Voi juma miten arsyttava ukko! Olen hoitanut lapsia koko viikon
kun mies kaynyt toissa, tullut iltaisinkin kotiin talla viikolla niin etta ei ole joka ilta nahnytkaan lapsia kun ovat olleet jo nukkumassa. Aamulla nahnyt lapsia noin 30minsaa, jos sitakaan.
Ma hoidan lisaksi muiden lapsia koko viikon ja nyt sitten olen lahdossa yotoihin ja lapsella on yksi harrastus joa on perjantai iltaisin. Olin laittanut lapset valmiiksi hanelle etta senkun nostaa autoon ja vie harrastukseen, itse lahden kohta toihin.
Hirmuinen valitus etta kun on rankkaa, no on se minullakin, kun koko viikon olen hoitanut lapsia ja sitten lahden viela toiseen duuniin. Mieluummin menisin katsomaan lasten harrastusta.
Onko liikaa vaadittu? Tuo harrastus on vain tana paivana ja vain tahan aikaan, eli en voi vieda muina paivina.
Kommentit (10)
mutta onhan se kotonaolo toki lepolomaa työssäkäyntiin verrattuna, kokemusta on vuositolkulla molemmista.
meillä minä vien ja tuon harrastuksiin ja hoidan lapset avaimet käteen
---
mies tosin vie heidät aamulla- onhan sekin jotain
viikolla. Eli kaksi vierasta lasta ma-pe.
mutta onhan se kotonaolo toki lepolomaa työssäkäyntiin verrattuna, kokemusta on vuositolkulla molemmista.
Ja siitä MITEN haluaa lapsensa kasvattaa. Meillä ei kyllä levätä kuin päiväunien aikana.
kesken päivän voi ihan rauhassa lukea lehteä ja juoda kahvia tai vaikka nukkua, jos lapset nukkuvat päiväunia. Ja itse kaipaan sitä, että oli kiireetöntä ja aikaa lapsille ja perheelle. Työssäkäyvänä et voi valita aikataulujasi, mitään lepotaukoja kesken päivän ei tunneta ja kaikki samat työt on survottava muutamaan tuntiin kuin kotona olevalla on aikaa niihin koko päivä.
ei työssäolevaa, kuten ap ilmoittikin kotona olevansa.
Taitaa olla lisäksi myös ammatinvalintakysymys.. Olen muuten miesvaltaisella alalla, jossa näkee runsaasti ylitöitä tekeviä pienten lasten isiä :)
7
se elämä on välillä rankkaa. Itse teen vuorotyötä, mies tekee matkatyötä ja on 2 viikkoa töissä, pois kotoa, sitten viikon vapaa. Kotona vilistää 5 lasta.
Välillä ei meinaisi jaksaa mutta nämä kortit on annettu.
Nyt varsinkin meinaa uuvuttaa kun olen nukkunut kahden vuorokauden aikana ruhtinaalliset 8 tuntia.
Tätä se on minun tuuri että silloin kun lasten isä ei ole kotona, täällä on ylimääräistä päänvaivaa kuten viime yönä kun lapseni yllättäen leikattiin.
Riippuu kuule lasten määrästä, heidän luonteestaan sekä siitä nukutaanko vielä päiväunia jne., miten paljon on rauhallista aikaa päivästä juoda kahvia ja lukea lehteä.
Mutta ongelma on siinä että monikaan joka ei ole hoitanut lapsia kotona (vaikka vain omia) kokopäiväisesti, ei tajua että se on todella rankkaa työtä. Sähän olet vain kotona eli melkein kuin lomalla monien silmin. Kaikista muista töistä ja niiden rankkuudesta saa valittaa mutta ei siitä että on VAIN kotona lasten kanssa.