Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sanonta "Elämä on vaikeampaa miehen kanssa kuin ilman, älä ota miestä vaivaksi" paikkaansa?

Vierailija
17.10.2018 |

Vai onko se sinkkunaisille tuputettua valhetta?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä ainakaan tähän ketjuun kommentoivilla olevan tarvetta syvälliselle parisuhteelle.

Olen itse mies, ja tunnen itseni romanttiseksi hölmöksi, kun olen sitä mieltä että haluaisin oikeasti läheisyyttä ja pidän vaimostani ja parisuhde on minulle tärkeä. Voin ymmärtää että naiset voivat kokea tämän vaikeana, kun toinen tahtoo enemmän parisuhteelta.

Koen, että naisille rakennetaan koko ajan tätä "aikuinen nainen" myyttiä. Nainen on nainen vain silloin kun on itsenäinen. Nainen on heikko jos jakaa itsensä eikä nainen saa tehdä mitään kompromissejä elämässään.  Parisuhde ei saa määrittää naista ja itsenäinen nainen puhuu ja pussaa vain jos siltä tuntuu.

Miehiseen haavekuvaan puolestaan liitetään seuraavia ominaisuuksia, hyvä kuuntelija ja  keskustelija, ymmärtää toisen tunteita ja tekee kompromissejä, joustaa, puhuu ja pussaa.

BTW, voi olla hyvin vanhakantainen ajatus, mutta eri osoitteissa eläminen ei ole mielestäni mikään parisuhde. Se on korkeintaan kaveri + FB-suhde. Parisuhteessa pitää olla arkea.

Ei näissä kommenteissa läheisyyttä vastusteta. Raskasta on asua miehen kanssa, joka ei millään tavalla osallistu kotitöihin. Myös sellainen mies on hankala, joka koko ajan arvostelee ja mitätöi naisen harrastuksia, mieltymyksiä, pukeutumista jne.

Vierailija
62/66 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Saamaton mies on kuin ylimääräinen lapsi jonka hyvinvoinnista vain nainen on vastuulla. Eksäni oli sellainen passiivinen tapaus ja reagoi kaikkeen vain tuijottamalla. Kissa kaatoi kerran vesilasin ja tämä vain tuijotti sitä vettä joka valui pöydältä lattialle :D sitten kysyi että miten se pitäisi siivota. Jos hänellä oli päänsärky niin kaikkien elämän piti pysähtyä ja häntä piti paapoa. 

Parasta on se että mies kuvitteli olevansa oikein fiksu ja parempi kuin muut. Ihan kuin lapsi joka ei ymmärrä että hän ei ole maailman keskipiste. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin helpompaa. Tarvitsee tehdä vain puolet niistä kotitöistä mitä tekisin yksin ja voi tienata vähemmän kun kulut pistetään puoliksi. Mies hoitaa vielä kaikki kodin korjaushommat, jotka joutuisin muuten hoidattamaan ammattilaisella.

Kannattaa vaan valita oikein.

Vierailija
64/66 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pitää paikkansa.

Olen kuitenkin parisuhteessa, ja rakastan miestäni. Ja mies on hyvä ja ihana mies.

Silti elämä ilman parisuhdetta oli helpompaa. Oli helpompi olla, kun ei tarvinnut ottaa toista huomioon, stressata onko se tyytyväinen, kinastella..

Enkä voisi parempaa miestä toivoa kumppaniksi! Mutta en jaksa miten kryptistä niitä on tulkita.. niinpä lopetin kaiken tulkitsemisen ja annan vaan olla. Seksiä saan käytännössä pyytämällä ja sekin on hyvää. Minä saan orgasmeja, mies itse ei aina. Ei se kerro jos ahdistaa, lähtee vaan tekemään jotain pihahommia. Ruokaakin laittaa.

Mutta sinänsä kun nuo kaikki asiat hoituu multa itsekin, niin mihin tosiaan sitä miestä tarvitsee?

Itse haluan vauvan mutta mies selvästi luulee että olen vain siksi hänen kanssaan joten vauva-asia on nyt jäissä. Tämäkin olisi helpompi ratkaista jos olisin yksin, hankkiutuisin vaan raskaaksi ja saisin lapsen itsekseni.

Mutta sitten kuitenkin toista rakastaa ja on ihanaa jakaa elämä toisen kanssa. Mutta ymmärrystä ja hermoja se vaatii myös. Jostain syystä minun on aina ollut helpompi ymmärtää naisia ja ystäviäni kuin ketään miehiä.

Vierailija
65/66 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin helpompaa. Tarvitsee tehdä vain puolet niistä kotitöistä mitä tekisin yksin ja voi tienata vähemmän kun kulut pistetään puoliksi. Mies hoitaa vielä kaikki kodin korjaushommat, jotka joutuisin muuten hoidattamaan ammattilaisella.

Kannattaa vaan valita oikein.

Tämä on kyllä totta. Olen tuo edellisen viestin kirjoittaja joka haaveilee vauvasta. Myös elinkustannuksissa säästää ja voi elää paremmin haaveiden mukaista elämää tällöin.

Eli kyllä se miehen pitäminen kannattaa :)

66/66 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näissä kommenteissa läheisyyttä vastusteta. Raskasta on asua miehen kanssa, joka ei millään tavalla osallistu kotitöihin. Myös sellainen mies on hankala, joka koko ajan arvostelee ja mitätöi naisen harrastuksia, mieltymyksiä, pukeutumista jne.

Näinhän se menee. Vaikka läheisyys toimisi, yhteinen arki ei. Ja se paska arki romahduttaa myös kyvyn/halun olla läheinen. Moni nainen jaksa loputtomiin olla parisuhteessa, vaikka oman hyvinvoinnin kustannuksellakin. Mutta joskus se kamelin selkäkin katkeaa. Silloin se itsenäinen elämä alkaa oikeasti tuntua tosi houkuttelevalta, jos arki on vain miehen kiukuttelua ja hikisten sukkien pesemistä.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi