Kysy 14-vuotiaalta
Kommentit (77)
14-vuotias ei kirjota noin, mutta mukavahan tässä on leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
AV oli ennen paljon hauskempi, nykyään sensuuri pilaa kaiken ja tänne on tullut liikaa sairaita trolleja ja jankkaajia. Alunperin löysin itse palstalle etsiessäni seuraa muista japaniernuista ja täällä koko harrastus tuomittiin wt puuhaksi. :D Ajateltiin äidin kanssa tehdä koristetyynyt tekstillä "ferritiini ei ole serpentiini", kuten joku sisustustarrakeskustelussa keksi. :D Niistä saa oivat joululahjat jollekin.
Ap
Kauanko olet käynyt täällä?
Hankithan niin hyvän peruskoulutodistuksen, että voit jatkaa minne tahansa? Tämä on vakava asia, vaikka läheskään kaikki eivät sitä tajua. Korvaamatonta aikaa siis. Seurustella ehtii myöhemminkin.
Pojat ei todellakaan kuuntele Tuurea.
Minä olen kielellisesti lahjakas 14-vuotias. Harmi, jos sinun lapsesi eivät ole eivätkä osaa kirjoittaa sujuvaa kieltä. Menen tietysti lukioon. Kahvilassa otan minttukaakaota tai tummapaahtoista kahvia ja jotain ällömakeaa, kuten suklaakakkua. Jos syön jotain roskaruokaa, se on joko kebab riisillä tai Hesburgerin juustoateria ja smoothie. :D
Olen käynyt täällä jo vuosia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hankithan niin hyvän peruskoulutodistuksen, että voit jatkaa minne tahansa? Tämä on vakava asia, vaikka läheskään kaikki eivät sitä tajua. Korvaamatonta aikaa siis. Seurustella ehtii myöhemminkin.
Mikä aika ei olisi korvaamatonta? Peruskoululaisella on aivan varmasti enemmän aikaa seurustella kuin lukiolaisella, ja lukiolaisella enemmän kuin opiskelijalla, joka opiskelun lisäksi joutuu käymään töissä. Jos ei tajua, että koulu ja opiskelu ovat sittenkin vain yksi osa elämää, seurusteluun - tai mihinkään sosiaalisiin suhteisiin - ei ikinä tule olemaan aikaa. Lisäksi pelkällä koulutuksella ei useimmissa tapauksissa tee hittojakaa, jos ei ole kontakteja ikätovereihin ja muihin ihmisiin. Joku nuori lääkäri nyt ehkä revitään luentosalin penkiltä töihin, mutta useimmilla aloilla piisaa, että on työhön vaativa koulutus ylipäätään suoritettuna. Työt löytyvät sitten kontaktien kautta. Ja kun oletetaan, että ap on ihan tavallinen nuori tyttö, hän jossain vaiheessa haluaa seurustella. Ei niitä nuorukaisiakaan sieltä kirjojen välistä löydä. Kyllä se vain on käytettävä aikaa siihenkin ja osattava iloita ystävyyssuhteista.
Täällä kuuntelee. Pohjoisessa tullaan aina jälkijunassa. Minulla on keskiarvo 8,5, kyllä sillä täällä lukioon pääsee.
Ap
Olen. Surullista katsottavaa, erityisesti Laura. Ei mitään suunnitelmia tulevaisuuden varalle, halusi kai elää kotiäitinä koko elämänsä eikö "koulunkäynti oikein nappaa". Huhhuh. Muutenkin surullisia tarinoita. Ei kaikilla ole samanlaisia valmiuksia ja lähtökohtia hyvään elämään. :/
Ap
Jos nykypoliikot ja sedät sössii ilmastonmuutoksen ja maapallo menee paskaksi niin aiotko olla myrtsi ja mököttää?
En kysy koska olin itsekin aikanaan 14-vuotias. Tiedän kyllä ne metkut.
Todellakin mökötän ja rankasti. :(
Ap
En tiedä vielä, olen kiinnostunut niin monista asioista. Eiköhän tuo lukion aikana selviä.
Ap
Kuulostat ap kyllä vanhalta ikäiseksesi. Itsekkin kyllä osaan kirjoittaa vakuuttavasti ja monesti kirjoittelen palstoille asioita esim. ”lapsistani”. Ei kukaan ikinä epäile mitään. Toki kirjoitan asiallisia asioita ja kerron asiat siten, miten ne itse tekisin jos minulla olisi lapsi(a). Olen esimerkiksi kertonut, että ”lasteni kotiintuloaika on klo 8” +perustelut. Tämän kirjoitin omien vanhempieni näkökulmasta. Olen myös sanonut monta kertaa olevani vanhempi mitä olen :) En ikinä trollaa tms. vaan kerron asiat oman tai vanhempieni näkökulmasta.
15v
Mikä pointtisi oli? Meni vähän ohi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointtisi oli? Meni vähän ohi.
Ap
😀😃😄😁😆😅😂🤣☺️😊😇🙂🙃😉😌😍😘😗😙😚😋😛😝😜🤪🤨🧐🤓😎🤩😏😒😞😔😟😕🙁☹️😣😖😫😩😢😭😤😠😡🤬🤯😳😱😨😰😥😓🤗🤔🤭🤫🤥😶😐😑😬🙄😯😦😧😮😲😴🤤😪😵🤐🤢🤮🤧😷🤒🤕🤑🤠 ihquuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu EMOJIT ON PARHAITA💗💖💖💗💓💓💞💝💘💘💕❣️💖💗💓💞💝💝 oon 9wee💖💖🧡💖💓💚💞💚💝❤️💖💖❤️💖🧡🖤💔💖💔💖💖💚💗 litlepetsoppi on life😭😭😭💕💕💕💖💕💕💕
Mitä tilaat yleensä kahvilassa? Mikä on lempi pikaruokaasi