Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kerätään sukkia ulkomaalaisille - miksi ei suomalaisille?

Vierailija
18.10.2018 |

Miksi vastasyntyneiden pipo -kampanja oli ulkomaalaisille ja miksi villasukkakampanja on ulkomaalaisille? Miksi ei suomalaisista välitetä?
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/osallistu/osallistu-kkn-ja-suur…

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo menee me-säätiön tiloissa käyville nuorille. Suomalaisille nuorille, myös maaha.m..ttajataustaisille, mutta siis Suomessa toimintaan osallistuville.

Ei siis ul.om..laisille nuorille, vaikka ap razi.tina niin valehtelee.

Tuon tärkeää työtä, me-säätiö sai juuri hiljattain valtavan lahjoituksen Supercellin perustajilta, tavoitteena estää nuorten syrjäytyminen. Kaikkien nuorten.

OSA - siis osa ei kaikki - toiminnasta spesifisti pyrkii auttamaan maa.an.uuttajanuorten integr.itumista, joka kyllä minusta on avan älytömän tärkeä asia, että niin tapahtuu eli maa.an tulevat integroit.isivat mahdollisimman sulavasti.

Kaiken kaikkiaan rahoilla rakennetaan lähiöihin toimintaa, johon siis SAA ja toivotaan osallistuvan kaikenlaisia nuoria. Koska asumme tällaisessa lähiössä stadissa, omat nuorenikin (ihan kan.asuom.laisia) ovat noissa käyneet, kivaa toimintaa on, kursseja yms.

https://m.facebook.com/metalomellunmaki

Ennakkoluulot sivuun siis ja mukaan vaan!

Vierailija
42/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräyksiä on valtavasti ja hyvin erilaisille ryhmille.

Alueellani kerätään villahuiveja, sukkia, säärystimiä jne. vanhainkotiin, ruoka- tai vaateapua vähävaraisille jne.

Olen aiemmin mm. ostanut joululahjoja lapsille, lähettänyt paketteja merimiehille ja ostanut lahjoja Pohjois-Suomen asukkaille. Olen siitä outo, etten anna haastatteluja "jaloista teoistani" iltapäivälehdille. :D

Osaisitko antaa vinkkejä siitä miten kampanjoita löytää kun ei ole facebookissa jne.? Yritin viime vuonna etsiä vanhuskohdetta, mutta en löytänyt yhtään.

Ota yhteyttä paikkakuntasi vanhainkoteihin. Uskon, että vanhukset ilahtuvat lahjoista. Helsinkimissiossa voisi olla tieto henkilöistä, joille voi esimerkiksi lähettää kukan. Mukavaa, että muistat iäkkäitä ihmisiä. :)

Kiitos vinkistä, en tullut ajatelleeksi, että neulomuksia saa lahjoittaa suoraan vanhainkotien kautta. Ajattelin, että keräävät kampanjoina, että jokainen asukas saa oman paketin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset valittavat jos joku keräys on ulkomaille, joissakin maissa ihmiset todella tarvitsevat enemmän apua kuin täällä suomessa, jossa elintaso on kuitenkin niin hyvä että ihan jokainen voi ostaa vaikka niitä vaatteita, kunhan vaan itse valitsee sijoittaa välillä rahaa niihin.

Miksi en saa välittää yksinäisestä suomalaisesta eläkeläisestä mummosta ja ukista, joiden varpaita paleltaa vanhassa kylmässä hökkelissä? 

Paholoiset ennen suomalaisia

Vierailija
44/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku voi oikeasti ajatella vauvoistakin rasistisesti?

Kaikki eivät halua tukea väestönräjähdystä kehitysmaissa.

Nimenomaan pipot vaikuttavat siihen väestönräjähdykseen. Kuka lähetti sinulle pipon, kun olit lapsi? Ymmärräthän elää selibaatissa?

Pipoja enemmän vastustan ruuan ja rokotteiden viemistä kehitysmaihin.  Ainut, mitä sinne pitäisi viedä on oppia pärjätä itse ja ehkäisyvälineitä.

Vierailija
45/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo menee me-säätiön tiloissa käyville nuorille. Suomalaisille nuorille, myös maaha.m..ttajataustaisille, mutta siis Suomessa toimintaan osallistuville.

Ei siis ul.om..laisille nuorille, vaikka ap razi.tina niin valehtelee.

Tuon tärkeää työtä, me-säätiö sai juuri hiljattain valtavan lahjoituksen Supercellin perustajilta, tavoitteena estää nuorten syrjäytyminen. Kaikkien nuorten.

OSA - siis osa ei kaikki - toiminnasta spesifisti pyrkii auttamaan maa.an.uuttajanuorten integr.itumista, joka kyllä minusta on avan älytömän tärkeä asia, että niin tapahtuu eli maa.an tulevat integroit.isivat mahdollisimman sulavasti.

Kaiken kaikkiaan rahoilla rakennetaan lähiöihin toimintaa, johon siis SAA ja toivotaan osallistuvan kaikenlaisia nuoria. Koska asumme tällaisessa lähiössä stadissa, omat nuorenikin (ihan kan.asuom.laisia) ovat noissa käyneet, kivaa toimintaa on, kursseja yms.

https://m.facebook.com/metalomellunmaki

Ennakkoluulot sivuun siis ja mukaan vaan!

Heille on omat auttajansa ja minä valitsen toisen kohteen. Näin apu tavoittaa kaikki tarvitsevat  :)

Vierailija
46/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko ahkera neuloja, sukkia tulee 50-75 paria vuodessa. Kaikille löytyy koti - kyselen seurakunnilta, diakoneilta, mummonkammareilta, kaveriyhdistyksiltä, kodittomia auttavilta kerhoilta/järjestöiltä...

Valitettavasti kaikki sukat menevät ulkomaalaisille, sillä en asu Suomessa. Onpas kamalaa!

Jokainen kyllä löytää vanhustentyötä tekevän tahon ihan Googlea käyttämällä, ja yksityisiä lahjoituksia varmasti otetaan vastaan. Paikallinen seurakunta varmasti tietää, miten saa villasukat mummoille ja papoille. Muistaa vaan pontevasti mainita että VAIN SUOMALAISILLE.

Vierailija
47/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan pipot vaikuttavat siihen väestönräjähdykseen. Kuka lähetti sinulle pipon, kun olit lapsi? Ymmärräthän elää selibaatissa?

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta riippuen iästä, äidit tapasivat Suomessa vaatettaa vauvansa ja neuloa heille vaatteita. Meilläkin äidillä oli neulekone ja teki meille puseroita jne. pipot yms. teki käsin. Meidät opetettiin myös neulomaan itse ja osa meistä nyt haluaa lahjoittaa neulomuksia heille, joille ei neulota. Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa lahjoittaa sukat suomalaiselle mummolle tai suomalaiselle alkoholistille?

Totta kai on mukavaa, että kudotaan suomalaisille. En sanonut siitä yhtään mitään. En pysty kutomaan atooppisen ihoni vuoksi, mutta olen ostanut kutojille lankoja.

Ihmettelen, miksi kirjoittajan piti suunnata viha ulkomaalaisille v a u v o i l l e lähetettyihin tuotteisiin.

Ap itse asiassa loukkaantui ko. kampanjan virheellisestä mainonnasta.

Vierailija
48/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien suomalaisiin seuroihin on alettu rekrytoida ulkomaisia pelaajia jo noin nuorina? Jos kerran AP:n viittaama futista pelaava poika on ulkomaalainen. Eikös tuo ole kuitenkin ihan suomalaisen seuran peliasu, kuka tunnistaa logon?

Vierailija
49/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta riippuen iästä, äidit tapasivat Suomessa vaatettaa vauvansa ja neuloa heille vaatteita. Meilläkin äidillä oli neulekone ja teki meille puseroita jne. pipot yms. teki käsin. Meidät opetettiin myös neulomaan itse ja osa meistä nyt haluaa lahjoittaa neulomuksia heille, joille ei neulota. Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa lahjoittaa sukat suomalaiselle mummolle tai suomalaiselle alkoholistille?

Totta kai on mukavaa, että kudotaan suomalaisille. En sanonut siitä yhtään mitään. En pysty kutomaan atooppisen ihoni vuoksi, mutta olen ostanut kutojille lankoja.

Ihmettelen, miksi kirjoittajan piti suunnata viha ulkomaalaisille v a u v o i l l e lähetettyihin tuotteisiin.

Ei se nyt sinänsä virheellistä ollut. Lahjoitukset menevät lapsille ja nuorille Me-talojen kautta ja varmasti siellä on myöskin maahanmuutajataustaisia ihmisiä mukana. Ei kannattaisi tehdä päätelmiä yhden kuvan kautta lukematta lainkaan tekstiä.

Vierailija
50/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

54, totta kai tuollaisia TARINOITA tulee kaltaistesi rasistien pääkopasta ilmoille tämän tästä. Vilkas mielikuvitus ja hervoton viha synnytävät niitä. Viisas ihminen ei usko tarinoita, vaan ottaa selville faktat.

