Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikon päästä illan valoisa aika lyhenee kerralla TUNNILLA! Jos jäätäisin pysyvään kesäaikaan, valoisat illat jatkuisivat pidempään.

Vierailija
20.10.2018 |

Silti media propagoi jatkuvast pysyvän talviajan puolesta. Miksi ihmeessä?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska talviaika on Suomen normaaliaika.

Vierailija
22/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko provo, trolli vai vain vähän tyhmä? Valon määrä on aivan sama ollaan kesä- tai normaaliajassa. Se vain painottuu enemmän tuonne aamuun. Silmät auki ja nauti aamun valoisuudesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittää, ettei töiden jälkeen ole juuri lainkaan valoisaa aikaa. Minä en pimeään aikaan halua käydä ulkoilemassa, joten lenkkeilyt jäävät minun osaltani siihen.

No voi kyynel. Ja vapaapäivinäkään ei voi sitten vissiin liikkua syystä että?

Vierailija
24/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa ihanaa päästä oikeaan aikaan. Illalla tulee helpommin unikin kun on pimeää ajoissa. Aamulla taas kiva herätä!

Vierailija
25/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä, jos siirryttäisiin talviaikaan. Olen aamu-uninen ja talviaikaan siirtyminen on aina helpottanut aamujani. Illalla pimeässä liikkuminen ei ole koskaan vaivannut minua.

Vierailija
26/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talviaika on oikea ratkaisu. Naapurissahan kokeiltiin pysyvää kesäaikaa ja kuinka kävi? Miksi meidän pitäisi tehdä sama virhe?

Niin mitä siellä sitten niinku kävi?

Olivat muutaman vuoden pysyvässä kesäajassa, kunnes ihmiset tajusivat että talvision on hemmetin vaikea herätä, kun on niin pimeetä. Siirtyivät pysyvään talviaikaan.

Vierailija
27/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko provo, trolli vai vain vähän tyhmä? Valon määrä on aivan sama ollaan kesä- tai normaaliajassa. Se vain painottuu enemmän tuonne aamuun. Silmät auki ja nauti aamun valoisuudesta!

Mistä aamun valoisuudesta kun olen töissä jo ennen kahdeksaa? Tuolla moitittiin laiskoiksi jos ei huvita pimeässä ulkoilla, mutta nämä "aamun" valoisuudesta nauttijat ovat jotain yhdeksään nukkujia.

Vierailija
28/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittää, ettei töiden jälkeen ole juuri lainkaan valoisaa aikaa. Minä en pimeään aikaan halua käydä ulkoilemassa, joten lenkkeilyt jäävät minun osaltani siihen.

No voi kyynel. Ja vapaapäivinäkään ei voi sitten vissiin liikkua syystä että?

Tykkään puuhailla pihalla iltaisin, mutta en otsalampun valossa. Talviaika tarkoittaa sitä, että niin sienimetsällä käynti kuin haravointikin pitää tehdä viikonloppuna.

Vierailija
29/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kuuluu olla valoisaa, illalla sitten pimeää.

Vierailija
30/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi alkaa heräämään ajoissa.

Vierailija
31/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeintä on joulun alla, kun hämärtää jo neljältä. Siitä lähdetään pian taas valoisampaan päin. Sama se on kaamoksessa, että tuleeko hämärä tunnin aikaisemnmin vai ei.

Vierailija
32/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti aamut pimenevät jatkuvassa kesäajassa. Talvella valostuu vasta pahimmillaa klo 10 jälkeen. Se taas vaikuttaa huonolla tavalla jaksamiseen.

Ja miten tuolla etelä-Euroopassa pärjätään pimeiden iltojen kanssa, no hienosti.

Vierailija
33/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne illat ole valoisia nytkään. Muuten, myös keväällä valon nopea lisääntyminen on joillekin ongelma. Oletko kuullut kevätmasennuksesta? Muistaakseni myös itsemurhia tehdään eniten keväällä.

Olen ollut rakennuksilla töissä. Niissä hommissa mennään töihin seitsemäksi. Silloin on jo nyt pilkkopimeää ja vaikeuttaa töiden tekemistä. Kesäaika pimentäisi aamuja entisestään.

Vierailija
34/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, lue ne jutut niin ei tarvitse täällä kysellä. Siis muutakin kuin vain otsikot.

Vierailija
35/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa aamulla valkenee tuntia aikasemmin ja pääsee hyvissä ajoin lenkille ennen töitä.

Ehkä sinä, mutta minun työt alkavat klo 6 ja herään viimeistään 5. Joo-o kyllähän minä lähden 4 lenkille!!

Vierailija
36/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään puuhailla pihalla iltaisin, mutta en otsalampun valossa. Talviaika tarkoittaa sitä, että niin sienimetsällä käynti kuin haravointikin pitää tehdä viikonloppuna.

Ei se tunti niin paljoa vaikuta suuntaan eikä toiseen. Aina tullaan kärsimään pimeydestä.

Vierailija
37/70 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä tule valmista.

Vierailija
38/70 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan valitetaan kun koulu alkaa liian aikaisin , nyt saataisiin tunti lisää aamuun nukkumisaikaa , se helpottaa koko päivää.

Vierailija
39/70 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talviaika on oikea ratkaisu. Naapurissahan kokeiltiin pysyvää kesäaikaa ja kuinka kävi? Miksi meidän pitäisi tehdä sama virhe?

Siirtyvät normaaliaikaan, mikä oli fiksua.

Olin Pietarissa vuoden vaihteessa, kun siellä elettiin kesäaikaa, harmaa talvipäivä ja kello 11 oli vielä aamuhämärä.

Vierailija
40/70 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtyvät normaaliaikaan, mikä oli fiksua.

Olin Pietarissa vuoden vaihteessa, kun siellä elettiin kesäaikaa, harmaa talvipäivä ja kello 11 oli vielä aamuhämärä.

Siis siirtyivät