Lakko rankaisee lapsia
Mitä pahaa ovat lapset tehneet, etteivät saa ruokaansa, joka heille kuuluu?
Kommentit (112)
Miten nyt ne köyhät perheet, he joista on paljon puhuttu?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tietenkään. Ongelma on vain siinä, että orjamarkkinat kiellettiin jo 100 vuotta sitten, joten ei ole nyt ketään jonka voisi pakottaa sitä ruokaa jakamaan?
Lasten vanhemmat ja tulevaisuudessa lapset itse, voisivat ehkä jatkossa katsoa, minkälaisen työmarkkinoiden hämmentäjän pääministeriksi äänestävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tietenkään. Ongelma on vain siinä, että orjamarkkinat kiellettiin jo 100 vuotta sitten, joten ei ole nyt ketään jonka voisi pakottaa sitä ruokaa jakamaan?
Lasten vanhemmat ja tulevaisuudessa lapset itse, voisivat ehkä jatkossa katsoa, minkälaisen työmarkkinoiden hämmentäjän pääministeriksi äänestävät?
Miten parlamentaariset vaalit liityvät lakkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten vanhemmat ja tulevaisuudessa lapset itse, voisivat ehkä jatkossa katsoa, minkälaisen työmarkkinoiden hämmentäjän pääministeriksi äänestävät?Miten parlamentaariset vaalit liityvät lakkoihin?
Tosiaan. Mietitäänpä. Ai joo, hallituksen kiky ja muut vastaavat työmarkkinoihin puuttumisen.
Mietitäänpä...eli siis kaikki nämä alat joilla on tekemistä ihmisten hoidon ym kanssa ei ole ihmisten mielestä oikeus lakkoilla parempien etujen tai palkkojen takia koska se oma pikku persus kärsii siinä hetken..mutta nämä alat joissa palkka hipoo jo pilviä ja etusetelit lentelee niin siinäs lakkoilevat ja vaativat lisää koska eihän se matti meikäläistä koske.🤔ei hitto mitä ajatusmaailmaa..hoitakaa itse lapsenne kaksi päivää niin saavat ruokaa jos se eväiden laitto on ongelma.
Miten lapset liittyvät tähän? Siitä nyt yrittäjät koulun pihaan tekemään hernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt ne köyhät perheet, he joista on paljon puhuttu?
Silloinhan rankaisija on se köyhyys perheessä.
Kaikkien naisvaltaisten alojen pitäisi mennä lakkoon jo työajan pidennyksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä...eli siis kaikki nämä alat joilla on tekemistä ihmisten hoidon ym kanssa ei ole ihmisten mielestä oikeus lakkoilla parempien etujen tai palkkojen takia koska se oma pikku persus kärsii siinä hetken..mutta nämä alat joissa palkka hipoo jo pilviä ja etusetelit lentelee niin siinäs lakkoilevat ja vaativat lisää koska eihän se matti meikäläistä koske.🤔ei hitto mitä ajatusmaailmaa..hoitakaa itse lapsenne kaksi päivää niin saavat ruokaa jos se eväiden laitto on ongelma.
Lapset ovat syyttömiä tähän. Silti kasvavat lapset jäävät ilman ruokaa. Ilmainen kouluruoka siitä ollaan niin ylpeitä. Miksi heille ei tule eväät koulusta? Miten päiväkodit, saavatko vanhemmat alennusta hoitomaksuista, joista vähennetään ruoan hinta. Aamupala, lounas ja päivällinen, myös välipala. Päiväkodeissa ei ole ilmainen ruoka. Eli maksavatko silti?
Toivottavasti sitten myös hoitomaksu on alempi näiltä päiviltä kun ei ruokaa tai siivousta ole.
Lakkohan turvaa lasten tulevaisuuden. Vai haluatko että lapsellasi ei enää 8 ole tunnin työpäiviä, ei lomia, ei viidne päivän työviikkoa? Orjiako heistä haluat?
Lopettakaa valittaminen ja sallikaa myös näiden työntekijöiden puolustaa oikeuksiaan lakkoilemalla.
Lapsille voi laittaa eväät mukaan, jotta eivät kuole nälkään koulu/tarhapäivän aikana. Päiväkodissa eväät voi myös varmaan laittaa jääkaappiin, jos on tarve.
Terveisin ulkosuomalainen äiti, joka on laittanut lapsilleen eväät kouluun jo 13 vuotta (3-vuotiaasta lähtien) ja lapset yhä hengissä.
Tuo hoitomaksu pitää nyt tuoda vanhempien tietosuuteen. Ei kuulu maksaa tyhjästä. Eli ruoan hinnat pois hoitomaksuista.
Minulla ei mene jakeluun, miksi lapsille ollaan ilkeitä? Voihan tädit lakkoilla, mutta lapsille järjestettävä jonkunlainen ruoka. Vaikka hernekeiton lämmitys pihassa.
Kouluruoka kokonaan maksulliseksi Suomessakin. Yhteiskunta ei ole velvollinen elättämään kenenkään äpäröitä. Jos et itse pysty ruokkimaan kersojasi, ymmärrä silloin olla lisääntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat syyttömiä tähän. Silti kasvavat lapset jäävät ilman ruokaa. Ilmainen kouluruoka siitä ollaan niin ylpeitä. Miksi heille ei tule eväät koulusta? Miten päiväkodit, saavatko vanhemmat alennusta hoitomaksuista, joista vähennetään ruoan hinta. Aamupala, lounas ja päivällinen, myös välipala. Päiväkodeissa ei ole ilmainen ruoka. Eli maksavatko silti?
Päivähoidon asiakasmaksut ovat murto-osa sen todellisista kustannuksista.
Ja nyt tulee säästöä, kun ei ole ruokailua. Älkää olko niin sinisilmäisiä. Raha tässä on taustalla.
Nythän on oikeasti niin että tällaisessa tilanteessa voi ja pitäisikin vaatia koulun rehtoria tai päiväkodin johtajaa hoitamaan muonituksen kyseisinä päivinä. Jos lapsen lähettää ilman ruokaa kouluun/päiväkotiin tulee heidän se muonitus sääntöjen mukaisesti hoitaa, nimenomaan lakon aikaan.
Voisit ymmärtää, että ruoattomuudesta tulee lapsille jokapäiväistä jos työntekijöiden asemaa heikennetään.
Kuinka niin kuuluu? Missä niin sanotaan? Yhteiskunta hyvää hyvyyttään tarjoaa kouluruoan, ei se ole mikään suoranainen oikeus. Ja lapsia nyt pitääkin rankaista. Katso nyt, millaisia ne nykyään ovat! Kyllä ennen oli toisin, kun koulusta sai ruokaa vain jos siitä maksoi ja lapset saivat kolttosistaan muutakin kuin päänsilitystä!