Ystävä ei ole vastannut viesteihini jotka lähetin jo kuukausia sitten
Tämä ihminen on ollut ystäväni jo lähemmäs kymmenen vuotta, välillä olemme pitäneet yhteyttä enemmän, välillä vähemmän. Vaihdoimme kuulumisia loppukesästä ääniviestein, hän ensin omansa ja sitten minä omani. Hän ei ole edes kuunnellut viestejäni vielä, vain kuittasi ne nähdyksi. :(
Tuntuu pahalta, ihan kuin hän olisi vain unohtanut minut. On aktiivinen somessa jatkuvasti, aikaa siis luulisi löytyvän myös ystävän kuulumisille siinä ohessa...
Vuosia sitten menetin monta ystävää vakavan sairauden takia. En jaksanut niin aktiivisesti tavata ihmisiä ja moni vain lakkasi pitämästä minuun yhteyttä. Tuntuu, että kukaan ei oikeasti välitä, itse joudun aina aloittamaan keskustelun jos haluan juttuseuraa. Olen hyvä kuuntelija, tuntuu että joku ottaa yhteyttä vain silloin jos tarvitsee kuuntelijaa ja neuvoja.
Olen vasta parikymppinen mutta silti pelottaa, että uusien ystävien löytäminen on mahdotonta enää. On tosi yksinäinen olo todella usein. Seurustelen, mutta sen lisäksi en tunne omaavani yhtäkään oikeaa ystävää. :( Ei naispuolisia ystäviä kenen kanssa jakaa tyttöjen juttuja...
En oikein tiedä miksi edes kerroin tästä tänne, kai vaan halusin avautua. Kiitos jos luit.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä minkä järjestelmän kautta olet lähettänyt ääniviestin josta pystyt tietämään että viestiä ei ole kuunneltu mutta näet silti että viestisi on luettu/saatu? Mutta asiaan.
Itselleni joskus käy ihan whatsapp viestien kanssa että viesti tulee, avaan sen ja pikaisesti luen ja ajattelen että vastaan myöhemmin ja sitten tulee jotain muuta enkä ehdi vastata. Tulee monia viestejä päivän aikana muilta ja viesti hautautuu. Se ei ole enää tummenpana/siinä ei näy numeroa (1 viesti saapunut yms) kun jo sen kerran pikaisesti lukaisin vaikka en kunnolla lukenutkaan. Se unohtuu vaikka ei todellakaan ollut tarkoitus. Saatan huomata vaikka viikon kuluttua että kääk, niin tää viesti.
Soittaisin siis kaverille. Sillähän se selviää haluaako vielä olla yhteyksissä vai ei.
Kuinka moni ihminen muka kykenee myöntämään toimineensa huonosti siksi, ettei enää välitä ystävästään? Ap, älä kuuntele entisen ystäväsi valheita. Teot paljastavat onko ystävä oikea vai ei, eivät sanat.
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä viestistäsi on monta kuukautta, niin eiköhän ystäväsi vaan ole unohtanut koko jutun. Ette siis ole pitäneet minkäänlaista yhteyttä moneen kuukauteen? Ehkäpä hän siellä miettii, että miksi sinusta ei kuulu mitään, ja miksi olet tehnyt katoamistempun.
Enhän minä mitään katoamistemppua tehnyt, olen odottanut hänen vastaavan minulle. Miten ystävän voi unohtaa? AP
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä minkä järjestelmän kautta olet lähettänyt ääniviestin josta pystyt tietämään että viestiä ei ole kuunneltu mutta näet silti että viestisi on luettu/saatu? Mutta asiaan.
Itselleni joskus käy ihan whatsapp viestien kanssa että viesti tulee, avaan sen ja pikaisesti luen ja ajattelen että vastaan myöhemmin ja sitten tulee jotain muuta enkä ehdi vastata. Tulee monia viestejä päivän aikana muilta ja viesti hautautuu. Se ei ole enää tummenpana/siinä ei näy numeroa (1 viesti saapunut yms) kun jo sen kerran pikaisesti lukaisin vaikka en kunnolla lukenutkaan. Se unohtuu vaikka ei todellakaan ollut tarkoitus. Saatan huomata vaikka viikon kuluttua että kääk, niin tää viesti.
Soittaisin siis kaverille. Sillähän se selviää haluaako vielä olla yhteyksissä vai ei.
Toki viestiin saattaa unohtaa joskus vastata, minullekin käy sitä joskus. Mutta luulisi kaverin käyvän mielessä kolmen kuukauden aikana eikä vain totaalisesti unohtuvan? AP