Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä tahansa tyypilliseltä epävakaalta persoonallisuudelta

Vierailija
18.10.2018 |

Voit kysyä mitä tahansa, jos sille päälle satut. Minä vastailen!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaako sinua puhuminen vaikeista asioista? Jos, niin miksi? Pyritkö dominoimaan muita ihmisiä siten, että he eivät puhu asioista, joista et halua puhua itse?

Entä onko sinulla tapana fyysisesti pyrkiä henkisesti vaikeammista tilanteista ulos? Esim. kävellä paikasta toiseen, neuroottisesti keskittyä tavaroiden hypistelyyn, siivota sijaistoimintona... 

Olen käynyt puhumassa ammattiauttajien kanssa niin kauan kuin muistan, että puhumisesta on tullut helpompaa. Jaan synkkiä ajatuksia toisten kanssa jopa mielelläni, myös silloin kun heitä ei kiinnosta, koska sitä minun on vaikea arvioida. Dominoimaan vai manipuloimaan? Osaan manipuloida ihmisiä myös tahtomattani, dominoida en.

Olen usein taistele/pakene-tilassa, ja nykyään valitsen pakenemisen saadakseni lisäaikaa ja välttyäkseni lisäongelmilta ”taistelemalla”. Eli tietoisestikin valitsen sijaistoimintoja, kuten sen siivouksen.

Ap

Ehkä manipulointi on parempi sana. Epävakaata muistuttava tuttuni pyrkii estämään minua puhumasta monista asioista, joskaan hän ei osaa silti tarkasti määritellä, mistä saan puhua. Jos puhun silti, hän voi esim. kääntyä minuun selin, valmistautua yöpuulle, mennä keittiöön, lähteä ulos, alkaa äkillisesti siivota vaikkapa hellaa, järjestellä sohvatyynyjä sentilleen jne. jne. Touhua, joka siis vaikuttaa minusta ihan pimeältä. Keskustelu on hänellekin taistelemista ja ongelmia, ja hän mieltää, että keskustelun aloittaja on suorastaan paha. On vaikeata selittää, että ideana olisi ratkaisut, ei ongelmat, koska hän ei edes kuuntele, kun juoksee jo pakonomaisesti pakoon. Silminnähden tilanteet aiheuttavat hänelle valtaisaa ahdistusta ja vihaisuutta, minkä takia tilanteet johtavat usein siihen, että kaikilla on paha olla, sillä hän purkaa tunteet minuun ja syyttää minua omasta olosta. Hänen reaktionsa on usein viha, minun taas suru. 

Vierailija
22/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimit riitatilanteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tavallista voimakkaammin seksuaalinen?

Olen todella seksuaalinen, alkoholin vaikutuksen alaisena täysin estoton. Selvin päin tämä on pysynyt aikuisiällä kurissa ja esimerkiksi nykyisessä parisuhteessa seksiä on ”normaaliin” tahtiin. Seksikumppaneja minulla on holtittoman tyylini takia elämässäni ollut n. 80.

Ap

Mikä on tämä normaali tahti? Onko tullut eroja siksi, että halut eivät ole kohdanneet tai oletko pettänyt?

Vierailija
24/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korotan ääneni, nauran, hymyilen, puolustaudun viimeiseen tappiin asti. Syyllistän riitakumppania ja etsin virheitä, eli ikään kuin ”kilpailen” voitto mielessäni.

Vuosikausien terapian jälkeen olen oppinut riitelemään paremmin. En korota ääntä yhtä helposti enkä ihan yhtä raukkamaisesti hauku riitakumppaniani. En ole yhtä aggressiivinen. Otan mielummin hengähdystauon eli pakanen paikalta jos riita menee tarpeeksi pitkälle. Palaan kyllä asiaan kuin aikuinen ihminen ja hengähdystauon ansiosta rauhallisempana.

