Jätin vaimon, koska en saanut hänen kanssaan lapsia-Parhain päätös elämässäni
Olin naimisissa vaimoni kanssa. Vaimo on 37 ja minä 34 v. Yritimme lasta seitsemän vuotta ja kävimme hedelmöityshoidoissa. Sitten selvisi, ettei vaimo pysty saamaan lapsia.
Jätin hänet pian tämän jälkeen ja rupesin tapailemaan kymmenen vuotta nuorempaa naista. Tähän naiseen rakastuin ja nyt tuo naisystäväni odottaa kaksosia.
Koen, että exän jättäminen oli yksi elämän parhaista päätöksistä. Ex on kuitenkin katkera ja haukkuu minua jatkuvasti. En mene mukaan hänen juttuihin ja onkin vähitellen kyllästynyt haukkumiseen, koska näkee, etten reagoi. Silti ei oikein ymmärrä. Mitä väärää on tahtoa omia lapsia?
Kommentit (52)
Itsehän siihen vastasit. On katkera kun jätit ja saat nyt lapsia. Elät sitä elämää, jonka hänkin olisi halunnut kanssasi.
Kyllähän hänkin niitä lapsia ilmeisesti halusi, jos kerta hoidoissakin kävitte. Ei ollut oma valinta, ettei lapsia tule.
Eihän se katkeruus mitään auta ja myrkyttää vaan itseäänkin, mutta tunteiden käsittely on välillä vaikeaa ja aikaavievää puuhaa. Sinä olet tässä sopiva vihankohde kun alussa ette saaneet lapsia yhdessä, lopussa sinä saat ja hän ei.
Siinä kaksosten paikkeilla alkoi viimeistään tulla uskottavuusongelmia aloitukseen.
Vierailija kirjoitti:
37 v naiselle on kova paikka, kun nuori mies valitsee oman nuoren ikänsä lisäksi nuoren naisen.
Vielä nuoren naisen, joka saa niitä lapsia.
Kai tästä voi yleisellä tasolla keskustella, vaikka provo onkin.
Jos elämän suuri tavoite on oma biologinen lapsi, niin sitten se tavoite menee kumppanin ohi. Näinhän naisillekin aina sanotaan: jätä se sika, jos se ei halua/voi saada lapsia.
Itse ajattelen niin päin, että kumppani on se pohja ja lapset ekstraa. Mutta toki elämässä ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu, ja ilman pohjaakin voi joutua pärjäämään.
Minä taas pidän mieheni koska hän ei halua lapsia. Olen jättänyt muutaman lisääntymishaluisen miehen vaikka rakastin heitä mutta en halunnut lapsia. Jokainen on oman onnensa seppä.
Miten voit tehdä noin? Tuo on julmaa. Ajattele miltä entisestä vaimostasi tuntunut. Silloin, kun tarvitsisi tukea, ei sitä saanut vaan jätit hänet. Onhan niitä sijaissynnyttäjiäkin ja adoptio keksitty, mutta teit vain kylmän päätöksen mitään muita vaihtoehtoja ajattelematta. Varmaan oikein nautit tilanteesta, kun sinulla asiat nyt paremmin. Noinko kylmästi kohtelet kaikkia ihmisiä?
Miltä tuntuisi sinusta, jos naisystäväsi vaihtaisi sinut nuorempaan mieheen myöhemmin?
Yleensä vaimon kanssa ollaan naimisissa.
Vanhempaa naista ei muutenkaan kannata koskaan ottaa. Ei mitään järkeä.
Epäuskottavaa joka käänne. Eli sulla on 24-vuotias uusi nainen, joka odottaa luomukaksosia? Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vaimon kanssa ollaan naimisissa.
Tuo oli hyvä huomio :D
Eihän se lapsensaanti nykyisin iästä ole kiinni. Jo 20 v voi olla hedelmätön ja toisaalta yli 50 v voi saada lapsia jos on terve. Sama pätee miesten kohdallakin. Joillakin ei tehoa edes hedelmöityshoidot tai sitten ei jaksa niitä, sanoisin, että Suomessa lapsettomuushoidot ovat vielä aika lapsenkengissä verrattuna moneen muuhun maahan ja tulokset huonoja ja hoidot kalliita, n. 6000€/hoitokerta onnistui tai ei. Joissain maissa on takuu hoidoille, jos ei onnistu, saa rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jätin vaimon, koska en saanut hänen kanssaan lapsia-Parhain päätös elämässäni Olin naimisissa vaimoni kanssa. Vaimo on 37 ja minä 34 v. Yritimme lasta seitsemän vuotta ja kävimme hedelmöityshoidoissa. Sitten selvisi, ettei vaimo pysty saamaan lapsia.
Jätin hänet pian tämän jälkeen ja rupesin tapailemaan kymmenen vuotta nuorempaa naista. Tähän naiseen rakastuin ja nyt tuo naisystäväni odottaa kaksosia.
Koen, että exän jättäminen oli yksi elämän parhaista päätöksistä. Ex on kuitenkin katkera ja haukkuu minua jatkuvasti. En mene mukaan hänen juttuihin ja onkin vähitellen kyllästynyt haukkumiseen, koska näkee, etten reagoi. Silti ei oikein ymmärrä. Mitä väärää on tahtoa omia lapsia?
Provohan tämä on, mutta vastaan kuitenkin. Vaimosi oli siis kolmekymppinen kun aloitte yrittämään lasta? Miten vasta seitsemän vuoden hedelmöityshoitojen jälkeen selvisi, että vaimosi ei voi saada lasta? Miksi ette adoptoineet? Sinä et siis oikeasti rakastanut vaimoasi. Mitä tähän kuuluu se, että aloit tapailemaan kymmenen vuotta nuorempaa naista? Ihan yhtä hyvin sillä 24 vuotiaalla voi olla ongelmia raskautumisen kanssa, kuten vaimollasikin oli varmaan jo tuon ikäisenä, kun se myöhemmin selvisi, että ei voi saada lapsia. Miksi haluat provoilla tällä naisen ja miehen ikäasetelmalla, lapsettomuudella, nuoren naisen kaksosilla jne.?
Vierailija kirjoitti:
Kai tästä voi yleisellä tasolla keskustella, vaikka provo onkin.
Jos elämän suuri tavoite on oma biologinen lapsi, niin sitten se tavoite menee kumppanin ohi. Näinhän naisillekin aina sanotaan: jätä se sika, jos se ei halua/voi saada lapsia.
Itse ajattelen niin päin, että kumppani on se pohja ja lapset ekstraa. Mutta toki elämässä ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu, ja ilman pohjaakin voi joutua pärjäämään.
Niinpä. Itse en ole onnistunut löytämään pysyvää elämänkumppania vaikka sitä jo nuorena toivoin. Suhteita toki on ollut. Lapsista ajattelen myös niin että tulee jos on tullakseen, siis siinä hyvässä suhteessa ja naimisissa. En ole koskaan ollut kiinnostunut hankkimaan lapsia yksin vaikka tietysti yksin voi jäädä vaikka lähtöasetelma olisikin mieluisa. Joihinkin asioihin ei näköjään voi vaikuttaa. Olen joskus aikaisemmin ollut kateellinen niille joille kaikki asiat tuntuvat sujuvan "oikeassa järjestyksessä". Enää en ole koska se on turhaa. Kaikilla on ristinsä.
Vierailija kirjoitti:
37 v naiselle on kova paikka, kun nuori mies valitsee oman nuoren ikänsä lisäksi nuoren naisen.
3 vuoden ikäero? Nuori mies? Joku toinen provoilija voisi tuosta alkaa heittämään, että nythän 34-vuotias mies sekaantuu lähestulkoon sakkolihaan, kun sikiää 24-vuotiaan tyttösen kanssa.
Ei ole harvinainen tarina. Useinhan käy niin, että lapsettomuus repii parisuhdetta niin pahoin, että ajaudutaan eroon loppu viimein.