Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kerätään sukkia ulkomaalaisille - miksi ei suomalaisille?

Vierailija
18.10.2018 |

Miksi vastasyntyneiden pipo -kampanja oli ulkomaalaisille ja miksi villasukkakampanja on ulkomaalaisille? Miksi ei suomalaisista välitetä?
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/osallistu/osallistu-kkn-ja-suur…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräyksiä on valtavasti ja hyvin erilaisille ryhmille.

Alueellani kerätään villahuiveja, sukkia, säärystimiä jne. vanhainkotiin, ruoka- tai vaateapua vähävaraisille jne.

Olen aiemmin mm. ostanut joululahjoja lapsille, lähettänyt paketteja merimiehille ja ostanut lahjoja Pohjois-Suomen asukkaille. Olen siitä outo, etten anna haastatteluja "jaloista teoistani" iltapäivälehdille. :D

Vierailija
22/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku voi oikeasti ajatella vauvoistakin rasistisesti?

Kaikki eivät halua tukea väestönräjähdystä kehitysmaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain kerätään ulkomaalaisille lapsille sukkia, niin minäkin alan neulomaan! Näin on lapsilla hyvät vaatteet kotoutua ja oppia mm. hiihtämään, kun on sukat viedä lainamonoihin kouluun.

No siinähän sinulle on kampanja, mutta minulle edelleen ei. Sen takia suomalaiskampanjaa etsin kun ulkomaalaisista on jo huolehdittu ja heistä välittäviä riittää. Siksi tarvitaan myös kotimaisiin kohdistuvia kampanjoita ja kotimaisista välittäviä ihmisiä.

Vierailija
24/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueellani kerätään villahuiveja, sukkia, säärystimiä jne. vanhainkotiin, ruoka- tai vaateapua vähävaraisille jne.

Olen aiemmin mm. ostanut joululahjoja lapsille, lähettänyt paketteja merimiehille ja ostanut lahjoja Pohjois-Suomen asukkaille. Olen siitä outo, etten anna haastatteluja "jaloista teoistani" iltapäivälehdille. :D

Osaisitko antaa vinkkejä siitä miten kampanjoita löytää kun ei ole facebookissa jne.? Yritin viime vuonna etsiä vanhuskohdetta, mutta en löytänyt yhtään.

Vierailija
25/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain kerätään ulkomaalaisille lapsille sukkia, niin minäkin alan neulomaan! Näin on lapsilla hyvät vaatteet kotoutua ja oppia mm. hiihtämään, kun on sukat viedä lainamonoihin kouluun.

No siinähän sinulle on kampanja, mutta minulle edelleen ei. Sen takia suomalaiskampanjaa etsin kun ulkomaalaisista on jo huolehdittu ja heistä välittäviä riittää. Siksi tarvitaan myös kotimaisiin kohdistuvia kampanjoita ja kotimaisista välittäviä ihmisiä.

Ei ole sopiva kampanja, kun ei lue missään, että ovat vain ulkomaalaisille. Me-talot kun ovat kaikenikäisille, kaikille ihmisille. Voisitko nyt näyttää sen linkin, että sukat menisivät vain ulkomaalaisille lapsille?

Vierailija
26/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tasa-arvokriittiselle myös vauvat ja lapset ovat haluttu vihan kohde.

Vierailija
27/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nähnyt ison kasan uusia villiksiä (ja muuta vaatetta) alueella, jossa asuu paljon.... no, tiedätte loput.

Vierailija
28/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan pipot vaikuttavat siihen väestönräjähdykseen. Kuka lähetti sinulle pipon, kun olit lapsi? Ymmärräthän elää selibaatissa?

Vierailija
29/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset valittavat jos joku keräys on ulkomaille, joissakin maissa ihmiset todella tarvitsevat enemmän apua kuin täällä suomessa, jossa elintaso on kuitenkin niin hyvä että ihan jokainen voi ostaa vaikka niitä vaatteita, kunhan vaan itse valitsee sijoittaa välillä rahaa niihin.

Vierailija
30/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin perustaa ihan sellaisen kampanjan kuin haluaa. Ap voi ruveta kutomaan sukkia ihan kenelle haluaa.

Linkistäsi ei kuitenkaan käynyt ilmi, että sukat olisivat ulkomaslaisille, vaan kaikenlsisille ihmisille.

Selviää kun käyt Me talot -sivulla. Niinhän pipo-kampanjaakin yritettiin kotimaapestä ennen kuin selvisi, että pipot eivät mene suomalaisille.

Laittaa nyt linkkiä vaan siitä, että mistä löytyy tieto.

Me-talon etusivukuva

https://www.mesaatio.fi/me-talo/

Eli, sivulla kuvituskuva, jossa ruskea poika pelaa jalkapalloa -> johtopäätös tästä, että sukat menevät ulkomaalaisille? Mitä h*lvettiä.

Vierailija
31/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan pipot vaikuttavat siihen väestönräjähdykseen. Kuka lähetti sinulle pipon, kun olit lapsi? Ymmärräthän elää selibaatissa?

