseen eikä ole oikein varaakaan mennä yksityiselle. Mullakin tulee proppuja nieluun ja alussa oli niin paha yökkäysrefleksi, että jo hampaiden harjauksesta yökin päivittäin. Yritin aina vähän kuitenkin painella nielurisoja vanupuikolla ja pikku hiljaa siihen tottuu. Nyt yökin hyvin harvoin. Pesen kädet ensin huolellisesti ja vanupuikolla painan nielurisan päältä (tai propun ympäriltä missä niitä onkaan). Pelkällä vanupuikolla tökkimisessä ei hirveästi ole voimaa niin painan aika lujaa sormella vanupuikkoa ja tällä tavalla on "syvimmälläkin" olevat ei näkyvät proput lähteneet. Lopuksi kurlaan suuta jonkun aikaa suolavedellä (1tl merisuolaa yhteen lasiin vettä) ja vielä sen jälkeen kylmällä vedellä. Toivottavasti tämä auttaa ja tsemppiä :)

Vierailija
22/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painele taikina sormella propu edestä tai vierestä, sitä kun ei heti tiedä mihin suuntaan risassa se proppu menee. Onhan se yökkyyttävää mutta entä sitten. Kamalin mitä voi käydä on se, että tulee oksennus, ei sen hurjempaa. Eli paibelet ja oksennat jos täytyy, huuhdot suun ja tuurillaan proppu on poissa. Ellei, niin sitten uudestaan. Ja jos ei vieläkään, niin kyllä siitä se isoin kärkimöltti tulee ulos viikossa. Sen aikaa haiset aika kamalalta ja sen jälkeenkin, koska se onkalo jää täyteen bakteerimassaa, ellei sitä purista tyhjäksi. Samalla onkalo suurenee ja bakteerimassa levittää bakteereita uusiinkin kohtiin ja huonolla tuurilla kohta on monta proppua. Hyvällä tuurilla se yksi tulee pois omia aikojaan ihan kolon pohjaa myöten mutta niin hyvää tuuria ei ainakaan minulla ollut, kun joskus teininä oli proppuvaihe. Meni ohi, kun paineli proput pois joka viikko ja kurlasi suuvedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän apuna mustapäärautaa.

Right.

Vierailija
24/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, sain sen pois! Hyvän aikaa sitä ronklein, kunnes huomasin, miten sain sen tulemaan pois ja takaa tietysti lisää. Mistä tiedän, että kaikki tuli pois? Kokeilin toiselta puolelta, mutta sieltä en saanut mistään esiin mitään. Ja kun kaikki(?) tuli ulos tuolta puolen, näin kyllä selvästi sen kolon, jonka jätti jälkeensä, muualla en nähnyt sellaisia.

Ap

Vierailija
25/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos joku tietäisi kertoa, mistä tietää kaikkien proppujen tulleen ulos kolostaan?

Ap

Vierailija
26/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän painamisen apua hammasharjan tai rahjauskynän pyöristettynä päätä ja painan limakalvoa vierestä. Proppu puskee itsestä ulos paineen vaikutuksesta. Hitto ne haisee inhalle!

Vierailija
27/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi proput luotiin vai tulivatko proput kuvioon synnin seurauksena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi