Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yrittäjät eivät tee kaikkia töitä itse yrityksessään?

Vierailija
17.10.2018 |

Ei tarvitsisi palkata eikä irtisanoa enää.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein noin onkin eli yrittäjä palkkaa työntekijän, joka jää äitiyslomalle. Sen jälkeen yrittäjä tekee kahden työt, että saa perhevapaista aiheutuvat kulut maksettua. Kela korvaa alle 40%  työntekijän poissaoloista aiheutuvista kuluista (yrittäjä maksaa palkan, mutta saa Kelasta vain päivärahan, joka voi olla alle 30% palkasta+sivukuluista).

Mulla on kolme lasta, enkä ole kertaakaan ollut palkallisella äitiysvapaalla. Kelan maksaman äitiyspäivärahan olen saanut, mutta yhdeltäkään työnantajalta en ole palkkaa tuolta ajalta saanut.

Tämä lienee normaalimpi käytäntö, en käsitä miksi yrittäjät aina mouhoavat että äitiysvapaa on niin suuri kulu kun suurin osa ei mitään palkkaa tuolta ajalta maksa.

Vierailija
22/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittämisen idea on rikastua toisten työnteolla.

Varsinkin jos on yksityisyrittäjä ja vaikka siivooja. Yksityisyrittäjiä on suurin osa yrittäjistä. Hyvin mennyt oppi perille vastakkainasettelusta.

Siivoojayrittäjäkin voi laskuttaa 25 euroa tunnilta. 10 tunnilta se on jo 250 euroa. 20 työpäivää x 250 euroa on 5000 euroa!

Niin?

Miinus ennakonpidätysmaksut, yrittäjäeläkemaksut ja muut kulut ( työvälineet, auto jne,) eli eipä siinä noilla hinnoilla juuri pääse rikastumaan.

Sehän se pointti olikin

Ed

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että kaikki yksityissektorin työt olisi fiksuinta tehdä yhden hengen yrityksissä ja toisaalta jokainen joka ei ole julkisen sektorin töissä joutuisi siis olemaan yrittäjä?

Miksi ei …. oikeistohan haluaa lisää yrityksiä?

Vierailija
24/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken yksin, koska työntekijän palkkaaminen ei kannata. Toivottavasti sinulla, ap, on riittänyt töitä.

On riittänyt tähän asti viim. 20 vuotta ihan mukavasti, kiitos kysymästä.

Joku ahne riistäjäyrittäjä maksaa siis elämisesi.

No joo, mutta ei kylläkään suomalainen yrittäjä.

Vierailija
25/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tekeekin. Meitä yksin yrittäviä on aika paljon. Emme vaan pidä ääntä itsestämme, koska työntekijöihin liittyvät asiat eivät koske meitä.

Vierailija
26/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa enkä viitsi. Minulla asianajotoimisto. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että osaisin kirjanpitoa itse hoitaa asianmukaisella tavalla tai jaksaisin aina siivota asiakkaiden jälkiä. Yksin teen kaikki muut työt, myös sihteerin, koska ei varaa palkata.

Fatalji

Vierailija
27/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jonkun yrittäjän. Muuttunut raskaaksi ihmiseksi. Kai hän tätä systeemiä pyörittää niin on varaa kaikenlaiseen?

Vierailija
28/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa enkä viitsi. Minulla asianajotoimisto. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että osaisin kirjanpitoa itse hoitaa asianmukaisella tavalla tai jaksaisin aina siivota asiakkaiden jälkiä. Yksin teen kaikki muut työt, myös sihteerin, koska ei varaa palkata.

Fatalji

En minäkään osaa kirjanpitoa, joten ostan palvelun toiselta yritykseltä.

Vierailija
29/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos on yksityisyrittäjä ja vaikka siivooja. Yksityisyrittäjiä on suurin osa yrittäjistä. Hyvin mennyt oppi perille vastakkainasettelusta.

Siivoojayrittäjäkin voi laskuttaa 25 euroa tunnilta. 10 tunnilta se on jo 250 euroa. 20 työpäivää x 250 euroa on 5000 euroa!

Niin?

Tiesitkö, että tuosta viidestä tonnista maksetaan ensin pois arvonlisävero. Sitten jäljelle jäävästä summasta yrittäjälle jää käpälään yellien ja verojen jälkeen reilut 2000 €. Siitä vaan nyt perustamaan mammat joukolla siiivoisalan yrityksiä! Muistakaa, että sairastuessanne joudutte maksamaan sijaiselle palkkaa ja että kesälomarahat maksatte itse itsellenne niin halutessanne. Muistakaa myös vakuutukset (jos aiheutatte asiakkaalle vahinkoa työtä tehdessänne), kirjanpito sekä laskutus. Teette itse tai maksatte toiselle kuukausittan siitä kahdesta käteen jäävästä tonnista.

Vierailija
30/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että kaikki yksityissektorin työt olisi fiksuinta tehdä yhden hengen yrityksissä ja toisaalta jokainen joka ei ole julkisen sektorin töissä joutuisi siis olemaan yrittäjä?

Juuri näin. Sosiaaliturvatunnuksen sijaan jokaisella täysi-ikäisellä pitäisi olla automaattisesti Y-tunnus ilman, että sitä pitäisi erikseen hakea ja maksaa siitä kaikenlaisia välitysmaksuja. Tällöin työsuhteiden solmiminen olisi kaikille tasa-arvoista ja työn tarjonta ja kysyntä sekä työstä maksettava korvaus kohtaisivat optimaalisella tavalla.

Vierailija
31/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken yksin, koska työntekijän palkkaaminen ei kannata. Toivottavasti sinulla, ap, on riittänyt töitä.

Pieleen meni. Yrittäjän asiakkaat maksavat sekä yrittäjän että hänen palkollistensa palkan.

Vierailija
32/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty tekemään kaikkia yksin.

Tällä hetkellä niin hyvä tilanne että pystyn maksamaan itselleni palkkaa eikä tarvitse tehdä kuin yritykseen liittyvät paperityöt (joita on kyllä ihan kiitettävästi)

Halusin itselleni tälläisen tilanteen että pystyn olemaan kotona lasten kanssa sekä hyvän taloudellisen tilanteen.

Teen kyllä myös yrityksessä töitä kiireisinä aikoina ja kun lapset kasvavat niin katsotaan uudestaan sitten mikäli tilanne jatkuu näin hyvänä.

Vierailija
33/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin kun voi palkata työntekijöitä tekemään?

Vierailija
34/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Tiesitkö, että tuosta viidestä tonnista maksetaan ensin pois arvonlisävero. Sitten jäljelle jäävästä summasta yrittäjälle jää käpälään yellien ja verojen jälkeen reilut 2000 €. Siitä vaan nyt perustamaan mammat joukolla siiivoisalan yrityksiä! Muistakaa, että sairastuessanne joudutte maksamaan sijaiselle palkkaa ja että kesälomarahat maksatte itse itsellenne niin halutessanne. Muistakaa myös vakuutukset (jos aiheutatte asiakkaalle vahinkoa työtä tehdessänne), kirjanpito sekä laskutus. Teette itse tai maksatte toiselle kuukausittan siitä kahdesta käteen jäävästä tonnista.

Ja muistapa itse että yrittäjä saa vähentää ostojen alvit myyntien alvista. Eikä  kukaan siivoa 25 eurolla tunti, kyllä se tuntihinta on korkeampi.

Vierailija
35/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP varmaan ilahtuu suuresti sellaisesta tiedosta, että Suomessa on paljon enemmän yksinyrittäjiä kuin niitä jotka palkkaavat työntekijöitä.

Olen itse yksi niistä yksinyrittäjistä.

En palkkaa enkä riistä ketään.

Itselleni saan tällä kivan toimeentulon, enkä todellakaan aio laajentaa toimintaa enkä palkata ketään.

Yksinyrittäjien määrä kasvaa koko ajan voimakkaasti, eli ei tarvinne tulevaisuudessa olla huolissaan siitä, että päätyisi jonkun yrittäjän riistettäväksi.

Vierailija
36/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Ja muistapa itse että yrittäjä saa vähentää ostojen alvit myyntien alvista. Eikä  kukaan siivoa 25 eurolla tunti, kyllä se tuntihinta on korkeampi.

Miten sä omasta työstäsi vähennät alvit? Ei omaa työtä osteta mistään!

Vierailija
37/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieleen meni. Yrittäjän asiakkaat maksavat sekä yrittäjän että hänen palkollistensa palkan.

Ja jos yritystä ei olisi, niin ei olisi asiakkaita eikä sulla töitä 😁

Vierailija
38/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä pääseekin 2500 euron kk-palkkaan, kun yritystoiminnan kulut vähennetään.

Vierailija
39/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt mieheni kanssa yhdessä ilman muita työntekijöitä.Emme pitäneet lomaa.Ei silti ollut raskasta pärjäsimme hyvin sitten tuli eu joka pilasi kaiken.En ymmärrä missä tämä eu myönteisyys galluppi muka on tehty varmaan Hesassa missä väännellään muutenkin tuloksia myönteiseksi on asia mikä hyvänsä.

Vierailija
40/74 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Joo kyllä se lämmittää mieltä että saan vähentää kuukausittain noin 300-800€ alvia ja maksaa sitä sitten kuitenkin noin 2000-3000€ kuukausittain. Kyllä minulle ainakin parempi vaihtoehto olisi olla kokonaan ilman alvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi