Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme erilaista läskiryhmää. Mihin sinä kuulut? Siis jos olet ihan oikeasti lihava, eikä vaan vähän pulska.

Vierailija
20.10.2018 |

Tutkijat jakavat lihavat kolmeen eri ryhmään sen syyn takia miksi nämä henkilöt syövät liikaa, ja tutkijat kehittelevät kaikille omanlaista laihdutuskuuria.
Eli tunnesyöjät, jatkuvasti nälkäiset, ja ne jotka ei vaan pysty lopettamaan syömistä.
Tunnesyöjien paras dieetti on se että on vertaistukea. Jatkuvasti nälkäiset eli ne joiden tekee mieli koko ajan syödä jotain, paras dieetti on pätkäpaasto, eli kaksi päivää viikokssa käytännössä paastotaan, ja ne jotka vaan syö ja syö koska eivät tule koskaan kylläiseksi hyötyvät siitä että heidän ruokavaliossaan on paljon proteiinia ja hitaita hiilihydraatteja.
Näille kaikille on erilaiset syyt miksi syövät kaloreita liikaa, toisilla geenit jotka estävät suoliston viestin aivoille että nyt on pötsi täynnä ei tarvi syödä enää, sitten on itse suoliston bakteerikanta joka voi olla viturallaan ja sitten nämä henkisen puolen asiat, kun ihminen stressaa ja sitten palkitsee itsensä hyvällä ruualla jossa on sokeria ja rasvaa jotta saa mielihyvähormonit liikkeelle.
Mikä itse näistä olet, ja uskotko että nämä asiat toimii?

Itse olen tunnesyöjä ja tiedostan sen kyllä, syön vähän mutta täysin väärin. Muuten on huono ruokahalu, en ahmi koskaan ruokaa, enkä voi sietää sitä että maha on täynnä, enkä koskaan syö mitään mistä en tykkää. Olen koko ikäni syönyt vain sitä mitä tekee mieli ja mistä tykkään. Tälläisellä ruokailulla olen aiheuttanut itselleni sen että minulla on pahoja puutteita vitamiinien ym. saannissa, ja se aiheuttaa kierteen että ruokahalu on entistä huononpi, olo on entistä huonompi ja uupuneempi ja taas pitää itsensä palkita hyvällä ruualla illalla kun on selvinnyt taas yhdestä vaikeasta päivästä.
Tähän kierteeseen alunperin varmasti johti se että esim. rautaa on kropassani ollut aina liian vähän ja että suolistossani on ollut toiminnallista vikaa aina. Eli edes lapsena kroppani kaiken kaikkiaan ei toiminut siten kuin olisi pitänyt. Vielä lapsena se ei aiheuttanut ylipainoa, mutta aikuisena kun itse huolehti kaikesta syömisestä alkoi paino nousta.

Kolme erilaista läskiryhmää. Mihin sinä kuulut? Siis jos olet ihan oikeasti lihava, eikä vaan vähän pulska.

Vaihtoehdot

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla