Kuinka yleistä perheväkivalta muka on?
Kuullut jo muutamasta paikasta miten perheväkivalta on jotenkin juuri suomalaisten suuri ongelma. Onko muka näin?
Kommentit (9)
Eiköhän tuo ole vain myytti, kuten se ettei muka suomalaiset osaa käyttää alkoholia.
16% miehistä ja 17% naisista on kokenut parisuhdeväkivaltaa. Lähde THL
Muka? Vähättelet ilmeisesti, siksi en aiokaan vastata enempää. Ei kannata.
En ole itse kokenut, mutta työssä nähnyt säännöllisesti.
Uskon että se on tosiaan tavallisempaa kuin luulisi, asiasta ei vain puhuta. Kaveripiiristäni yksi on myöntänyt tulleensa hakatuksi entisessä suhteessaan. Toisella oli välillä kummallisia mustelmia kehossa, mutta ei ikinä puhunut asiasta tai antanut selitystä.
Hyvin moni pelkää tai häpeää niin paljon ettei puhu asiasta edes läheisimmilleen. Tästä syystä voi syntyä kuva ettei asia ole niin tavallista.
Voi v*ttu teidän kanssa. Mikä siinä harmonisessa yhteiselossa muka niin vaikeaa on? Itse en ole ketään naisistani koskaan lyönyt, enkä tule lyömäänkään. Mitä ihmeen luolamiehiä Suomessa asuu?
On hyvin yleistä. Vaikka kulisseja pidetään väkisin yllä, perheväkivalta kukoistaa kotien seinien sisäpuolella. Valitettavasti apua ei uskalleta hakea ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu teidän kanssa. Mikä siinä harmonisessa yhteiselossa muka niin vaikeaa on? Itse en ole ketään naisistani koskaan lyönyt, enkä tule lyömäänkään. Mitä ihmeen luolamiehiä Suomessa asuu?
https://yle.fi/uutiset/3-5487134
"Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin
Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään."
Minä uskon että on pieni joukko miehiä jotkaehtii pieksää ison joukon naisia elämänsä aikana.
Ja ennen kuin miesasiamies riehaantuu niin toki naisetkin harjoittavat parisuhdeväkivaltaa.