IS: Autoliitto varoittaa: Sähköauto voi rikkoutua sohjossa katsastuskelvottomaksi
PIENIKIN vaurio sähköauton akkukotelossa voi johtaa hylkäämiseen katsastuksessa ja aiheuttaa kalliin remontin, tiedottaa Autoliitto.
Painuma akkukoteloon saattaa tulla esimerkiksi huolimattomasti auratulla tai muuten huonokuntoisella tiellä.
Hylkyriskin taustalla on uusi katsastusmääräys, jonka perusteella pienikin painauma sähköauton akkukotelossa on hylkäämisperuste määräaikaiskatsastuksessa.
Kommentit (13)
Ei kai kukaan mitään sähköautoa oikeasti ostakaan, aika marginaalinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan mitään sähköautoa oikeasti ostakaan, aika marginaalinen ongelma.
Teppo taas psykoosissa
Kas, vihertävät poistattivat kielteiset sähköauto kommentit :D:D
Sattuiko omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan mitään sähköautoa oikeasti ostakaan, aika marginaalinen ongelma.
Teppo taas psykoosissa
Ai Teppo Winnipeg?
Näin ne keskustelut tosiasioista poistetaan ja valheita tarjotaan tilalle.
Niin miten sohjo tähän liittyy? Jos ajat auton kiveen niin sitten voi tulla korjaamokeikka. Siellä ne tarkistaa että ottiko akku osumaa. Ja jos otti, niin vaihtavat vain vaurioituneen kennon. Jos ei ottanut, kirjoittavat betyygin jonka mukaan akku ehjä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto ei vaan toimi Suomessa!
Nyt oli niin kova argumentti että sen on pakko olla juuri niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin miten sohjo tähän liittyy? Jos ajat auton kiveen niin sitten voi tulla korjaamokeikka. Siellä ne tarkistaa että ottiko akku osumaa. Ja jos otti, niin vaihtavat vain vaurioituneen kennon. Jos ei ottanut, kirjoittavat betyygin jonka mukaan akku ehjä.
Tesla valaa akut nykyään kokonaan muoviin, joten yhden kennon vaihto ei ole mahdollista.
Meillä vaihtui esimies ja tulipa herra Helsingistä tänne pöndelle sähköautollaan kovin rehvakkaana. Ensimmäisenä kesänä valitti nimismiehen kiharoita omaavia sorateitä, seuraavana talvena valitusta sai kuulla siitä, miten teitä ei täällä suolata lumettomiksi ja jäättömiksi, vaan kaikki tiet ovat täynnä isoja osin jäätyneitä sohjokasoja. Nopeasti vaihtui sähköauto tavalliseen bensafarkkuun, jota käyttää työmaalle tullessaan ja loppui valituskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten sohjo tähän liittyy? Jos ajat auton kiveen niin sitten voi tulla korjaamokeikka. Siellä ne tarkistaa että ottiko akku osumaa. Ja jos otti, niin vaihtavat vain vaurioituneen kennon. Jos ei ottanut, kirjoittavat betyygin jonka mukaan akku ehjä.
Tesla valaa akut nykyään kokonaan muoviin, joten yhden kennon vaihto ei ole mahdollista.
Vaikuttaa tavoitteelta tehdä iauto, jossa rahastuksen pääpaino on tehdä kertakäyttötuote tai ainakin niin kallis korjata, ettei se kannata.
Ei tuollaiset ongelmat ole ainakaan tätä Tesla-taksikuskia häirinneet:
948000.
Se on kilometrimäärä, joka taksiautoilija Ari Nyyssösen Teslan mittarissa on.
Ei ole ennen ollut autoa, jolla olisin ajanut lähimainkaan näin paljon, Nyyssönen sanoo.
Hän vastaa puhelimeen autostaan ja joutuu pian lopettamaan, sillä ajokeikkaa pukkaa taas. Melkein miljoonan kilometrin jälkeen auto toimii muutamaa isoa remonttia lukuun ottamatta hienosti.
Ei sähköautoissa kilometreillä ole juurikaan merkitystä, Nyyssönen sanoo.
Samaa mieltä on Teknologian tutkimuskeskus VTT:n erikoistutkija Marko Paakkinen.
Nyyssösen mielestä sähkötaksin kilometrit ovat olleet pääosin huolettomampia kuin polttomoottoritaksilla.
Voisi sanoa, että vähemmän vikoja tässä on. Vähemmän rikki meneviä asioita, vähemmän liikkuvia osia.
Nyyssösen autosta jouduttiin vaihtamaan akku 600000 kilometrin kohdalla, kun akku yhtäkkiä hyytyi.
Myös moottori on jouduttu kertaalleen vaihtamaan, Nyyssönen kertoo. Hän ei tiedä, mikä hajosi.
Mutta ne menivät molemmat takuuseen. Akun, moottorin ja voimalinjan suhteen oli kahdeksan vuoden takuu ilman kilometrirajaa, Nyyssönen sanoo.
https://www.hs.fi/visio/art-2000009354365.html?share=91f85ee0fc4aebe26d… [/quote]
Mitä sitten? Kenellä on varaa ostaa sähköauto niin on rahaa maksaa korjaukset myös ja vakuutus korvaa myös.