Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi, mikset harrasta kamppailulajeja?

puolustautuja
19.10.2018 |

Maailma menee vaarallisemmaksi koko ajan ja jokaisella kunnon kansalaisella pitää olla valmius suojata itsensä, läheisensä ja omaisuutensa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat kamppailulajit ovat naurettavaa ja toimimatonta larppausta.

t: Useita budolajeja yli 20v harrastanut

Toimimatonta larppausta ei taida oikein olla kuin aikido. Kaikki muut on ainakin tyhjää parempaa.

Taido, karate, taekwondo?

Taido ei ole tuttu, mutta karatea tai taekwondoa harrastanut osaa ihan taatusti lyödä ja potkia tehokkaammin ja pärjää yleisesti kamppailutilanteessa paremmin kuin koko elämänsä sohvalla sipsiä ja siideriä mussuttanut.

Karatessa on luonnollisesti sitten vielä myös ihan millä tahansa mittarilla koviakin tyylisuuntia, esim. kyokushin.

Karate on hevonkakkaa. Sillä ei tositilanteessa pärjää.

Ihan varmasti pärjää paremmin kuin sipsejä syömällä. UFC:ssä tuntuu myös pärjäävän, siellä on kuitenkin ainakin jonkinlaista yhtymäpintaa "tositilanteeseen."

Kerro ihmeessä, kuka siellä pärjää karaten tekniikoilla.

Machida. Ja kaikki potkunyrkkeilijät ovat käytännössä "kontakti-karaten" tekniikoilla.

Vierailija
62/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimimatonta larppausta ei taida oikein olla kuin aikido. Kaikki muut on ainakin tyhjää parempaa.

Taido ei ole tuttu, mutta karatea tai taekwondoa harrastanut osaa ihan taatusti lyödä ja potkia tehokkaammin ja pärjää yleisesti kamppailutilanteessa paremmin kuin koko elämänsä sohvalla sipsiä ja siideriä mussuttanut.

Karatessa on luonnollisesti sitten vielä myös ihan millä tahansa mittarilla koviakin tyylisuuntia, esim. kyokushin.

Ihan varmasti pärjää paremmin kuin sipsejä syömällä. UFC:ssä tuntuu myös pärjäävän, siellä on kuitenkin ainakin jonkinlaista yhtymäpintaa "tositilanteeseen."

Machita

Laita minulle videolinkki, missä se pärjää karaten tekniikoilla octagonissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Machida. Ja kaikki potkunyrkkeilijät ovat käytännössä "kontakti-karaten" tekniikoilla.

Ei todellakaan ole.

64/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltä on unohtunut paras kamppailutaidoista tullut etu - kaatumistaito. Kaatuminen jäisellä asfalttitiellä ei saa aikaan aivotäräystä eikä luiden katkeamista.

Vierailija
65/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole.

No todellakin ovat, koska potkunyrkkeily on käytännössä karatea eri säännöin. Sinä kuvittelet nyt että karate on sitä mitä karate kid treenasi, vaikka siinä on tyylisuuntia enemmän kuin sielu sietää siitä taichi-hiplailusta ilman suojia painettavaan fullcontact knockout karateen asti.

Vierailija
66/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sman kirjoitti:

Teiltä on unohtunut paras kamppailutaidoista tullut etu - kaatumistaito. Kaatuminen jäisellä asfalttitiellä ei saa aikaan aivotäräystä eikä luiden katkeamista.

Kaatuminen jäisellä tiellä tulee niin yllättäen ettet ehdi edes tajuta sitä.

Vierailija
67/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkkavamma.

Vierailija
68/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Machita

Laita minulle videolinkki, missä se pärjää karaten tekniikoilla octagonissa.

Katso couture vs machita

69/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senpä tähden juuri kaatumistaito tulee olla selkäytimessä (= harjoiteltu kamppailulajeissa). Ei siinä kaatuessa ehdi ajatella mitään.

Vierailija
70/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Maailma menee koko ajan vaarallisemmaksi, varo, just nyt tulee takaa yks, humahuta sitä, ja tuo tuolla takavasemmalla tähtää singolla. Hui kauheeta!

Vierailija
71/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin 20 vuotta ja kyllästyin viettämään 6 iltaa viikosta salilla, mikä vaadittiin siihen, jos vielä halusin kehittyä.

Vierailija
72/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan lähikontaktia. Toisen hengitys ja hiki.. 😫

Mutta kamppailu olisi keino nimenomaan välttää epätoivotut lähikontaktit!

Useinko sellaista arjessa tulee vastaan? En minä kaupanjonossa voi kammeta ketään lattiaan.

Täh? Onko sulla joku toinen tapa edetä jonossa?

Vierailija
73/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lonkka- ja polvikivut, jotka alkoivat jo 15 v. sitten.

2. En pidä ihmisjoukoista

3. Olen auktoriteettivastainen.

4. En pidä ajatuksesta, että minkäänlaiset harkat rytmittäisivät elämääni

Vierailija
74/81 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make40vantaa kirjoitti:

Ei mun tartte harrastaa kun osaan ilmankin.

Tähän mennessä on jokainen päätään aukova reppana ensimmäisestä iskusta nukahtanut.

Oli niitä sitten yksi tai useampi urho.

Kokemusta on.

Varmasti on maailmassa kovempiakin ukkoja kuin minä, mutta niillä tuskin on tarvetta tulla pätemään.

Yleensä se on niin, että pienimmät koirat räksyttää eniten, isojen ei tartte.

