Ekoille treffeille huomenna ja tekis mieli viedä naiselle jotain, mut ei kukkia. Antakaa vinkkejä.
Voi tietty mennä ilman mitään, mut olis kiva viedä jotain pientä.
Kommentit (116)
Älä vie mitään.
Tulisi tosi hämmentynyt olo jos saisin vaikka kosmetiikkaa lahjaksi treffeillä. Lahja ensitreffeillä aiheuttaisi vain kurjan kierteen, naisen täytyisi ostaa sinulle seuraavaksi kerraksi jotain yms. Jos suhteenne kehittyisi ja nainen ohimennen mainitsi vaikkapa lempihajuvetensä ja sitten toisit sitä reissultasi tuliaisena niin siinä olisi myönteinen fiilis. Mutta ensitreffeillä mikä tahansa lahja aiheuttaisi tunteen muodollisesta tapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kassillinen köyhäinjonosta saatua ruokaa.
Ei luule sinusta liikoja.
Mietin, että millainen nainen on saanut ensitreffeillä lahjaksi vaatteita? Tulee mieleen joku asunnoton tai kehitysvammainen. Samoin nuo minipakkaukset kosmetiikkaa, tulee mieleen jokin asuntolan alkoholistiporukka, jolla on pulaa ihan kaikesta.
Totta kai voi löytyä nainen, joka pitää siitä, jos mies vie hänelle lahjaksi puseron tai ilmaislipun risteilylle, mutta 9/10 naista pitää lahjan antajaa vähän erikoisena tapauksena.
Minä en saanut mitään, koska tapasimme mukamas vaan kavereina ekan kerran, vaikka kumpikin tiesi että tässä se nyt on. 😍Kiertelimme minun lempikaupassa ja ihastelin yksiä kauniita käsintehtyjä kynttilöitä, jotka oli palanut loppuun, niin mies oli käynyt seuraaville treffeille ostamassa ne. ❤️
Kyllä ne kynttilät olivat minulle ihana merkki miehen välittämisestä. Nyt mies on vähän unohtanut lahjomisen taidon, mutta välillä muistaa jollain, mikä tuntuu kivalta.
Kyllä naista saa ja pitää hemmotella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni hajuvesi? Tiedätkö mitä meikkejä tai minkä tyylisiä meikkejä tämä käyttää? Laukku? Lahjakortti esim.kylpylään tai johkin kivaan liikkeeseen.. elegantit korvikset, kaulaketju? Alushousut? Tee vaikutus eikä mitään latteaa..tietysti yliampumisen vaara on..riippuu tietysti että minkä tyylinen henkilö on kyseessä. Kyllä naiset aina pikkuisista lahjoista tykkää. Keksi siihen vielä joku ihana teksti, niin tyttö vaikuttuu varmaan.
Ei ainakaan mitään näistä! Mistä lähtien lahjakortti kylpylään on ollut pikkuinen lahja? Olisi todella ahdistavaa saada tällaisia lahjoja ekoilla treffeillä.
Miksei? On niitä kylpylöitä, jonne maksaa alle 20 e sisäänpääsy..tässä tuskin tarkoitettiin mitään viikon hotellilomaa :D. Ja riippuu kuinka paljon kundi on ihastunut tyttöön..ja millainen tyttö on kyseessä. Tykkääkö laukuista ja meikeistä. Suomalainen vaatimattomuus on niin boring. Ideoita tässä pyydettiin, eikä ainaista nillitystä joka tällä palstalla on kovin yleistä kateellisilta ja hyssyttelijöiltä "älä vie tuota, älä vie tätä", "ei, ei"..minäpä sanon että "Juu, juu!", jos tilanteeseen sopii ja jos nainen tykkää lahjoista.
Kyllä tuo mies jotain keksii ;D. Itse olen saanut vaikka leffalipun, jopa vaatteita, laukun, hajuveden, salijäsenyyden..just name it - kaikki ovat tuoneet iloa - kyseisen henkilön kanssa meinasin päätyä kihloihinkin. Kerran joku mies vei mut ulkomaille ihastuttuaan ja miellyttyään muhun treffrailun edetessä. Rakkaus ei luo rajoja.
