Kysy 14-vuotiaalta
Kommentit (77)
Mitä vanhempasi tekevät työkseen?
Vierailija kirjoitti:
Itse luen mieluiten Kari Hotakaista, muista en tiedä. Kaverit ei kauheasti lue kirjoja. Pojat kuuntelee Tuure Boeliusta ja Juhania läpällä, tytöt sitä mitä radiosta sattuu tulemaan. Oma musiikkimaku on todella laaja, kaikki muu paitsi joku AC/DC käy. :D Klassista tykkään kuunnella ennen nukkumaanmenoa.
Ap
Aika harvassa on ne pojat jotka kuuntelevat Juhania tai Tuure Boeliusta ainakin täälläpäin. Suurinosa pojista kuuntelee jonkinnäköistä räppiä, mutta varmaankin toiseksi eniten kuunnellaan metallia ja rockia: Metallicaa, Guns N Roses, Megadeth, AC/DC yms
15v poika
Mutta miksi haluaisit KIELTÄÄ nuuskaamisen? Minun mielestäni esimerkiksi homejuusto on ällöttävää mutta en silti haluaisi välttämättä kieltää sitä ihmisiltä jotka siitä pitävät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luen mieluiten Kari Hotakaista, muista en tiedä. Kaverit ei kauheasti lue kirjoja. Pojat kuuntelee Tuure Boeliusta ja Juhania läpällä, tytöt sitä mitä radiosta sattuu tulemaan. Oma musiikkimaku on todella laaja, kaikki muu paitsi joku AC/DC käy. :D Klassista tykkään kuunnella ennen nukkumaanmenoa.
ApAika harvassa on ne pojat jotka kuuntelevat Juhania tai Tuure Boeliusta ainakin täälläpäin. Suurinosa pojista kuuntelee jonkinnäköistä räppiä, mutta varmaankin toiseksi eniten kuunnellaan metallia ja rockia: Metallicaa, Guns N Roses, Megadeth, AC/DC yms
15v poika
Sama täällä
tyttö 15v
JanskiK kirjoitti:
Mutta miksi haluaisit KIELTÄÄ nuuskaamisen? Minun mielestäni esimerkiksi homejuusto on ällöttävää mutta en silti haluaisi välttämättä kieltää sitä ihmisiltä jotka siitä pitävät..
Nuuska on päihde. Se vaikuttaa terveyteen, mutta homejuusto ei (kyllä sekin voi, mutta ymmärrät pointin)
tyttö 15v
Varmaan riippuu siitä 14-vuotiaasta. Äiti on terveydenhoitaja ja isä metsätalousinssi.
Ap
Niin no tiedän vaan mitä ne koulussa soittaa tunnilla, en tiedä mitä vapaa-ajalla kuuntelevat. :D En kai minä nuuskaa kieltämässä ollut, suhtaudun vain itse kielteisesti siihen.
Ap
En seurustele. En ole vielä ollut edes ihastunut keneenkään tai kiinnostunut millään tavalla, eikä meidän perheessä mielellään edes tuoda poikia taloon. :D Saan seurustella vasta kun olen täyttänyt 16. Useimmat kaverit ovat seurustelleet jo ala-asteella ja jotkut ovat muka kihloissakin. Ikuisesti muistan, kun ala-asteella kaveri kertoi olevansa _parisuhteessa_ rinnakkaisluokan Aapelin kanssa. Lollolol :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin no tiedän vaan mitä ne koulussa soittaa tunnilla, en tiedä mitä vapaa-ajalla kuuntelevat. :D En kai minä nuuskaa kieltämässä ollut, suhtaudun vain itse kielteisesti siihen.
Ap
-Vai olitko🤔
Kts kohta 12
Mitä mieltä olet politiikasta, vai oletko mitään mieltä?
Tykkäätkö keinuttaa itseäsi isän polvea vasten?
No joo, olen kai vähän tuuliviiri. En minä sitä kieltäisi, mutta ehkä sitä voisi verottaa enemmän kuten tupakkaakin. Mitäkö olen mieltä politiikasta? Leväperäinen kysymys, en oikein osaa vastata. Noin yleensä vai tähän nykytilanteeseen, kotimaan politiikkaan vai miten? Kyllä minä uutisia seuraan ja vanhemmat ovat molemmat aktiiveja ja isä on kaupunginvaltuustossa. Äitikin on puoluetoiminnassa. Ovat demareita.
Ap
Mitä ajattelet maahanmuuttokeskustelusta?
AV oli ennen paljon hauskempi, nykyään sensuuri pilaa kaiken ja tänne on tullut liikaa sairaita trolleja ja jankkaajia. Alunperin löysin itse palstalle etsiessäni seuraa muista japaniernuista ja täällä koko harrastus tuomittiin wt puuhaksi. :D Ajateltiin äidin kanssa tehdä koristetyynyt tekstillä "ferritiini ei ole serpentiini", kuten joku sisustustarrakeskustelussa keksi. :D Niistä saa oivat joululahjat jollekin.
Ap
Mikä terveystiedonkirja teillä käytössä?
Meille ei annettu kirjoja kotiin, käytämme sitä vain tunnilla ja teemme vihkomuistiinpanoja jotka opettaja näyttää. Terveystiedon tunneilla opettaja vain puhuu ja näyttää lopuksi muistiinpanot jotka pitää kirjoittaa vihkoon. Läksyt on luokkaa "syö salaattia seuraavalla aterialla" tai "käy juoksulenkillä illalla". :D
Ap
Ovatko 14-vuotiaat hitaita vastaamaan kysymyksiin?