Kuinka paljon normaalikokoista pizzaa ostatte perheelle
Ja kuinka paljon lapset/aikuiset syövät sitä?
Meille ostetaan 2-3 tavallisen kokoista pizzaa, 2 aikuista ja 2 lasta (7v ja 8v). Välillä siitä jää esim. 1/4-2/3 syömättä.
Kommentit (23)
Hyvää ja terveellistä kirjoitti:
Meillä on kaksi lasta, 9- ja 11-vuotiaat. Yleensä jokainen valitsee sellaisen perhepizzan, jota sillä hetkellä tekee mieli. Lisäksi yksi Monsteri koko porukalle yhteiseksi. Sen syövät ne, joille jää ylimääräinen nälkä. Useimmiten mies syö siitä puolet ja lapset jakavat toisen puoliskon. Kyytipojaksi tilataan kaksi puolentoista litran limpparia.
Joskus ostetaan kaupasta kilopizzaa. Puoli kiloa henkeä kohti riittää hyvin ateriaksi. Jos kotona syödään, ostetaan kaupasta lisäksi pari litraa jätskiä jälkiruuaksi.
Karkkipäivänä meillä on vakiokäytäntö, että kaikki tilaavat ison salamipizzan ja sitten tehdään itse uunipellillinen karkkipizzaa jälkiruuaksi.
Loistava karkkipäivän vinkki. Nyt meilläkin saadaan lapset syömään kunnolla myös karkkipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt että on olemassa aikuisia jotka eivät jaksa/halua syödä kokonaista pizzaa/puolikasta perhepizzasta :) aina oppii uutta.
Kyllä kai se noin menee, jos tarkoitus on syödä vain pizza eikä muuta koko loppupäivänä. Mutta jos pizza on vain yksi päivän aterioista, niin ei ehkä kannata sitten kokonaista vetää... varsinkaan jos on pienikokoinen nainen.
Meillä ei pizzaa tai muuta roskaruokaa syödä vaan kunnollista ja terveellistä kotiruokaa. Esimerkiksi tänään söimme itse tehtyä pataa, jossa oli oman kasvimaan kasviksia ja itse kasvatetun ja teurastetun sian verta ja sisäelimiä. Siinä oli mukana aivot, sydän, keuhkot, verta, maksa, munuaiset, suolet, luuydin, selkäydin, mahalaukku, kohtu ja munasarjat. Kasviksina oli punajuurta, kukkakaalia, porkkanaa, perunaa, sipulia, bataattia, tomaatteja, nauriita ja kesäkurpitsaa.