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta riippuen iästä, äidit tapasivat Suomessa vaatettaa vauvansa ja neuloa heille vaatteita. Meilläkin äidillä oli neulekone ja teki meille puseroita jne. pipot yms. teki käsin. Meidät opetettiin myös neulomaan itse ja osa meistä nyt haluaa lahjoittaa neulomuksia heille, joille ei neulota. Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa lahjoittaa sukat suomalaiselle mummolle tai suomalaiselle alkoholistille?

Vierailija
32/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne edes tykkää käyttää sukkia...

2015 syksyllä meidänkin paikkakunnalla puikot kilisi naisilla, kun kudottiin sukkia. Huomasivat sitten jo joulunpintaan kaksi virhettä. Olivat kutoneet naisille ja lapsille, mutta tulijoilla olin jalankoko 42-46, kun yhtään lasta ja naista ei näkynyt. Hukkaanhan ne meni ne pienet töppöset ja villasukat.

Toinen oli se, että jo maaliskuussa näkyi, ettei ne pidä villasukkia ja kaapeista kerättyjä toppatakkeja. päällä oli canada goose takit ja kalliit saappaat. 

Vierailija
33/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisitko antaa vinkkejä siitä miten kampanjoita löytää kun ei ole facebookissa jne.? Yritin viime vuonna etsiä vanhuskohdetta, mutta en löytänyt yhtään.

Ota yhteyttä paikkakuntasi vanhainkoteihin. Uskon, että vanhukset ilahtuvat lahjoista. Helsinkimissiossa voisi olla tieto henkilöistä, joille voi esimerkiksi lähettää kukan. Mukavaa, että muistat iäkkäitä ihmisiä. :)

Vierailija
34/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin perustaa ihan sellaisen kampanjan kuin haluaa. Ap voi ruveta kutomaan sukkia ihan kenelle haluaa.

Linkistäsi ei kuitenkaan käynyt ilmi, että sukat olisivat ulkomaslaisille, vaan kaikenlsisille ihmisille.

Selviää kun käyt Me talot -sivulla. Niinhän pipo-kampanjaakin yritettiin kotimaapestä ennen kuin selvisi, että pipot eivät mene suomalaisille.

Me-talon etusivukuva

Kertoo aika lailla kaiken olennaisen tästäkin mielensäpahoittajasta, että on tehnyt johtopäätöksen yhden kuvan perusteella sen sijaan, että olisi vaivautunut lukemaan edes muutamaa riviä tekstiä. Eli tuolla sivulla jos viitsii edes vähän jotain lukea, käy selväksi, että toiminta on suunnattu syrjäytymisuhan alla olevien tukemiseksi, ihan riippumatta siitä, mitä syntyperää ovat. Eli ihan niille supisuomalaisillekin keräävät ja tukea tarjoavat.

Vierailija
35/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me-talon etusivukuva

Entäs tää ME-talo Helsingin kuvituskuva, jossa on kaksi vaaleahipiäistä lasta? https://www.mesaatio.fi/me-talo/me-talo-helsinki/

Vierailija
36/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte. "Haluan auttaa, mutta en ulkomaalaisia lapsia eikä muitakaan värillisiä enkä nyt herranjumala ainakaan mitään ALKOHOLISTEJA!!1". 

Ja ihan hirveästi joo haluatte auttaa, mutta pienikään googlettaminen omatoimisesti ei onnistu, vaan jonkun pitää ihan kädestä pitäen näyttää mihin voit lähettää ne rakkaudella neulotut piposi. Mutta kun ei kukaan kerro, niin ei voi auttaa. Tämä on se suomalaisen hyväntekijän tragedia. Apu ei vaan kelpaa. Nyyhnyyh.  

Vierailija
37/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset valittavat jos joku keräys on ulkomaille, joissakin maissa ihmiset todella tarvitsevat enemmän apua kuin täällä suomessa, jossa elintaso on kuitenkin niin hyvä että ihan jokainen voi ostaa vaikka niitä vaatteita, kunhan vaan itse valitsee sijoittaa välillä rahaa niihin.

Miksi en saa välittää yksinäisestä suomalaisesta eläkeläisestä mummosta ja ukista, joiden varpaita paleltaa vanhassa kylmässä hökkelissä? 

Vierailija
38/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä haluan avustaa samalla lailla suomalaisia ja ulkomaalaisia ihmisiä.Mun käy sääliksi kärsivä ihminen.

Vierailija
39/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta riippuen iästä, äidit tapasivat Suomessa vaatettaa vauvansa ja neuloa heille vaatteita. Meilläkin äidillä oli neulekone ja teki meille puseroita jne. pipot yms. teki käsin. Meidät opetettiin myös neulomaan itse ja osa meistä nyt haluaa lahjoittaa neulomuksia heille, joille ei neulota. Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa lahjoittaa sukat suomalaiselle mummolle tai suomalaiselle alkoholistille?

Totta kai on mukavaa, että kudotaan suomalaisille. En sanonut siitä yhtään mitään. En pysty kutomaan atooppisen ihoni vuoksi, mutta olen ostanut kutojille lankoja.

Ihmettelen, miksi kirjoittajan piti suunnata viha ulkomaalaisille v a u v o i l l e lähetettyihin tuotteisiin.

Vierailija
40/60 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua tukea väestöräjähdystä yhtään missään, mutta miksi sinä haluat sitä pientä lasta siitä rankaista, että vanhemmat lisääntyvät holtittomasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi