Lakko rankaisee lapsia
Mitä pahaa ovat lapset tehneet, etteivät saa ruokaansa, joka heille kuuluu?
Kommentit (112)
No voisko hallitus poistaa ilmaisen kouluruoan? Eväiden teko ei ole ongelma. Tällä saataisiin valtiolle rahallista voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs mahdolliset ruokamyrkytykset. Moni ulkomaalainen ei ainakaan noudata sitä hygieniaa. Tuovat leipiä johon autoja käytetty jauhoina.
Autojauho??
Onko ihan Ferraria vai vaan Volkkaria?
Onko Lamborghini jauho jotenkin erilaista kuin Skoda?
Matojauho, mutta ei noista suojateista tiedä
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö lakkoilijat edes itse, minkä vuoksi lakkoilevat vai onko ajatus vain ylimääräisestä vapaapäivästä, jonka palkan liitto maksaa?
Törkeää kohdistaa poliittinen riita yhteiskunnan heikompiosaisiin.
No eikö tälläkin lakolla yritetä vaikuttaa nimenomaan siihen ettei se kohdistuisi yhteiskunnan heikompiosaisiin? Kyllä nuo pienipalkka-alalla olevat ovat myös yhteiskunnan heikompiosaisia.
Kohdista sinä vihasi poliittisiin päättäjiin, äläkä niihin joita he tässä yrittävät taas sortaa.
Minä en ainakaan tiedä tarkalleen, mistä lakkoillaan.
Vierailija kirjoitti:
No siitä tietenkin että duunarit ei halua tarjoilla lapsille ruokaa pariin päivään vaan pitää pitkän viikonloppuvapaan. Keskiviikkona taas paluu arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö lakkoilijat edes itse, minkä vuoksi lakkoilevat vai onko ajatus vain ylimääräisestä vapaapäivästä, jonka palkan liitto maksaa?
Törkeää kohdistaa poliittinen riita yhteiskunnan heikompiosaisiin.No eikö tälläkin lakolla yritetä vaikuttaa nimenomaan siihen ettei se kohdistuisi yhteiskunnan heikompiosaisiin? Kyllä nuo pienipalkka-alalla olevat ovat myös yhteiskunnan heikompiosaisia.
Kohdista sinä vihasi poliittisiin päättäjiin, äläkä niihin joita he tässä yrittävät taas sortaa.
Viha? Puolustan puolustuskyvyttömiä lapsia. Aikuiset matalapalkkatyöntekijät ovat itse valintansa tehneet. Kun kysyt, eikö tällä lakolla yritetä vaikuttaa nimenomaan siihen, ettei se kohdistuisi heikompiosaisiin, niin ei minun mielestäni. Nythän se koskee ja kovaa nimenomaan kaikista heikompiin, lapsiin ja erityisesti niihin lapsiin, joista kotona ei muutenkaan välitetä. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää kohdistaa poliittinen riita yhteiskunnan heikompiosaisiin.No eikö tälläkin lakolla yritetä vaikuttaa nimenomaan siihen ettei se kohdistuisi yhteiskunnan heikompiosaisiin? Kyllä nuo pienipalkka-alalla olevat ovat myös yhteiskunnan heikompiosaisia.
Viha? Puolustan puolustuskyvyttömiä lapsia. Aikuiset matalapalkkatyöntekijät ovat itse valintansa tehneet. Kun kysyt, eikö tällä lakolla yritetä vaikuttaa nimenomaan siihen, ettei se kohdistuisi heikompiosaisiin, niin ei minun mielestäni. Nythän se koskee ja kovaa nimenomaan kaikista heikompiin, lapsiin ja erityisesti niihin lapsiin, joista kotona ei muutenkaan välitetä. Hävetkää.
Eli keittäjien selkä nahasta revitään se, ettei kaikista lapsista välitetä kotona? Koska itsepähän ovat hommaan ryhtyneet, joten kaikki kakka pitäisi ottaa nurisematta vastaan, niinkö? Toivottavasti olet itse tajunnut kuitenkin valita alasi niin, ettei sitä poliittiset riidat koske tai ainakaan niin ettei tekemisilläsi ole mitään väliä kenellekkään.
Teeppäs reippaasti lapsellesi vaikka eväät kouluun, ei tarvi narista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli keittäjien selkä nahasta revitään se, ettei kaikista lapsista välitetä kotona? Koska itsepähän ovat hommaan ryhtyneet, joten kaikki kakka pitäisi ottaa nurisematta vastaan, niinkö? Toivottavasti olet itse tajunnut kuitenkin valita alasi niin, ettei sitä poliittiset riidat koske tai ainakaan niin ettei tekemisilläsi ole mitään väliä kenellekkään.
Moniko keittäjä on työssä alle 10 hengen firmassa, ja tekee vielä työnsä niin huonosti että on syytä olla huolissaan toimeentulostaan?
Voi luoja millaista porukkaa on nykyään vanhempina.
80-luvulla OPETTAJAT olivat kuukauden lakossa. Koulut olivat kiinni ja lapset kotona.
Miten nää ihmiset pärjäisivät, jos joutuisivat kokonaisen kuukauden huolehtimaan siitä lounaasta kotona?
Miten jumalauta voi olla eväiden laittaminen kahtena päivänä noin vaikeaa?
No, näkeehän sen toisaalta näistä "laitatko lomalla joka päivä lapsille kaksi lämmintä ruokaa" -keskusteluista, joissa on suunnilleen lasun paikka jos ei kesähelteelläkin väännetä makaronilaatikkoa ja kasvissosekeittoa, kun ymmärretään ainoastaan se lämmitetty mössö ruoaksi.
Ja vielä se, että sitä kouluruokaa haukutaan paskaksi, syömäkelvottomaksi, täällä on se yksi tyyppi joka kuulemma laittaa koulupäivinäkin kaksi lämmintä ateriaa, koska hänen lapsensa eivät pysty syömään kouluruokaa, vaan tarvitsevat kotona lämpimän aterian heti koulusta tultuaan.
Nyt se onkin suorastaan elinehto porukalle ja ihan nälkää nähdään. Huoneenlämmössä säilyvää, iik, apua, mitä ihmettä sellainen ruoka voi olla? En kertakaikkiaan keksi. Enkä ole ikinä kuullut pienistä, 5 l kylmälaukuista, taskukokoisista kylmäkalleista puhumattakaan...
Ay-liike on jämähtänyt menneisyyteen. Nyt on laulun sanojen mukaisesti viimeinen taisto. Tämä lakkoilu syö viimeisenkin uskottavuuden liittojen olemassa olon oikeutukselle.
Ay-pomot nostavat huippu liksaa lakon aikana kun alamaiset seisovat porteilla palkatta!
Mutta älkää päästäkö vieraita ruoan jakelijoita ja yrittäjiä päiväkoteihin ja kouluihin. Myös ruoan turvallisuus ja puhtaus otettava huomioon. Tähän pitää saada kielto, joka koskee koko Suomea. Yrittäjien joukossa voi olla vaikka ketä.
On kyllä vässykkää ja saamatonta porukkaa. Omassa perheessä harrastetaan kilpatasolla eri urheilulajeja, joten eväiden/ruokien tekeminen useita kertoja päivässä on välttämätöntä. Me vanhemmat tottakai päävastuussa siitä, että nuoret saavat tarpeeksi ruokaa ja ravintoarvot ovat kohdallaan mutta lapsia/nuoria opetettu myös itse tekemään eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä...eli siis kaikki nämä alat joilla on tekemistä ihmisten hoidon ym kanssa ei ole ihmisten mielestä oikeus lakkoilla parempien etujen tai palkkojen takia koska se oma pikku persus kärsii siinä hetken..mutta nämä alat joissa palkka hipoo jo pilviä ja etusetelit lentelee niin siinäs lakkoilevat ja vaativat lisää koska eihän se matti meikäläistä koske.🤔ei hitto mitä ajatusmaailmaa..hoitakaa itse lapsenne kaksi päivää niin saavat ruokaa jos se eväiden laitto on ongelma.
Jos tuo on lakon syy kyseessä on laiton lakko. Aloilla on voimassaolevat tessit ja työrauha. Onko tuo ammattiliiton kanta?
Ruokalan tätien lakko puree hyvin lestadiolaisperheisiin ja kansanedustajiin joilla on kouluikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vässykkää ja saamatonta porukkaa. Omassa perheessä harrastetaan kilpatasolla eri urheilulajeja, joten eväiden/ruokien tekeminen useita kertoja päivässä on välttämätöntä. Me vanhemmat tottakai päävastuussa siitä, että nuoret saavat tarpeeksi ruokaa ja ravintoarvot ovat kohdallaan mutta lapsia/nuoria opetettu myös itse tekemään eväitä.
Sama. Nuoreni menee monta kertaa viikossa koulusta suoraan treeneihin ja pienen kylmälaukun kantaminen repussa on ihan normia. Sain jossain vaiheessa valituksia siitä, että älä laita niin tehokasta kylmäkallea laukkuun, koska salaatti oli pohjasta jäässä. Siis salaatti, joka pakattiin siihen pieneen 3 l vetoiseen kylmälaukkuun pohjan kokoisen kylmäkallen kanssa klo 08 ja joka syötiin klo 16 jälkeen.
ja täällä panikoidaan että ihan massaripuli tulee kun ei saa sitä voileipää jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa ovat lapset tehneet, etteivät saa ruokaansa, joka heille kuuluu?
Ei mitään tietenkään. Ongelma on vain siinä, että orjamarkkinat kiellettiin jo 100 vuotta sitten, joten ei ole nyt ketään jonka voisi pakottaa sitä ruokaa jakamaan?
Lasten vanhemmat ja tulevaisuudessa lapset itse, voisivat ehkä jatkossa katsoa, minkälaisen työmarkkinoiden hämmentäjän pääministeriksi äänestävät?Miten parlamentaariset vaalit liityvät lakkoihin?
No siten, että jos parlamentaarisessa vaalissa päättäjäksi äänestetään yhden työmarkkinaosapuolen edustaja, se todistetusti johtaa lakkoihin, koska edelleenkään ei ole orjamarkkinoita joilta voidaan pakottaa ihmisiä tekemään töitä tämän sanelemilla ehdoilla.
Lakkoa ei voi välttää ilman orjamarkkinoiden laillistamista, jos tarkoitus on sanella työehdot.
Haista home typerä provoilija.