Voisin itsekin ostaa miehelle jotain tosi kivaa. Exälle ostin Guessin kellon Amerikasta ja tykkäsi kovasti.
Minä juoksisin karkuun ja lujaa, jos mies toisi ensitreffeille laukun tai meikkejä, hajuveden tai salijäsenyyden. Huh huh. Ajattelisin hänen olevan hieman vinksahtanut.
Pullkahvit minulle on kyllä tarjottu, ja se oli oikein huomaavaista.
Minä ainakin ilahtusin ensitreffeillä pienestä lahjasta (kuten jo mainituista, kauniisti pakatuista, laadukkaista suklaista). En ymmärrä, miksi kumpikin sukupuoli Suomessa yhdistää toisen huomioimisen hyötymistarkoitukseen tai lahjontaan? Parasta on, jos löytää „naisen näköisen” pienen huomionosoituksen ja sanoo vaikka, että tulit minulle tästä mieleen, ja halusin sen sinulle antaa (esim. kaunis kukka). Toki täytyy pitää mielessä, että irtoruusu ei ole näppärin lahja kahvilatreffeille naiselle mukaan raahattavaksi, mutta kukatkin toimivat hyvin jos tavataan toisen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ilahtusin ensitreffeillä pienestä lahjasta (kuten jo mainituista, kauniisti pakatuista, laadukkaista suklaista). En ymmärrä, miksi kumpikin sukupuoli Suomessa yhdistää toisen huomioimisen hyötymistarkoitukseen tai lahjontaan? Parasta on, jos löytää „naisen näköisen” pienen huomionosoituksen ja sanoo vaikka, että tulit minulle tästä mieleen, ja halusin sen sinulle antaa (esim. kaunis kukka). Toki täytyy pitää mielessä, että irtoruusu ei ole näppärin lahja kahvilatreffeille naiselle mukaan raahattavaksi, mutta kukatkin toimivat hyvin jos tavataan toisen kotona.
En kyllä suosittele ekoja treffejä kotona järjestettäväksi. Tai itse en ainakaan uskaltaisi kutsua tuntematonta ihmistä kotiini vaikka kuinka oltaisiin soiteltu ja kirjoiteltu sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Koska ensitreffeillä se toinen on vielä täysin tuntematon ihminen! Eihän sitä voi edes tietää mikä olisi henkilökohtainen lahja juuri tälle ihmiselle. Pitää ensin tavata ja tutustua. Samasta syystä kaikki rakkaudentunnustukset heti alkuun on tosi luotaantyöntäviä. Miten voit rakastaa minua kun et edes tunne minua!?
Ei ehkä ekoille treffeille kannata vielä viedä mitään. Se tuntuis jotenkin yliyrittämiseltä ja teennäiseltä. Mutta muhun teki vaikutuksen, kun mieheni toi toisilla tai kolmansilla treffeillä mulle geishasuklaapaketin. En ollu koskaan ennen saanu keltään mieheltä suklaata tai muuta lahjaa treffeillä ja se oli jotenkin ihanan huomaavaista. Jäi mieleeni.
Naiset on käytännöllisiä, joten vie käytännöllinen lahja. Laita lahjakassiin tamponeja, siteitä, kortsuja, huulirasva, käsivoide, tiskiaine, pari rättiä ja hienot siivoushanskat. Kuka tahansa nainen ilahtuisi!
Älä vie mitään. Jos treffeillä näette esim jossain myytävänä esim suklaata, tms ja nainen ilmaisee pitävänsä siitä, osta se silloin naiselle. Mielummin tarjoa ne kahvit ja muutoin huolehdi että naisella on hyvä istumapaikka, viihtyy tms.
Vasta seuraaville treffeille jotain.
Muistan kun kerran mies toi minulle viinipullon ekoilla treffeillä. Olin aika kauhistunut että tarkoittaako hän että treffien jälkeen pitää mennä meille ja juoda se ja muutakin. Koskaan ei tullut toisia treffejä.
Ammattikateelliset taas vauhdissa. Pitää v-ttuilla kaikesta mitä ei itse saa. Älä ap välitä, mukavia treffejä!
Vierailija kirjoitti:
Pieni hajuvesi? Tiedätkö mitä meikkejä tai minkä tyylisiä meikkejä tämä käyttää? Laukku? Lahjakortti esim.kylpylään tai johkin kivaan liikkeeseen.. elegantit korvikset, kaulaketju? Alushousut? Tee vaikutus eikä mitään latteaa..tietysti yliampumisen vaara on..riippuu tietysti että minkä tyylinen henkilö on kyseessä. Kyllä naiset aina pikkuisista lahjoista tykkää. Keksi siihen vielä joku ihana teksti, niin tyttö vaikuttuu varmaan.
Saattaisi siinä hymy hyytyä, jos saisi ensitreffeillä lahjaksi alushousut "ihanalla tekstillä". Varmasti vaikuttuisi nainen, ikimuistoinen lahja todellakin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ensitreffeillä se toinen on vielä täysin tuntematon ihminen! Eihän sitä voi edes tietää mikä olisi henkilökohtainen lahja juuri tälle ihmiselle. Pitää ensin tavata ja tutustua. Samasta syystä kaikki rakkaudentunnustukset heti alkuun on tosi luotaantyöntäviä. Miten voit rakastaa minua kun et edes tunne minua!?
Pieni paketti suklaata ensitreffeillä = rakkaudentunnustus??! Ehkä kaikkea ei tarvitse ottaa noin hemmetin vakavasti. Ei ihme, että Suomessa ei naiset ja miehet kohtaa. Kyse on pienestä huomionosoituksesta, ja vaikka ei itse söisikään suklaata, sitä ei tarvitse läväyttää miehen naamalle, vaan arvostaa toisen elettä. Vähän sosiaalista älyä peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä suosittele ekoja treffejä kotona järjestettäväksi. Tai itse en ainakaan uskaltaisi kutsua tuntematonta ihmistä kotiini vaikka kuinka oltaisiin soiteltu ja kirjoiteltu sitä ennen.
Jos tuntee toisen vaikka samoista opiskelupiireistä tai harrastusporukasta, miksi ei. Tapaamiselle voi olla myös syy, esim. mies tarjoutuu auttamaan naista jossain remppahommassa. Ei kaikki treffit toteudu tinderin kautta. Ja paikka tässä nyt ei ollut oleellinen, vaan se toisen huomioonottaminen lahjan valinnassa monella tapaa.
Minä sain kerran mieheltä ekoilla treffeillä kivasti pakatun artisaanikuppikakun. Keskustelu Tinderissä oli jotenkin ajautunut leivonnaisiin, minä olin hehkuttanut olevani perso makealle, ja mies mainitsi tietävänsä kivan kahvilan josta saa noita todella hyviä kuppikakkuja. Oli tarkoitus mennä sinne ekoille treffeille, mutta minulle tulikin niin kiire päivä, että pyysin suunnitelmiin muutosta ja tapasimme kotini lähellä kahvilassa, jonne minun oli helppo tulla. Mies oli käynyt sitten ostamassa sellaisen kuppikakun minulle sieltä toisesta paikasta.
Olin todella otettu tästä eleestä. Mutta olen samaa mieltä kuin moni muu ketjussa: kannattaa viedä vain sellaista, josta tietää juuri kyseisen naisen pitävän, ja jonka viemiseen on jokin ymmärrettävä syy. Jos ei vielä tiedä toisesta juuri mitään, ei kannata viedäkään mitään. Lahjoja ehtii ostaa sitten vähän myöhemmin, kun on oppinut tietämään mistä toinen pitäisi. Pahimpia ovat miehet, jotka ostavat lahjoja mutta eivät useankaan tapaamisen jälkeen tiedä, mitä nainen haluaisi, koska eivät yritä aidosti tutustua häneen, eivätkä kuuntele kun nainen kertoo mieltymyksistään. Sellainen lahja voi tuntua tosi ikävältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukkia?
Ap:n ensitreffit meni jo, mutta olen vahvasti sitä mieltä että kukat ovat ainoa turvallinen vieminen ensitreffeille, jos nyt välttämättä haluaa jotain viedä. Kaikki muu vaikuttaisi tosi oudolta, kukat sen sijaan kertovat että olet täysin hullaantunut ja omaat käytöstavat. Tuhannen taalan kysymys on, haluatko antaa täysin hullaantuneen vaikutelman? Jos todella on täysin hullaantunut, ja toinen osapuoli myös, tämä on hyvin romanttinen ele (jota voidaan muistella vuosikymmeniä, tyyliin "isoisäsi on aina ollut huomaavainen, hän toi kukkiakin ensitreffeillämme"). Mutta jos toinen osapuoli ei ole samassa mielentilassa, myös kukat voivat vaivaannuttaa tilanteen. Paino sanalla voivat, tilanne ei välttämättä muutu kiusalliseksi, toinen voi myös vilpittömästi ilahtua, mutta tuo vaivautumisen riski on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni paketti suklaata ensitreffeillä = rakkaudentunnustus??! Ehkä kaikkea ei tarvitse ottaa noin hemmetin vakavasti. Ei ihme, että Suomessa ei naiset ja miehet kohtaa. Kyse on pienestä huomionosoituksesta, ja vaikka ei itse söisikään suklaata, sitä ei tarvitse läväyttää miehen naamalle, vaan arvostaa toisen elettä. Vähän sosiaalista älyä peliin.
Sosiaalinen äly tarkoittaa kyllä nimenomaisesti sitä, että osaa ja ymmärtää ottaa huomioon muidenkin näkökantoja. Ei jankkaa sitä, että koska minusta lahja on mahtava ensitreffeillä, niin kaikkien muidenkin pitää ajatella minun olevan ihanan huomaavainen ja arvostava. Puutetta sosiaalisessa älyssä on nimenomaan se, ettei kykene tajuamaan asioiden vivahteita, vaan pysyttelee vain siinä omassa ainoassa oikeassa mielipiteessä.
Lähes kaikki ketjussa pitivät lahjaa vähän riskaabelina ensitreffeillä. Ainakaan ei kannata antaa mitään henkilökohtaista kuten vaatteita tai kosmetiikkaa. Silloin lahjaan liittyy helposti lisämerkityksiä, joita lahjan antaja ei tarkoittanut.
Olisi kiva kuulla, miksi lahjan antaja haluaa välttämättä antaa jotain? Lahjan antaminen ensitreffeillä ei kuulu tapoihin ja etikettiin, joten vaikutelma on, ettet oikein hallitse näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan. Kukaan ei ole väittänyt suklaapaketin olevan joku suuri rakkaudentunnustus. Vaikka on sillä sellainen pieni vivahde olemassa kun vie lahjan ihastukselleen. Sillä sanotaan, että minä tykkään sinusta.
Mitä se viestii sitten kun lahja annetaan siinä vaiheessa täysin tuntemattomaalle ihmiselle? Sillä viestitään, että "haluan sinun tykkäävän minusta". Sen takia se ei ensitreffeillä ole hyvä idea. Ystävää ei pidä yrittää hankkia ostamalla.
Ehkä ap itse tuossa kirjoittelee :) Jos ap on vienyt lahjoja ja arvelee, että lahja oli vääränlainen, koska toisia treffejä ei tullut (kysyy siksi neuvoa toisenlaiseen lahjaan), niin eiköhän tässä jo ole tullut riittävän selväksi, että lahjan vieminen ei ole hyvä idea.