Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten noiden apuun rientävien ruoan jakajien hygieniapassit?

Vierailija
21.10.2018 |

Esim. Ylöjärvellä vpk.n soppatykki. Eikö elintarvikelaki koske näitä? Onko heillä lupa valmistaa laitoksiin ruokaa?

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pizzaan sylkevät karvakäsillä tekee lapsillenne ruokaa, koska vanhemmat eivät hallituksen vuoksi kykene ruokkimaan lapsiaan kahden päivän ajan.

Nyt vähän perspektiiviä ja hyviä käytöstapoja kehiin kiitos!

Lakkoiluun en ota kantaa, mutta onhan se vain ja ainoastaan hienoa, että lähiseudun yrittäjät havahtuvat ’heikompien’ tilanteeseen ja tarjoavat OMASTA pussistaan ja omalla työllään ruokaa koulussa/vanhainkodissa kuka missäkin.

Täällä mesotaan jostain satunnaisesta siemenestä joka mahdollisesti pn jossain satunnaisessa sämpylässä. Herätys!

Jos minun lapselleni olisi joku allergia laittaisin hänelle omat eväät.

Sillä HYVÄÄ tekevällä yrittäjällä EI ole mitään velvollisuutta tarjota kaikille allergioihin ja mieltymyksiin perustuvia erikoisruokia. Joku ainakin jossain tarjosi jauhelihakastiketta ja perunoita sekä muusia ja makkaraa. Jos sitten joku pelkää, että lapselle ei ole vegaanivaihtoehtoa tai sille syötetään vaikkapa sianlihaa tai sitä E54315 -lisäainetta mikä hänelle ei juuri sovi, niin ei liene mikään ongelma laittaa ne omat ruoat. Hyväntekijän EI tarvitse olla tasa-arvoinen.

Ja jokainen joka KEHTAA nimitellä näitä auttavia ravintoloitsijoita karvakäsiksi tukehtukoon omiin karvoihinsa! Miten pahantahtoisia ihmisiä tässä maassa oikein on?

Minä ainakin seuraavan tilaisuuden tullen kiitän menemällä juuri tuon ravintolan asiakkaaksi !

Vierailija
122/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun taso on kyl matala. Siis kaikki ravintolat, kebab, pizza jne. ovat hengenvaarallisia paikkoja. Allergiset syövät tietysti eväitään, eihän ne syö ulkona muulloinkaan.

Kummasti kuitenkin moni riskeeraa henkensä, kun noita paikkoja on pilvin pimein tässäkin maassa ja pärjäävät hyvin. Kukaan ei kysele hygieniapasseja, kun se pitsalätty on vaan saatava. Mieluimmin kotiin kuljetettuna.

Antavat vielä lastensakin syödä.

Niin ja myydään pizzaa alle5€ tiskin alta.

Mistä näitä vitosen pizzoja saa, kun minulta nyhdetään aina kovempi hinta?

No olet käynyt paikoissa, jotka eivät kierrä veroja ja pidä pimeää työvoimaa. Sipilä varmaan osaa kertoa näistä pienyrittäjiltä enemmän. Hän niitä puolustaa ja heidän oikeuksiaan.

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koko homma on mennyt naurettavaksi. Ruoan jakelu on todella hyvä juttu, mutta kyllä noilla yrittäjillä tuntuu olevan enemmän se mainospuoli mielessä kuin pyyteetön auttaminen. Mutta onhan se varmasti yrityksen kannalta hyvä että pääsee kissankokoisin kirjaimin iltapäivälehtien lööppeihin. Mainostahan se on.

Jos nämä yrittäjät vaan tekisivät asian, ilman suurta älämölöä, niin minun silmissäni se on silloin pyyteetöntä.

Toisekseen, en suoraan sanoen ymmärrä koko älämälöä asiasta, onko jotkut  ihmiset todella niin uusavuttomia? Ainakaan meille koko asia ei tuota ongelmaa. Pidän huolen siitä että herätys on hieman  aikaisemmin, ja teen normaalia tukevamman ja maittavamman aamiaisen muksuille. ja pakkaan pienissä kylmälaukuissa eväät kouluun. Ja kun tulevat kotiin, niin saavat itse lämmittää lämpimän ruoan.

Mun puolesta lakkoilkoon. Olen itse nuorena ollut matalapalkkaisella alalla (olen ollut hetken myös töissä suurkeittiössä, raskasta hommaa).  Ja kyllä siinä on leipä tiukassa ja tessi huono. Mielestäni tämä on hyvä muistutus ihmisille kouluruoan tärkeydestä ja miten iso merkitys sillä oikeasti on. Ja sitä kautta vähän enemmän arvostusta niiden tekijöille.

Vierailija
124/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän lakkoon osallistujia pelinappuloina poliittisessa näytelmässä, mutta ala-arvoiset nimittelyt voisi jättää puolin ja toisin pois keskustelusta.

