Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaat hajosi unessa. Osaako joku tulkita?

Vierailija
19.10.2018 |

Heräsin äsken unesta jossa mulla lähti hampaita pestessä kaikista etuhampaista "kuoret" irti, ja jäljelle jäi harmahtavat ohuet rumat hampaat alle.

Yksi kulmahammas lähti irti lähes kokonaan, mutta jäljelle jäi ihan pieni palanen tai juuri (en ole varma).
Olin ihan kauhuissani unessa ja valitin äidilleni että "Äiti kato mitä tapahtu", mut hän vain tyynesti sano että "no kato peilistä et millaselta se näyttää?" (yritti jotenki lohduttaa siis). Pidin ne kaikki irronneet hampaan osat kädessä ja en hukannut niitä siinä unessa. Osaisko joku tulkita että mitä tuo uni meinaa? En nimittäin ruukaa hammasunia nähdäkkään kuin muutaman kerran elämässä.

Herätessä menin ihan ekana kattoo peiliin ja huokaisin helpotuksesta että siellähä ne leegot on viel tallella :D

tuota hammas unta ennen näin myös jotain unta että olin menossa lentokentälle kaverini kanssa, ja oltiin muka menossa matkalle. (todellisuudessa ei tule tapahtumaan), ja siel lentokentällä kaikkee sählättiin eikä varsinainen lento koskaan tapahtunut unessa :D

N31

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla huono enne.Erittäin suuria vaikeuksia,huolta ja murhetta edessäpäin.

Vierailija
2/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan ja kontrollin menettämisen pelkoa se taitaa viestiä. Yleensä tapahtuu stressimekanismin kautta. Pelko selviytymisestä->stressi->hampaiden narskuttelu tai puristaminen->hammastuntemusten välittyminen uniin. Mahtoi olla lohdullista huomata aamulla, että se olikin vain unta. Ehkä se myös muistuttaa, että elämässä voisi asiat olla huonomminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairautta tarkoittaa, lähipiiriin tai itselle.

Toisaalta voi olla, että olet vain purrut hampaita liikaa yhteen tai narskuttanut hampaita ja se on tullut uniin.

Vierailija
4/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hampaat murenneet tai tippuneet suusta unissa ties kuin monta kertaa. Vähän stressaavaa ollut välillä, mutta eipä nuo sen kummempia oo toistaiseksi ennustanu.

Vierailija
5/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairautta, mutta sinulla on terveyden avaimet kädessäsi.

Vierailija
6/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huolestunut jostain.

Ei mitään sen kummempaa. :)

Vierailija
7/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen itse todella usein hammasunia. Hampaat heiluvat ja irtoavat, tai sitten jauhautuvat "pölyksi".

Vierailija
8/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unitutkija Olavi Moilanen selittää asiaa näin:

https://www.voice.fi/ilmiot/a-63751

Psykologi Ian Wallace selittää asiaa näin:

Hampaat ovat symboli sille, kuinka voimakkaaksi tunnet itsesi ja kuinka itsevarma olet. Hampaiden irtoaminen unessa johtuu siitä, että jokin tilanne elämässäsi murentaa itsevarmuuttasi.

https://www.businessinsider.com.au/the-most-common-dreams-and-what-they…

Yksi lähde taas toteaa näin:

Kun hampaat putoavat pois suusta, se johtuu usein stressaavasta tilanteesta, joka kuluttaa energiaasi. Putoavista hampaista saattaa uneksia esimerkiksi uutta työtä aloittaessaan, menettämisen pelkoa käsitellessään tai jos pitää yllä salaisuuksia, joita on raskas kantaa.

https://www.powerofpositivity.com/dreams-symbols/

Vierailija
9/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hiukan tyhmä.

t. ennustaja

Vierailija
10/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hampaat murenneet tai tippuneet suusta unissa ties kuin monta kertaa. Vähän stressaavaa ollut välillä, mutta eipä nuo sen kummempia oo toistaiseksi ennustanu.

Mulla oli myös sellainen jakso elämässä, kun näin usein näitä hammasunia. Uni unelta se homma meni aina vaan enemmän överiksi. Jos eka unessa oli yksi tai kaksi hammasta, jotka mureni tai putosi suusta, niin lopulta mulla oli suu täynnä tuota putoavaa hammasta. Yhdessä unessa suu oli täynnä kun hampaat oli kasvaneet sellaisksi örkinhampaiksi, enkä saanut suuta kiinni ja kuola vaan valui. Oli se joka kerta helpottavaa herätä ja tajuta että suussa on normaali tilanne.

Eivät enteilleet mitään kuolemia tai sairauksia. Pahaan stressiin liittyivät nämä unet. Näin samaan aikaan unia siitä, että mulla oli tietyt lukiokurssit käymättä. Herätessä oli helpottavaa tajuta, että lukio on käyty ja monta muutakin koulua sen jälkeen.

Vierailija
11/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkasi et on juoppojen unia. Vanha fakta.

Vierailija
12/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet harvoin ennustavat mitään vaan juurikin peilaavat jollain tavalla omaa elämää. Jos mitään selkeää mielessä olevaa asiaa ei tule mieleen niin tuskin tarkoittaa mitään erityistä. Mutta monesti jollain tavalla ahdistavat tai painajaismaiset unet kertovat ihan oman elämän peloista, huolista ja ihan stressistä.

Vierailija
13/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pieraisin yks päivä unissani ja haju lehahti uneen. Osaako joku tulkita mitä se meinaa?

Vierailija
14/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hampaat irtoavat, se tietää rahan menoa.

Vierailija
15/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo kertoili aikoinaan, että vanhakansa uskoi hampaiden lähtemisen unessa kielivän läheisen kuolemasta.

Mutta, itse näen noita hampaiden tippumisunia aina kun narskutan hampaitani yöllä. Ja aamulla päänsärky ja leukaperät / hampaat arat.

Vierailija
16/16 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vallan ja kontrollin menettämisen pelkoa se taitaa viestiä. Yleensä tapahtuu stressimekanismin kautta. Pelko selviytymisestä->stressi->hampaiden narskuttelu tai puristaminen->hammastuntemusten välittyminen uniin. Mahtoi olla lohdullista huomata aamulla, että se olikin vain unta. Ehkä se myös muistuttaa, että elämässä voisi asiat olla huonomminkin.

Mulla on ollut pari kertaa uni missä hampaat murenee/irtoaa kokonaan, ja on kyllä ahdistusta ja stressiä että sopis tää kuvaus ainakin muhun. :D Ja kieltämättä todella helpottavaa on herätä ja huomata että oli vain unta.