Mitä mieltä olet tupakoijista?
Nyt voit purkautua ja kenties herätellä tupakoivaa lopettamaan.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä entisenä tupakoitsijana olin erittäin tietoinen muiden mielipiteistä asian suhteen, lähinnä passiivis-agressiivista käyttäytymistä olen saanut osakseni Suomessa.
Lopettaminen oli tiukka ja vaikea homma hoitaa loppuun, mutta onnistui. Ja kiitos tästä ei kuulu niille puhisijoille, jotka mulkoilivat kun vielä olin tupakka kädessä.
Eniten mietin niitä (sairaanloisen) ylipainoisia jotka lyllertävät kadulla vastaan tuomiten sauhuttelijoita, ei kumpikaan näistä parempi.
Samallailla kuin ylipainoiset tietävät kuinka paino on rasite ja vaarantavat terveiden, myös 95% kaikista tupakoitsijoista ovat erittäin tietoisia terveysriskistä.
Addiktio on addiktio, olkoot se ruokaan, viinaan, röökiin, huumeisiin etc.
Minä olen ylipainoinen, mutta ei ylipainoni vuoksi naapureihin leijaile mitään hajuja tai bussikatoksessa olevilla ole vaikeaa, eikä kukaan saa astmakohtausta minun läskieni takia.
Tässä on se ero tupakoitsijoiden ja muiden epäterveellisiä elämäntapoja omaavien välillä, se ero on SUURI.
Mutta kulutat terveydenhoitopalveluja varmasti enemmän kuin tupakoijat. Etkä maksa ruuastasi lähellekään niin paljon veroja kuin tupakoijat tupakoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä entisenä tupakoitsijana olin erittäin tietoinen muiden mielipiteistä asian suhteen, lähinnä passiivis-agressiivista käyttäytymistä olen saanut osakseni Suomessa.
Lopettaminen oli tiukka ja vaikea homma hoitaa loppuun, mutta onnistui. Ja kiitos tästä ei kuulu niille puhisijoille, jotka mulkoilivat kun vielä olin tupakka kädessä.
Eniten mietin niitä (sairaanloisen) ylipainoisia jotka lyllertävät kadulla vastaan tuomiten sauhuttelijoita, ei kumpikaan näistä parempi.
Samallailla kuin ylipainoiset tietävät kuinka paino on rasite ja vaarantavat terveiden, myös 95% kaikista tupakoitsijoista ovat erittäin tietoisia terveysriskistä.
Minä olen ylipainoinen, mutta ei ylipainoni vuoksi naapureihin leijaile mitään hajuja tai bussikatoksessa olevilla ole vaikeaa, eikä kukaan saa astmakohtausta minun läskieni takia.
Tässä on se ero tupakoitsijoiden ja muiden epäterveellisiä elämäntapoja omaavien välillä, se ero on SUURI.
Mutta kulutat terveydenhoitopalveluja varmasti enemmän kuin tupakoijat. Etkä maksa ruuastasi lähellekään niin paljon veroja kuin tupakoijat tupakoistaan.
ja me sikarinpolttelijat maksetaan tusinan muun ihmisen hoidot veroistamme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs viedä keskustelua raiteiltaan. Kyse on tupakoijista, ei sairaalloisen ylipainoisista.
Naisten tupakointi on elegattia ja seksikästä.
Tupakointi on myös osoitus itsenäisyydestä ja rohkeudesta elää yhteiskunnan ja median pakkosyöttämien normien vastaisesti. Tupakointi onkin nykyään kapinallisempaa kuin koskaan.
En itse polta.
Vierailija kirjoitti:
Oli ehkä 70-luvulla, nykyään ällöttävä tapa ja kaikkea muuta kuin "eleganttia ja seksikästä". Ehkä joillain ihmisilä voi olla tupakointiin liittyviä fetissejä, mutta niin on ulosteitakin kohtaan.
Wau.. Ymmärrän sen, että tupakointia ei todellakaan ihannoida - eikä kuuluisikaan ihannoida -, mutta yllätyin kyllä millaisen vihan tupakoitsijat niskaansa täällä saavat. Mulla on ihan tarpeeksi omassa elämässä pohtimista, ei kyllä tippaakaan kiinnosta että seinänaapurini vetää röökiä partsillaan tunnin välein, siinähän vetelee. Meinasin alkaa 14-vuotiaana polttamaan, koska kaikki kaverinikin polttivat ja hakis oli tosi helppo järjestää. Olin kuullut, että tupakointi hoikistaa, ja halusin laihtua. En muista miksi tämä aloittaminen ei sitten käytännössä toteutunut, mutta nyt aikuisiällä olen ihan pirun onnellinen etten aloittanut.
En tykkää hajusta tai sen käryn hengittämisestä, minkä vuoksi en voisi kuvitella esim seurustelevani tai olevani hyvä ystävä polttajan kanssa, koska en haluaisi kävellä kadulla tupakoijan vieressä tai nukkua tupakalle haisevan kanssa. Sekä naapuripihallani että yläpuolisella parvekkeella poltetaan, ja minun pitää aina lähteä siitä sisälle puolen tunnin välein ja jättää kirja sekä virvoikkeet terassituolille, kun jompi kumpi naapureista tulee röökille 3m päähän. Kesällä kun on lämmin ja kaunis ilma, polttavat vielä joskus ketjussa. Yläkerran naapurilla on vieläpä tyttöystävä joka polttaa myös. Nakkelevat tumppeja alas minun pihaani, vaikka heillä tuhkakuppikin on. Joskus syljeskelivät myös alas, mutta se loppui, kun sylkäisivät kissani päälle vahingossa, ja huusin heille niin, että muistavat ensi elämässäkin. Täällä on järjestyssäännöissä kiellettyä polttaa pihoilla tai parvekkeilla, mutta ei kukaan niiden noudattamista valvo. Tiedän kuitenkin talossa pari tupakoijaa, jotka menevät tupakkapaikalle sääntöjen mukaan, ja heille olen ystävällinen ja mukava toisin kuin noille ilmansaastuttajille. Tupakoinnista pitäisi joutua maksamaan enemmän vuokraa tai vastiketta, jos haluaa asua kerrostalossa ja polttaa parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
EI OLE. Mennänpä katsomaan niitä paikallisen amiksen rämemajavia. Itse värjätty, pesemätön hiuspehko, harmaat collegehousut (camelmainos siis...), siiderillä kasvatettu keskikroppa tiukassa t-paidassa, alla läskeihin uppoavat rintaliivit, linttaan tallatut Uggit, tähtitatuointi rintapielessä, halpa hajuvesi puskee läpi (ja kauas), ynseä katse, kyhärä ryhti, liikkuu yleensä itseäänkin rumemman naisen seurassa, kiskoo sinistä LM:ää parkkipaikalla matalasti pörisevän spoileri-BMW:n vieressä.
Mitä veikkaatte? Lopettaako tupakoinnin kun se bemarikuski paukauttaa paksuksi?
Edesmenneet isäni ja vaarini kumpikin tupakoivat ja lopulta sairastuivat syöpään mutta eivät selvinneet hengissä syöpähoidoista huolimatta.
Olen huomannut töissä että ne ihmiset jotka polttavat ovat todella ilkeitä.
Tupakoitsija = tikittävä, haiseva terveyspommi👎
Tupakoitsija tulee enemmin tai myöhemmin yhteiskunnan maksettavaksi kiitos kaikkien sairauksien joita se haiseva rööki aiheuttaa👎
Tupakointi on kropalle yhtä epäterveellistä kuin kantaisi 45 kg ylipainoa kropassaan👎
Pidän tupakoitsijoita vähemmän fiksuina kuin muita. En voi sille mitään, että mielikuvani ihmisestä muuttuu jos saan kuulla hänen tupakoivan.
Onneksi nykyisten lakien ansiosta ei itse tarvitse olla tupakansavun kanssa missään tekemisissä!
Toivon että yhä useampi saisi lopetettua. Itse ehdin polttaa kolmisen vuotta ja lopetusyrityksiä oli monta. Se pahalta haiseva savu koukuttaa henkeen vedettynä aika huumehenkisesti: kevyt olo tulee sekunneissa mutta jatkuu vain minuutteja. Pidän polttajia tavallaan kohtalontovereina, koukkuun jääneinä.
Mieleen tulee myös se miten tällaiset addiktiot liittyvät ihmisen tarpeisiin. Jos perustarpeet on tyydytetty hyvin, pikaista mielihyvää tuottavat nautintoaineet eivät houkuta. Mitä isompi tyhjyys ihmisen sisällä on, sitä enemmän himoaa pikaista helpotusta.
Miksi täällä asetetaan jotenkin vastakkaisiksi ja toisensa pois sulkeviksi asioiksi tupakointi ja ylensyönti? Ihan kuin ihminen voi olla vain joko tai. Ikään kuin tupakoija/koitsija ei voisi olla myös lihava ylensyöjä.
(Mulla ei kyl ole mitään tupakinpolttajia eikä lihavia vastaan, ihmettelen vaan tätä logiikkaa.)
Tupakoitsijat haisevat pahalle. Oikeasti.
Rahaa menee taivaan tuuliin.
Jos äkkiseltään pitäisi mainita kolme ensin mieleen tulevaa asiaa tupakoitsijasta: huonot käytöstavat, sivistymättömyys, saastaisuus.
En todellakaan halua puolustella tupakointia koska se on myös omasta mielestäni ihan hirveä tapa ja koitankin päästä siitä eroon, mutta jokainen tupakoija ei ole niin itsekeskeinen että sauhuttelisi naapurin tai muiden kustannuksella. Bussikatoksessa en tupakoi koskaan, jos en saa tarpeeksi väliä muihin odottajiin niin en polta myöskään sen ulkopuolella. En myöskään ikinä sytytä tupakkaa jos ei ole tuhkakuppia saatavilla, en ikinä ollessani kylässä pyydä isäntäväeltä mitään tuhkakuppia omaa pahaa tapaani varten. Jos heillä ei sellaista ole valmiiksi, niin sitten en polta. En polta kadulla kävellessäni sillä en halua altistaa ohikulkijoita savulle. Olen tehnyt itselleni näitä sääntöjä lähinnä kunnioittaakseni kanssaeläjiä, mutta myös siksi, että tupakointi olisi minulle epäkäytännöllisempää ja se näinollen jo itsestään jäisi vähemmälle. Helpompi sitten lopettaa kokonaan.