Vierailija
51/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset valittavat jos joku keräys on ulkomaille, joissakin maissa ihmiset todella tarvitsevat enemmän apua kuin täällä suomessa, jossa elintaso on kuitenkin niin hyvä että ihan jokainen voi ostaa vaikka niitä vaatteita, kunhan vaan itse valitsee sijoittaa välillä rahaa niihin.

Miksi en saa välittää yksinäisestä suomalaisesta eläkeläisestä mummosta ja ukista, joiden varpaita paleltaa vanhassa kylmässä hökkelissä? 

Mikset saisi? Tottakai saat välittää, onko joku väittänyt jotain muuta?

Vierailija
52/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua tukea väestöräjähdystä yhtään missään, mutta miksi sinä haluat sitä pientä lasta siitä rankaista, että vanhemmat lisääntyvät holtittomasti?

No henkilökohtaisesti minulla ei ole yhtäkään yksilöä vastaan mitään. Heitä vaan on yksinkertaisesti liikaa. Antaa luonnon hoitaa, kun vanhemmat eivät siihen kykene.

Vierailija
53/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt sinänsä virheellistä ollut. Lahjoitukset menevät lapsille ja nuorille Me-talojen kautta ja varmasti siellä on myöskin maahanmuutajataustaisia ihmisiä mukana. Ei kannattaisi tehdä päätelmiä yhden kuvan kautta lukematta lainkaan tekstiä.

On kyse kahdesta eri kampnjasta ja ap kertoi loukkaantuneensa vauvapipo-kampanjan virheellisestä mainonnasta.

Vierailija
54/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se viimevuotinen keräys, jossa kerättiin sukkia jokaiselle Suomi100-juhlavuonna syntyälle vauvalle? Sekin oli ilmeisesti tarkoitettu ulkomaalaisille?

Vierailija
55/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54, totta kai tuollaisia TARINOITA tulee kaltaistesi rasistien pääkopasta ilmoille tämän tästä. Vilkas mielikuvitus ja hervoton viha synnytävät niitä. Viisas ihminen ei usko tarinoita, vaan ottaa selville faktat.

Se on ihan sinun ongelmasi, jos et usko. Saatat elää sellaisessa kuplassa, jossa voit kuvitella heidän olevan vain hyviä, syrjittyjä ja apua kaipaavia. Kuten Saido M. Hyvä huijari. 

Taisin olla myös s-uuvakki ennen, mutta silmäni avautuivat. Joudunhan arkipäivässäni tekemisiin ma-mu-jen kanssa. 

Vierailija
56/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sinun ongelmasi, jos et usko. Saatat elää sellaisessa kuplassa, jossa voit kuvitella heidän olevan vain hyviä, syrjittyjä ja apua kaipaavia. Kuten Saido M. Hyvä huijari. 

Taisin olla myös s-uuvakki ennen, mutta silmäni avautuivat. Joudunhan arkipäivässäni tekemisiin ma-mu-jen kanssa. 

Samoin kävi meilläkin, muilla tulijoilla ei väliä, voidaan ottaa suomeen, mutta tämä yksi sakki, jota yhdistää rauhanuskonto ja käytöstapojen puute, ne pitäisi kaikki poistaa tavalla tai toisella 

Vierailija
57/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään, joka väittäisi että he (tai ketkään muutkaan) olisivat _kaikki_ hyviä.

Sen sijaan tunnen muutamia, ja tällä palstalla näkee heitä, jotka väittävät että nämä ovat _kaikki_ pahoja.

Kumpikohan ryhmä on oikeassa?

Vierailija
58/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään, joka väittäisi että he (tai ketkään muutkaan) olisivat _kaikki_ hyviä.

Sen sijaan tunnen muutamia, ja tällä palstalla näkee heitä, jotka väittävät että nämä ovat _kaikki_ pahoja.

Mutta kun nämä s-uuvakit eivät usko mitään pahaa näistä lemmikeistään. Kyllähän se röyhkeys näkyy vaikka vaan kadulla kuljettaessa. Ehkä se vielä valkenee sinisilmillekin, mutta silloin saattaa olla jo myöhäistä.

Vierailija
59/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa öyhötys - tämä on neulelahjoitus -ketju.

Vierailija
60/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan niin väitä, että on kaikki pahoja, mutta kun joudutaan valitsemaan, niin ei niitä kannatta ottaa laisinkaan, kun pahojen osuus on niin suuri ja muualla Euroopassa nähty näitä toisen ja kolmannen polven pahaksi muuttuneita. Olet varmaan ymmärtänyt väärin, me voimme ottaa vaikka etelä amerikasta siirtolaisia, jotka ei leikkaa päitä irti tai massarikastuta turun toreilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä