Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä joulussa tarkemmin ottaen maksaa?

Vierailija
20.10.2018 |

Ruuat perheelle tekee alle 30 eurolla itse tai ehkä 50 eurolla jos ostaa valmiina. Kuusi lähtee siinä alle 20 eurolla ja koristeet saa kympillä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjat; niihin voi laittaa rahaa lähes loputtomiin, etenkin jos on lapsia.

Onko ne pakollisia?

Aikuisille ei, lapsille kyllä niissä rajoissa kun on varaa.

Vierailija
22/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruoista tulee kolminumeroinen summa jo parin hengen taloudessa meillä. Ostamme joulupöytään erilaisia kaloja ja mätiä (graavia, sillejä, savukalaa jne). Lisäksi kakkutarpeita, torttutarpeita, runsaasti hedelmiä, konvehteja, kalkkunaa, laatikoita, erilaisia juustoja. Herkuttelemme jouluna kaikella millä tykkäämme, ja äkkiäkös noista summa kasvaa isoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuat perheelle tekee alle 30 eurolla itse tai ehkä 50 eurolla jos ostaa valmiina. Kuusi lähtee siinä alle 20 eurolla ja koristeet saa kympillä.

Kerro ap mitä tähän perheen 30 € joulupöytään siis kuuluu?

Vierailija
24/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun joulussa maksavat

Kinkku ja kalat, muu ruoka tavallista, joka menee joka tapauksessa

Kukkaset, itselle ja lahjaksi

Alkoholijuomat, itselle ja lahjaksi

Muutama lahja läheisimmille

Vierailija
25/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä saa jouluun kyllä uppoamaan. On joulukalenteria, piparin paistamista ja koristelua, fiilistely-joulumarkkinoita jne. Sitten ne varsinaiset joululahjat, joihin kyllä uppoaa noin 500 euroa vuosittain. Päiväkotiin, kouluun ja harrastuksiin pitää viedä jos jonkinmoista pikkujoululahjaa.

Varsinaiset jouluruuat ovat halpoja, eivät ne sen enempää maksa kuin tavallinenkaan ruoka. Ehkä hintaa lisää se, että tavallisena päivänä meillä ei satsata rahallisesti saman päivän ajaksi riisipuuroa, puolikasta sikaa, graavilohta, neljää sorttia laatikoita, kolmenlaista salaattia jne. Alkoholiakaan meillä ei juoda muuta kuin jouluna - ja siis silloinkin maltillisesti, ostan jonkin liköörin kinkunsulattajaiseksi ja ehkä punaviiniä, jota juodaan sitten, kun lapset ovat nukkumassa.

Vierailija
26/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei maksa latiakaan. Tai siis latiakaan enempää, kuin mikään muukaan päivä. Ihan ilmaiseksihan ei elämästä selviä millään, mutta minun joulubudjettini kolmelta päivältä lienee karvan alle 5 euroa yhteensä, sisältäen kaiken muun paitsi sähkön ja lämmityksen.

Minne meinaat mennä lokkeilemaan?

Vierailija
27/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene tänä jouluna rahaa alkoholiin, koristuksiin (vauvan odotus) enkä muutenkaan meinannut törsätä. Muutamalle läheiselle lahjat ja loput veronpalautuksesta säästän vauvalle.

Vierailija
28/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan järjestää sen unelmien joulun, johon kuuluu herkut ja lahjat, lasten loistavat silmät mieluisten lahjojen äärellä. Suuri kotimainen kuusi, paljon tuoreita kukkia, hyvää viiniä, koko suku pöydän ympärillä, lapsilla yhteensopivat neuleet..

Mielelläni siitä maksan sen mitä se maksaa.

Kultaisia joulumuistoja takana ja toivottavasti monta ihanaa yhteistä joulua vielä edessä.

Vierailija
29/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 eurolla ei osteta 6 henkisen perheen usean päivän ruokia. Kuusi maksaa täällä päin n. 30 euroa, mutta meillä on muovinen. Koristeita ei osteta uusia. Lasten lahjoihin menee useampi satanen.

Vierailija
30/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa ökyillä jouluna, niin maksaahan se. Mun suvussa on aina vietetty joulua vaatimattomasti. Jatkan samaa perinnettä.

Vierailija
31/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen haluaa ökyillä jouluna, niin maksaahan se. Mun suvussa on aina vietetty joulua vaatimattomasti. Jatkan samaa perinnettä.

Miksi?

Vierailija
32/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputon kulutushysteria: lahjat! Myös itselle 🤔.

Onneksi ei tarvitse ostaa kenellekään mitään.

Vierailija
33/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Nautin siitä, että jouluna saa rauhoittua ja olla vain, tavarat tms. ei ole tärkeää. Lahjat on meillä usein itse tehtyjä. Ruoka simppeliä ja perinteistä.

Vierailija
34/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoihin menee eniten.

Ruokaan menee jouluna vähemmän euroja kuin uutenavuotena, jolloin on kalojen ja mätien vuoro.

Jouluna on ainoastaan sillit tarjolla kinkun ja muiden perinteisten ruokien rinnalla.

.

Koristeita on paljon valmiina, niitä voi vaihdella vuosittain.

Vierailija
35/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, mikähän siinä maksaa?

Meillä kuusi 20-30 euroa, kinkun tarjoaa työnantaja, laatikot teen itse, paitsi lanttulaatikon. Perunat, porkkanat, maito ja voi varmaan kympin yhteensä.

Mies hoitaa kalat, olisko parikymppiä, ja salaatit ei paljon maksa. Jotain joululimppua kylkeen ja leikkeleitä. Puuroriisiä on vielä jäljellä. Reilu satanen saa riittää kolmen päivän ruokiin.

Sitten ne lahjat, kaksi teiniä ja alakouluikäinen perheessä. Kalliiksi tulee.

Nyt alan katselemaan ideoita ja ostan jos jotain löydän. Useampi satanen kuitenkin tulee menemään.

Vierailija
36/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulu maksa mitään, se hössötys kyllä jos sitä haluaa...

Vierailija
37/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjat; niihin voi laittaa rahaa lähes loputtomiin, etenkin jos on lapsia.

Onko ne pakollisia?

Eivät ole pakollisia.

Vierailija
38/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuat= satasia.

Lahjat =satasia.

Koristeet= satasia.

Kyllä sitä rahaa menee.

Ei  joka vuosi  tarvitse ostaa uusia koristeita satasilla. Huonoa taloudenpitoa se. Joulu on lisäksi perinteisesti ollut aika kasvisvoittoinen juhla laatikoineen joten en käsitä miten ruokiinkin saa menemään satasia. Samaa ihmettelen lahjojen kohdalla - satasilla jotain krääsää jolla ei  tee enää mitään joulun jälkeen?

Vierailija
39/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan järjestää sen unelmien joulun, johon kuuluu herkut ja lahjat, lasten loistavat silmät mieluisten lahjojen äärellä. Suuri kotimainen kuusi, paljon tuoreita kukkia, hyvää viiniä, koko suku pöydän ympärillä, lapsilla yhteensopivat neuleet..

Mielelläni siitä maksan sen mitä se maksaa.

Kultaisia joulumuistoja takana ja toivottavasti monta ihanaa yhteistä joulua vielä edessä.

Sama juttu. Tykkään joulusta, rakastan ruuanlaittoa ja sukua on joulupöydässä neljässä sukupolvessa.

Vierailija
40/60 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni porkkalaatikko maksaa noin kaksi ja puoli euroa. 

Porkat itsessään sitten jo hieman kalliimpia, varsinkin hiilikuituiset.

:D

t. Porkkalaatikonsyöjä