Pelkään, että minusta tulee uusavuton äiti :(
Tässä piakkoin alamme yrittää lapsensaantia. Nyt minua on ruvennut huolestuttamaan se, etten tiedä vauvoista oikeasti mitään. Kellään lähipiirissä ei ole vauvaa eikä minulla ole pienempiä sisaruksiakaan jne. Lyhyesti sanottuna: en ole ikinä hoitanut vauvaa.
Musta tulee siis varmaan sellainen mamma, joka kyselee täällä joka päivä, mitä nyt kannattaisi laittaa lapselle päälle... En tiedä mitään myöskään vaipoista, niiden vaihdosta, vauvan ulkoilutuksesta tai imertyksestä.
Vinkkejä, onko vaikka jotakin äitiys for dummies -kirjaa?
Kommentit (8)
Älä huoli, luota omaan maalaisjärkeen. Kysy äidiltä se mitä et tiedä. Paljon tarttuu hihaan väkisinkin odotusaikana ja vauvapalstoilta. Mitä se ketään haittaa jos kyselet, höh.
Terveisin samanlainen, 1v2kk lapsen äiti, en mä mistään mitään tiedä mutta harvinaisen terveen ja kiltin lapsen olen silti maailmaan saattanut!
osta joku hyvä vauvakirja jonka ehdit lukea ennen synnytystä niin ei ole ihan orpo olo. ja nettikaveritkin saattavat olla oiva apu.
että kaikkien äideiksi ja miksei isiksi aikovien, kannattaisi käydä joku kurssi jossa opetetaan perusasiat lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Itse olen käynyt päivähoitajan koulutuksen ja harmi ettei sitä enää ole. Kyllä siitä on ollut apua ja paljon! Maalaisjärjellä toki pärjää hyvin pitkälle, mutta sitä kun ei kaikille ole valitettavasti suotu. On hyvä myös tutustua lasten hoitoa ja kasvatusta käsittelevään kirjallisuuteen, mutta niitä ei (mun mielestä) kannata kuitenkaan pitää minään " raamattuna" .
Osaisiko joku vielä vinkata jotakin hyvää kirjaa, sellaista yleistajuista ja maalaisjärjellä kirjoitettua?
ap
Mutta juu, jos nyt ensin tulisi raskaaksi ja sitten vasta huolehtisi tästä :)
ap
Ensimmäisen vauva-aikaan oli tiedot ja taidot olemattomia, ja menovaihde päällä, tän toisen kanssa on niin helppoa ja seesteistä. Mutta fiksu koululainen tuosta ensimmäisestäkin on kasvanut hulttioäidistä huolimatta.
ap