Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, tajuatteko, miten noloilta kuulostatte komentaessanne lapsianne julkisilla paikoilla?

Vierailija
17.10.2018 |

Suurin osa puhuu todella nololla sävyllä lapsilleen, meilkein jo itse kiukuttelee, toisin kuin lapsi, kun ei lapsi ole kuin herran enkeli tai istu kuin kynttilä. Lasten pelätään "häiritsevän" muita, vaikka sellaisesta ei ole mitään merkkejä.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee paljon enemmän se vanhempien äkseeraus, kuin ne vilkkaat lapset....

Vierailija
2/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten komentaminen on noloa? Ymmärrän kyllä, että liialla komentamisella ja huutamisella on negatiiviset puolet ja monet mammat pitävät itse pahempaa meteliä, kun ne hihkuvat lapset, mutta joku roti sentään. "Bussissa ei juoksennella keskikäytävällä edestakaisin, vaan istutaan nätisti omalla paikalla.", oli minusta ihan validi komento kahdelle nassikalle tänään paikallisliikenteen bussissa kovista desibeleistä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua lasten touhuilu ärsytä. Mutta se oli väärin, että äitini sanoi, että ""joo-o, mutta ota huomioon, että jotakuta muuta voi ärsyttää" No en vittu ota, se on hänen ongelmansa. Äitini mielestä tämä oikeutti hänet arvostelemaan minua, vaikka MINÄ olen hänen tytär, joku s*aatanan h*ekkap*lluinen kireänuttura ei.

Ap

Vierailija
4/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina väärinpäin. Etenkin jos olet äiti.

Vierailija
5/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua lasten touhuilu ärsytä. Mutta se oli väärin, että äitini sanoi, että ""joo-o, mutta ota huomioon, että jotakuta muuta voi ärsyttää" No en vittu ota, se on hänen ongelmansa. Äitini mielestä tämä oikeutti hänet arvostelemaan minua, vaikka MINÄ olen hänen tytär, joku s*aatanan h*ekkap*lluinen kireänuttura ei.

Ap

Top top nyt. Kun pääset yläasteelta, huomaat että on mukavampi olla, kun kaikki kunnioittavat toisiaan edes hiukan.

Vierailija
6/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet niin tai näin, aina väärinpäin. Etenkin jos olet äiti.

Joo, eri asia, jos se sanoja onkin joku bussissa, kenestä ei ole väliä, kuin oma äiti :(

Ap

Vierailija
7/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiään komentavat rouvat ovat vielä nolompia.

Vierailija
8/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Top top nyt. Kun pääset yläasteelta, huomaat että on mukavampi olla, kun kaikki kunnioittavat toisiaan edes hiukan.

Niin no ei ollut mistään sellaisesta kyse, että kaikki hermostuisivat, vaan vaatimus oli se, ettei kukaan saa hermostua. En kunnioita sellaisia sääntöjä. Ne hermostujat ovat sairaita, ja saavat tukehtua ongelmiinsa.

Ap

Vierailija
9/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsia saa ja pitääkin komentaa, se on samalla ohjausta ja myös oppimista. Tänään ruokakaupassa eräs äiti hienosti jysäytti kuuluvalla äänellä kahdelle lapselleen miten ruokakaupassa käyttäydytään. Lapset juoksivat, riehuivat, tiputtelivat ja sotkivat tavaroita sekä kiljuivat. Tämä äiti otti ipanat kiinni ja teki erittäin selväksi että näin ei käyttäydytä ja jos riehuminen ei lopu ei osteta mitään ja lähdetään tyhjin käsin. No, riehuminen jatkui joten tämä otti pentunsa mukaan ja lähti kaupasta tyhjin käsin kuten kertoikin tekevänsä. Ehkä hermo siinä meni mutta ymmärrettävää ja päämäärätietoisesti tpimittu.

Ja btw, sinähän kivikissa oletkin erinomainen jakamaan kasvatusvinkkejä. Sinä jpnka elämä pyörii vain oman itsesi ympärillä, sinä joka haluat muista ihmisistä itsellesi jotain "hyötyä", sinä joka vähät välität lapsistasi, dinä joka saat narsistisia raivareita mitättömyyksistä, sinä joka et edes näe omia lapsiasi, sinä joka et välitä mitä tuhoa aiheutat lapsillesi, sinä joka henkisellä tasolla kiristät lähipiiriäsi vuodesta toiseen, sinä jonka mielestä aina muissa vika ja sinä olet viaton uhri, sinä joka et halua nähdä lapsiasi jos heistä ei ole sinulle jotain hyötyä pyyteettä ja sinä joka kuvittelet olevasi kaiken keskus ja muiden yläpuolella.

Vierailija
10/89 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha

Vierailija
11/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsia saa ja pitääkin komentaa, se on samalla ohjausta ja myös oppimista. Tänään ruokakaupassa eräs äiti hienosti jysäytti kuuluvalla äänellä kahdelle lapselleen miten ruokakaupassa käyttäydytään. Lapset juoksivat, riehuivat, tiputtelivat ja sotkivat tavaroita sekä kiljuivat. Tämä äiti otti ipanat kiinni ja teki erittäin selväksi että näin ei käyttäydytä ja jos riehuminen ei lopu ei osteta mitään ja lähdetään tyhjin käsin. No, riehuminen jatkui joten tämä otti pentunsa mukaan ja lähti kaupasta tyhjin käsin kuten kertoikin tekevänsä. Ehkä hermo siinä meni mutta ymmärrettävää ja päämäärätietoisesti tpimittu.

Ja btw, sinähän kivikissa oletkin erinomainen jakamaan kasvatusvinkkejä. Sinä jpnka elämä pyörii vain oman itsesi ympärillä, sinä joka haluat muista ihmisistä itsellesi jotain "hyötyä", sinä joka vähät välität lapsistasi, dinä joka saat narsistisia raivareita mitättömyyksistä, sinä joka et edes näe omia lapsiasi, sinä joka et välitä mitä tuhoa aiheutat lapsillesi, sinä joka henkisellä tasolla kiristät lähipiiriäsi vuodesta toiseen, sinä jonka mielestä aina muissa vika ja sinä olet viaton uhri, sinä joka et halua nähdä lapsiasi jos heistä ei ole sinulle jotain hyötyä pyyteettä ja sinä joka kuvittelet olevasi kaiken keskus ja muiden yläpuolella.

Sinä et tajua minusta mitään ja latelet täällä vain paskaa ja omia olettamuksiasi. Ja vähän surkea kasvattaja se kaupasta kesken kaiken lähtenyt, antoi lasten hih määräillä, ettei äiti pysty edes kaupassa käymään! Mistä, milloin ja miten nyt osti ruuat? Onko vähän vaikeaa, kun pitää mietiskellä ja pelätä tmpäristön reaktioita koko ajan? ;) Varmaan ne lapset saivat kuulla miten olivat syyllisiä siihen, ettei äiti päässyt edes ruokakauppaan, iso, aikuinen ihminen! Vai minne se ne kersat tunki????

Ap

Vierailija
12/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja äitihullu muistelee jälleen 70lukua

Vierailija
13/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

”Ei minua lasten touhuilu ärsytä”. 😂 Senhän takia sinä lähdit lasten luota, kun ne ärsyttivät sinua.

Vierailija
14/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no ei ollut mistään sellaisesta kyse, että kaikki hermostuisivat, vaan vaatimus oli se, ettei kukaan saa hermostua. En kunnioita sellaisia sääntöjä. Ne hermostujat ovat sairaita, ja saavat tukehtua ongelmiinsa.

Ap

Itsekeskeistä keskenkasvuisen ajattelua. Ymmärrät kun kasvat isommaksi ettei maailma pyöri oman navan ympärillä.

Ja mitä sitten vaikka hermostujat olisivat _oikeasti_ sairaita. Vaikka yliherkkiä ? Ei se oikeuta sua yhtään enempää olemaan kunnioittamatta heitä.

Vierailija
15/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun mennä vielä jatkamaan unia?

Vierailija
16/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi sanoa "odotahan kun päästään kotiin"?

Vierailija
17/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

”Ei minua lasten touhuilu ärsytä”. 😂 Senhän takia sinä lähdit lasten luota, kun ne ärsyttivät sinua.

No hiukan eri asia nähdä lpsia julkisilla paikoilla, kuin että ne häiritsee kotonakin koko ajan. Eihän nimenomaan vieraista lapsista ole itselle mitään vaivaa.

Ap

Vierailija
18/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi sanoa "odotahan kun päästään kotiin"?

Ei nuo raivojyrät malta.

Ap

Vierailija
19/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No hiukan eri asia nähdä lpsia julkisilla paikoilla, kuin että ne häiritsee kotonakin koko ajan. Eihän nimenomaan vieraista lapsista ole itselle mitään vaivaa.

Ap

Oliko ne lapsiaan komentavat vieraita?

Ei. Vaan ihmisiä jotka jaksaa lapsiaan kotona ja kymillä. Sinä et jaksa kummassakaan

Vierailija
20/89 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsekeskeistä keskenkasvuisen ajattelua. Ymmärrät kun kasvat isommaksi ettei maailma pyöri oman navan ympärillä.

Ja mitä sitten vaikka hermostujat olisivat _oikeasti_ sairaita. Vaikka yliherkkiä ? Ei se oikeuta sua yhtään enempää olemaan kunnioittamatta heitä.

Ei se ole heidän epäkunnioittamistaan, että toiset elää omaa elämäänsä, eikä mieti, onko ympärillä joku mielisairas tollo.

Ap