Näinhän se on. Väkivaltaisen luonteen omaava paljon väkivaltakokemuksia omaava ”sekopää” voittaa 98 kertaa sadasta paljonkin kamppailulajeja treenanneen ”taviksen”. On täysin itsepetosta kuvitella budolajien larppitekniikoiden toimivan millään tavalla, kun taparikollinen päästään kilahtanut amfetaministi hyökkää päälle kuin höyryjuna ilman pienintäkään epäröintiä.

Vierailija
75/81 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailulajeissa saa turpaansa ja voi vammautua pahemminkin. Ne vie myös paljon aikaa, jonka voi käyttää muuhun koulutukseen. En tosin harrasta liikuntaakaan, kun ei ole aikaa, ja jos harrastaisin, niin se olisi hyötyliikuntaa kuten lumenluontia tai itsepuolustusta.

Elän rauhaisaa eloa ja keskityn rauhaisiin kivoihin asioihin ja pyrin pysymään poissa vaaroista ja välttämään provosointia ja vaaratilanteita.

Osaan tosin mm. torjua, väistää ja lyödä, mutta mulla on muutakin tekemistä kuin treenata aseetonta lajia useampaa asellista hyökkääjää vastaan, jos ne haluaa mua vahingoittaa.

Vahingoittamalla toista käy itselle huonommin, koska hän kostaa, sitten kun itse on päässyt vankilasta, ja sitten ei saa duunia, saa potkut, rahallisia menetyksiä tuhansia. Jossain muussa maassa asia on eri.

Pahin mitä mulle on tapahtunut on kun jengi hakkas mut kun mä vittuilin niille kännissä, mutta selvisin siitäkin.

Vierailija
76/81 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta kamppailulajeja, sillä minun ei tarvitse varautua väkivaltaa varten, vaan kerrytän itselleni hyvää karmaa rauhanaattein. Näin olen saanut elää suomessa pikku pitäjässä jo 10 vuotta rauhassa ja väkivallattomasti. Ja toivottavasti tämä väkivallaton tie on siunattua elämistä ja rauhassa saisi olla.

Vierailija
77/81 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut. Paikat ei kestä enää. Muuten kyllä on lajeja joita voisin ajatella treenaavani, mutta aina siellä on joku jumppaliike joka hajottaa selän.

Vierailija
78/81 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu olisi monelle järkevämpi itsepuolustuslaji.

Vierailija
79/81 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä tähden juuri kaatumistaito tulee olla selkäytimessä (= harjoiteltu kamppailulajeissa). Ei siinä kaatuessa ehdi ajatella mitään.

99% ajasta kaatumiseen ehtii reagoida.

Kerran en ehtinyt kun ylitin jäästä liukasta ojaa kauppakassien kanssa ja liukaspohjainen kenkä (ostin sitten uudet) siirtyi jäällä oikealle, vasen jalka, ja kaaduin sivuselälleni niin nopeasti, etten ehtinyt tehdä mitään, jota avitti kauppakassien antama lisänopeus ja voima. Kolme kylkiluuta murtui ja olin himassa sitten kuusi viikkoa kovalla tuolilla istuen, kun nojatuoliin ja sänkyynkään ei oikein päässyt, ja ne hajottaa niitä uudelleen.

Kaatumiset treenattu, muttei tietoisesti pysty tekemään mitään tossa. Huomasin myöhemmin, että niska oli venähtänyt, jonka oletan tarkoittavan, että vedin leukaa noin kohti rintaa vaistomaisesti, ja siitä huolimatta löin pääni ja sillä hetkellä ajattelin nopemmin kuin aika, että tää taisi nyt olla tässä, mutta juuri sillä hetkellä selkäkin otti vastaan, että murtui vain kylkiluita. Oon mä treeneissäkin tullut joitain kertoja erittäin kovaan nopeasti, mutten noin nopeasti edes silloin kun tatami on mut osin pelastanut. Ilmoitin tosta ojareitistä kaupungille kahteen kertaan, että siinä vahingoittuu ja kuolee ihmisiä, mutta heitä ei kiinnostanut. Se ei ole virallinen reitti, mutta kaikki kulkevat siitä.

Tämä kaatuminen opetti kengistä, varuillaan olosta jäillä, vaarallisten paikkojen askelluksesta, kauppakasseista, nopeudesta, avuttomuudesta, ja sen jälkeen tiedossa on ollut, että ilman jatkuvaa varuillaanoloa, jos silläkään, en välttämättä pysty välttämään vaurioita kaatuessani epäedullisessa kulmassa ja/tai tilanteessa.

Olen kaatunut myös tielle pyörältä odottaessani valon vaihtumista; onneksi ei mennyt autoa siitä juuri sillä hetkellä - olisin luultavasti kuollut. Sain kyllä hyvin kaaduttua, mutta se ei paljon lohduta.

Pikkupoikana ajoin pyörällä alamäkeen täysillä ja törmäsin autoon mutta onneksi sen takakonttiin (sivulta) enkä keskelle, ja lensin kuperkeikan auton yli ja laskeuduin ilman vaurioita selälleni pelkällä tuurilla. En ollut vielä treenannut mitään. Kyseisenkaltaisen kaatumisen (kovan) olen sitten sattumalta osannut luonnostani hyvin, kuten puumahypyt mm. riman yli jonkun vuoden kuluttua, että jotain ominaisuutta myös ollut mukana.

Treeniä, ominaisuutta, tuuria.

Vierailija
80/81 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on mustan vyön taekwondoka, mutta en oikein usko, että hänelle olisi siitä juurikaan hyötyä, jos joku kävisi päälle tosissaan.