Tosi kiva saada lyttäystä täältä, kun kertoo joutuneensa turvakodille
Näin. Voisitteko mammat kertoa, että missä kohtaa se oli minun vikani että mies sekosi yllättäen kun olin raskaana? Ihan oman ja lasten turvallisuuden vuoksi sinne menin.
Lisäksi joku ihana ihminen tunnisti minut tekstistäni ja alkoi jaella henkilötietojani täällä. Nämä viestit ovat tutkinnassa. Ei siinä, olisin voinut kertoa samat asiat vaikka omilla kasvoillani, jotta nämä 0/5 ja provo huutelijat ymmärtäisivät kerrankin mistä on kyse. Mutta toisten tietojen jakeleminen on silti alhaista.
Uskokaa pois, ette ole parempia äitinä tai ihmisinä hädänalaisia ihmisiä lyttäämällä.
Kommentit (48)
Ne ihmiset eivät osaa osoittaa myötätuntoaan. Heissä on vikaa. Ei ihmistä, jolla on vaikeuksia saisi ikinä kohdella rumasti, en itsekään ymmärrä sillälailla käyttäytyviä. Jotka siis jonkun vaikeuksissa olleen/olevan aloitukseen tulevat lyömään tätä. Sadistista.
t.kristallikissa
En tunne tapaustasi, mutta usein lyttäyksen ja "oma vika"-kommenttien syynä on se, että tämä toistuu saman henkilön kohdalla yhä uudestaan. Hyvin harva uskoo yhdestä ja ainoasta kerrasta eikä enää palaa takaisin.
Millä tavalla kyseinen henkilö tai muut sinua lyttäsivät? Kenenkään tunnistettavia tietoja en ole koskaan täällä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Väitän kuitenkin omaavani enemmän elämänhallintaa kuin sinä. Minulla olisi aina joku kenen luokse mennä jos puolisolla yllättäen napsahtaisi. Turvakodille hakeutuminen kertoo alemmasta sosiaaliluokasta ja holtittomasta lisääntymisestä.
No mutta sinullapa on asiat hienosti! Haluatko kunniakirjan seinällesi?
Vierailija kirjoitti:
En tunne tapaustasi, mutta usein lyttäyksen ja "oma vika"-kommenttien syynä on se, että tämä toistuu saman henkilön kohdalla yhä uudestaan. Hyvin harva uskoo yhdestä ja ainoasta kerrasta eikä enää palaa takaisin.
Millä tavalla kyseinen henkilö tai muut sinua lyttäsivät? Kenenkään tunnistettavia tietoja en ole koskaan täällä lukenut.
Ei ne kirjoittelijat sattumoisin usko sellaistakaan joka sanoo lähtevänsä ensimmäisestä kerrasta. Tunnistettavat tiedot ylläpito poisti. Sanottiin mm. että lapset pois minulta, ei elämänhallintaa jne. tätä aika perussettiä. Lisäksi toivottiin huonoa onnea synnytykseen tms
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli sinäkin koet oikeudeksesi syyllistää vaikeuksissa olevaa? Et sinä ole siihen oikeutettu. Jos et pysty osoittamaan myötätuntoasi vaikka kahdella sanalla, älä sano mitään ensi kerralla, okei?
t.kristallikissa
Olen todella pahoillani puolestasi. Törkeää kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Väitän kuitenkin omaavani enemmän elämänhallintaa kuin sinä. Minulla olisi aina joku kenen luokse mennä jos puolisolla yllättäen napsahtaisi. Turvakodille hakeutuminen kertoo alemmasta sosiaaliluokasta ja holtittomasta lisääntymisestä.
Siis anteeksi mitä? Jos tuolle linjalle lähdetään, niin alemmissa sosiaaliluokissa sitä ennemminkin voi tupsahtaa kenen ovelle ja koska sattuu. Mutta onko se nyt itsellesi tässä TODELLAKIN jokin mittari? Harhauskoinen sinä olet, jos teet päätelmiä tuollaisilla perusteilla ihmisen kyvyistä, tai yhtään mistään!
t.kristallikissa
Jos todella lähdit kerrasta etkä palaa miehen luokse esimerkiksi synnytyksen jälkeen, kun olet yksin, peloissasi ja kipeä, niin olet aika poikkeuksellinen. Jotenkin minä en usko tätä. Alistettu persoona ei toimi sillä tavalla.
Ap olen pahoillani kokemastasi. Kaikkea hyvää elämääsi ja toivottavasti pääset kaikista paskoista ihmisistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kirjoittelijat sattumoisin usko sellaistakaan joka sanoo lähtevänsä ensimmäisestä kerrasta. Tunnistettavat tiedot ylläpito poisti. Sanottiin mm. että lapset pois minulta, ei elämänhallintaa jne. tätä aika perussettiä. Lisäksi toivottiin huonoa onnea synnytykseen tms
Ap
Noi on kiusaamiseen tarkoitettuja valheita. Totuus on se, että on viisautta lähteä turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella lähdit kerrasta etkä palaa miehen luokse esimerkiksi synnytyksen jälkeen, kun olet yksin, peloissasi ja kipeä, niin olet aika poikkeuksellinen. Jotenkin minä en usko tätä. Alistettu persoona ei toimi sillä tavalla.
Vaikka olisikin alistettu persoona, niin miten oikeuttaa haukkumiseen ja tietojen levittelyyn? Väkivaltaa kokenut tarvitsee tukea ja kannustusta, apua.
Ihan sama. Ei ihmiset oikeasti ole toisistaan kiinnostuneita, korkeintaan läheisistään tai niistä, joiden varjolla voi leikkiä hyvää tai suvaitsevaista.
Ei kiinnosta siis turvakotinaiset. En odota itsekään ystävällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNoi on kiusaamiseen tarkoitettuja valheita. Totuus on se, että on viisautta lähteä turvaan.
Nimenomaan. Viisautta lähteä turvaan. Olet hyvä äiti kun suojaat lapsiasi väkivallan näkemiseltä
Vierailija kirjoitti:
Niin miten se sinulle kuluu, se asia? Varsinkaan arvailla toisen syitä ja perusteita ja vieläpä arvostella niihin itsekeksimiesi valheiden perusteella muita?
t.kristallikissa
En ymmärrä, miksi sinua ei täällä tueta? Miksi jotakin haittaa, että joku laittaa kerradta poikki? Jos kokee väkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Näin. Voisitteko mammat kertoa, että missä kohtaa se oli minun vikani että mies sekosi yllättäen kun olin raskaana? Ihan oman ja lasten turvallisuuden vuoksi sinne menin.
Lisäksi joku ihana ihminen tunnisti minut tekstistäni ja alkoi jaella henkilötietojani täällä. Nämä viestit ovat tutkinnassa. Ei siinä, olisin voinut kertoa samat asiat vaikka omilla kasvoillani, jotta nämä 0/5 ja provo huutelijat ymmärtäisivät kerrankin mistä on kyse. Mutta toisten tietojen jakeleminen on silti alhaista.
Uskokaa pois, ette ole parempia äitinä tai ihmisinä hädänalaisia ihmisiä lyttäämällä.
Mä en usko, että joku sekoaa syyttä. Ukko pelaa vaikka nintendoo ja yhtäkkii vetää virrat pois konsolista ja käy päälle. Jokin asia kytee sisällä, mutta kaikkea ei ole kerrottu. No, menit turvakotiin ja palasit ihanan miehesi luokse, koska hän vannoi polvillaan ettei tapahdu toiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNoi on kiusaamiseen tarkoitettuja valheita. Totuus on se, että on viisautta lähteä turvaan.
Nimenomaan. Viisautta lähteä turvaan. Olet hyvä äiti kun suojaat lapsiasi väkivallan näkemiseltä <3
Viisas nainen kun on hankkinut lapsia hullun kanssa ja kirjoittelee av:lle kokemuksistaan?
Hyvä, että ilmoitit viestit ja pidät edelleen oman ja lastesi puolen. Täällä lyödään aina lyötyä, mutta joskus pahat saavat myös takaisin ja toivottavasti jotkut heistä oppii jotakin.
Lopeta se nakutus niin miehesikin relaksoituu.
En ole lukenut, mutta olen pahoillani. Täällä kirjoittelee kaikenlaisia petoja, jotka haluaa vaan raadella muita. Voimia sinulle!