Kannatan ja tässä pitää olla järki kädessä kummallakin puolella.

Minusta on ikävä lukea kuinka arvostellaan toisten tekoja yleistäen.

Itse yrittäjänä en koe olevani ahne riistäjä porvari vaan pahalle tuntuu, että näin hoetaan täällä jatkuvasti.

Ei narsismia itse tunnistakaan. Se on sairaus.

Ok. Eli sinun mielestäsi KAIKKI yrittäjät ovat narsisteja? Mielenkiintoista.

Mieti nyt vähän itsekin miten tyhmältä kuulostat...

Kyllähän yrittäjyys kertoo tietystä pyrkyryydestä ja tyrkkyydestä ihmisessä. Luonne on mikä on.

Tai pitkäaikaistyötön alkaa pizzan pyörittäjäksi, kun ei muuhun kelpaa. Laitta oregano.

Vierailija
125/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ne allergiat eivät ole ainoat. Vaan monissa sairauksissa on ruokavaliot ja joku aine voi olla hengenvaarallinen. Mutta kaipa Sipilä toivoo, että nämä sairaat ja köyhät poistuvat keskuudestamme. Onhan sentään kahden päivän lakko.

Sipilähän ei millään tapaa ole lakkoilun järjestäjä ja minä pidän lakkoilijoita vastuullisena mikäli joku kuolee jonkun työpaikalla siitä syystä ettei hän töihin tullut.

Ei mutta Sipilän ahneuden vuoksi näitä lakkoja nyt on näin paljon. Eikä tajua väistyä pallilta, ennen kuin tipahtaa. Ja se tulee olemaan noloa, mutta erittäin hauskaa. 😁

Mun silmiini näyttäisi siltä että ammattiliitot on unohtanut perustehtävänsä ja väittävät olevansa poliittisesti sitoutumattomia, mutta toimivat demarien etujärjestönä. Tää olisi mun mielestäni hyvä paikka tutkituttaa järjestöjen yleishyödyllisyys.

Vierailija
126/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pizzaan sylkevät karvakäsillä tekee lapsillenne ruokaa, koska vanhemmat eivät hallituksen vuoksi kykene ruokkimaan lapsiaan kahden päivän ajan.

Juuri näin!

Kertokaapa millä alalla olette töissä ja mitä kouluja on tullut käytyä?

Olen korkeasti koulutettu ja satun osaamaan työni puolesta sitä kieltä, mitä esim. tämän paikkakunnan pitseriayrittäjä puhuu. Olen asunut kyseisessä maassa lähes kymmenen vuotta. Kuulin sattumalta näiden tyyppien keskustelun ja se käynti jäi viimeiseksi kerraksi siinä puljussa.

Maata en kerro, koska en halua leimata kaikkia pitserioiden pitäjiä. Kunnollisiakin varmasti löytyy.

Vierailija
127/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun taso on kyl matala. Siis kaikki ravintolat, kebab, pizza jne. ovat hengenvaarallisia paikkoja. Allergiset syövät tietysti eväitään, eihän ne syö ulkona muulloinkaan.

Kummasti kuitenkin moni riskeeraa henkensä, kun noita paikkoja on pilvin pimein tässäkin maassa ja pärjäävät hyvin. Kukaan ei kysele hygieniapasseja, kun se pitsalätty on vaan saatava. Mieluimmin kotiin kuljetettuna.

No olet käynyt paikoissa, jotka eivät kierrä veroja ja pidä pimeää työvoimaa. Sipilä varmaan osaa kertoa näistä pienyrittäjiltä enemmän. Hän niitä puolustaa ja heidän oikeuksiaan.

Höpöhöpö

Näillä pienyrittäjiltä on niitä pimeitä työntekijöitä. Ei kai kukaan yrittäjä edes palkkaa kallista työntekijää.

Vierailija
128/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän lakkoon osallistujia pelinappuloina poliittisessa näytelmässä, mutta ala-arvoiset nimittelyt voisi jättää puolin ja toisin pois keskustelusta.

Itse yrittäjänä en koe olevani ahne riistäjä porvari vaan pahalle tuntuu, että näin hoetaan täällä jatkuvasti.

Kyllähän yrittäjyys kertoo tietystä pyrkyryydestä ja tyrkkyydestä ihmisessä. Luonne on mikä on.

Eih taas tätä.

Suomessa on satoja tuhansia yrittäjiä, joista ainakin kymmeniä tuhansia sellaisia, jotka ovat yrittäjiä ’pakosta’ koska se on ainoa tapa työllistyä ja elättää perheensä - kun aika moni meistä kuitenkin vielä on sitä mieltä että on enemmän oikein elättää itse itsensä kuin maata kotona edes yrittämättä ja viedä omien tulojensa muodossa sitä niukkaa leipää oikeasti heikoilta (kun jaettava tuki täytyy saada riittämään yhä useammalle)

Tsemppiä kaikille yrittäjille!

Ja siksi toisekseen - tietty eteenpäin pyrkiminen elämässä on kyllä pelkästään positiivinen asia!

Vierailija
129/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samoin voisi sitten ajatella työntekijästä joka loisii yrittäjän elätyksessä.

Nyt valoja päälle

Vierailija
130/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Näillä pienyrittäjiltä on niitä pimeitä työntekijöitä. Ei kai kukaan yrittäjä edes palkkaa kallista työntekijää.

Oikeastiko uskot itse näin?

Vierailija
131/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki työttömät ja kouluttamattomat perustavat pizzerian, niin niitä nousee kuin sieniä sateella. Selvää on, että ne kaikki eivät menesty ja osa yrittäjistä velkaantuu, kun Pulju menee nurin.

Vierailija
132/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa ajatella asiaa tavallisen matalapalkka-alan työntekijän kannalta (suurin osa näistä naisia > omat pienet lapset elätettävänä pienellä palkalla, ovat jopa yksinhuoltajia)?

Jos irtisanomista helpotetaan, on monen matalapalkka-alan naisen työpaikka vaarassa. Mitenköhän he sitten ruokkivat nämä pikku koululaisensa/päiväkotilapsensa? Ja silloin ei ole enää kyse kahdesta päivästä...

Vierailija
133/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Oikeastiko uskot itse näin?

Kyllä. Heillä on sukulaisia pyörittämässä pizzaa ilman työsopimuksia. Myyvät tiskin alta, että voivat kilpailla rehellisten yrittäjien kanssa halvemmalla pizzalla. Sitten heille vielä tarjotaan mahdollisuus luopua työntekijästä, jonka on joutunut palkkaamaan, kun verottaja on perässä.

Vierailija
134/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan osaa ajatella asiaa tavallisen matalapalkka-alan työntekijän kannalta (suurin osa näistä naisia > omat pienet lapset elätettävänä pienellä palkalla, ovat jopa yksinhuoltajia)?

Jos irtisanomista helpotetaan, on monen matalapalkka-alan naisen työpaikka vaarassa. Mitenköhän he sitten ruokkivat nämä pikku koululaisensa/päiväkotilapsensa? Ja silloin ei ole enää kyse kahdesta päivästä...

Nälkään ei tässä maassa vielä kuole. Käyvät soskun luukulla niinkuin kaikki muutkin.

Vierailija
135/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tietää joku tunnussana jotta saa tiskinaluspitsan?

Vierailija
136/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkoiluun en ota kantaa, mutta onhan se vain ja ainoastaan hienoa, että lähiseudun yrittäjät havahtuvat ’heikompien’ tilanteeseen ja tarjoavat OMASTA pussistaan ja omalla työllään ruokaa koulussa/vanhainkodissa kuka missäkin.

Täällä mesotaan jostain satunnaisesta siemenestä joka mahdollisesti pn jossain satunnaisessa sämpylässä. Herätys!

Sillä HYVÄÄ tekevällä yrittäjällä EI ole mitään velvollisuutta tarjota kaikille allergioihin ja mieltymyksiin perustuvia erikoisruokia. Joku ainakin jossain tarjosi jauhelihakastiketta ja perunoita sekä muusia ja makkaraa. Jos sitten joku pelkää, että lapselle ei ole vegaanivaihtoehtoa tai sille syötetään vaikkapa sianlihaa tai sitä E54315 -lisäainetta mikä hänelle ei juuri sovi, niin ei liene mikään ongelma laittaa ne omat ruoat. Hyväntekijän EI tarvitse olla tasa-arvoinen.

Ja jokainen joka KEHTAA nimitellä näitä auttavia ravintoloitsijoita karvakäsiksi tukehtukoon omiin karvoihinsa! Miten pahantahtoisia ihmisiä tässä maassa oikein on?

Minä ainakin seuraavan tilaisuuden tullen kiitän menemällä juuri tuon ravintolan asiakkaaksi !

He eivät ole havahtuneet kenenkään hätään. He mainostavat, jotta saisivat sinisilmäisiä asiakkaita tuomaan heidän yritykseensä rahaa. Ärsyttää tuo epärehellisyys.

Vierailija
137/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät ole havahtuneet kenenkään hätään. He mainostavat, jotta saisivat sinisilmäisiä asiakkaita tuomaan heidän yritykseensä rahaa. Ärsyttää tuo epärehellisyys.

Silkkaa narsismia. Vielä heikkojen ja lapsien myötä hankittua. Kuvottavaa.

Vierailija
138/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tietää joku tunnussana jotta saa tiskinaluspitsan?

Ähläm sähläm? Toimisko?

Vierailija
139/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yrittäjien huoli ei ole samanarvoista? Heillä ei ole velvollisuus antaa ruokaa nälkäisille, jotka ovat sairaita tai allergisia. Onhan törkeää

Vierailija
140/205 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko perusteluja miinuspeukuille? Osaatko asettua matalapalkkaisen tavallisen äidin asemaan?