Ap

Vierailija
25/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiisia persoonia ihannoit ja mitä hallveksit? Onnko mitään muuya kieltää käsitelllä åersoonalllusuutta kuin ihmisten käsitteelllinen autenttineen kieli ?

Ihailen ahkeria, kunnianhimoisia ja älykkäitä persoonia. Sellaisia, jotka etenevät keinoja kaihtamatta. Halveksin tyhmyyttä ja saamattomuutta. Saamaton olen vieläpä itsekin.

Ap

Onko kyky valehdella tai elää asian kanssa, olet valehdellut (kerrot siitä aiemmin) asia jota halveksit vai tavoittelet? Haluaisitko olla keinoja kaihtamattomampi?

Vierailija
26/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tavallista voimakkaammin seksuaalinen?

Olen todella seksuaalinen, alkoholin vaikutuksen alaisena täysin estoton. Selvin päin tämä on pysynyt aikuisiällä kurissa ja esimerkiksi nykyisessä parisuhteessa seksiä on ”normaaliin” tahtiin. Seksikumppaneja minulla on holtittoman tyylini takia elämässäni ollut n. 80.

Ap

Mikä on tämä normaali tahti? Onko tullut eroja siksi, että halut eivät ole kohdanneet tai oletko pettänyt?

Meillä seksiä on noin joka toinen päivä, joka on mielestäni ”normaalia”.

Seksuaalinen minä ei ole ollut erojemme syy, vaikka kyllä, kerran olen pettänytkin. Halujen kanssa ollaan menty aina aika yksiin.

Ap

Vierailija
27/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korotan ääneni, nauran, hymyilen, puolustaudun viimeiseen tappiin asti. Syyllistän riitakumppania ja etsin virheitä, eli ikään kuin ”kilpailen” voitto mielessäni.

Vuosikausien terapian jälkeen olen oppinut riitelemään paremmin. En korota ääntä yhtä helposti enkä ihan yhtä raukkamaisesti hauku riitakumppaniani.

Mutta siis teetkö tämän ns. huvin vuoksi vai etkö todella näe itsessäsi mitään vikaa?

Vierailija
28/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiisia persoonia ihannoit ja mitä hallveksit? Onnko mitään muuya kieltää käsitelllä åersoonalllusuutta kuin ihmisten käsitteelllinen autenttineen kieli ?

Ihailen ahkeria, kunnianhimoisia ja älykkäitä persoonia. Sellaisia, jotka etenevät keinoja kaihtamatta. Halveksin tyhmyyttä ja saamattomuutta. Saamaton olen vieläpä itsekin.

Ap

Onko kyky valehdella tai elää asian kanssa, olet valehdellut (kerrot siitä aiemmin) asia jota halveksit vai tavoittelet? Haluaisitko olla keinoja kaihtamattomampi?

Ei ole, vihaan valehtelua. Valkoisten valheiden kanssa pystyn elämään, mutta en haluaisikaan olla parempi valehtelija. Minusta valehelu on aika raukkamaista.

Tavallaan haluaisin olla keinoja kaihtamattomampi. Haluaisin menestyä, ja jos se vaatisi kyseenalaisia keinoja, niin olisin valmis niitä käyttämään. Toisaalta tiedän, että tuollainen menestys tuskin tekisi minut onnelliseksi.

Toistaiseksi olen kuitenkin työkyvytön.

Ap

Vierailija
29/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikausien terapian jälkeen olen oppinut riitelemään paremmin. En korota ääntä yhtä helposti enkä ihan yhtä raukkamaisesti hauku riitakumppaniani.

Mutta siis teetkö tämän ns. huvin vuoksi vai etkö todella näe itsessäsi mitään vikaa?

En osaa toimia tilanteessa toisin. Eli kyllä, näen vian itsessäni, mutten osaa korjata toimintatapaani, paitsi pakenemalla ja rauhoittumalla, mikä auttaa huomattavasti ja riidat yleensä selviävätkin.

Ap

Vierailija
30/30 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näet, kun katsot peiliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän