Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
Jean Sibelius: Finlandia nykyiset sanat muistaakseni V.A. Koskenniemi.
E.Leinon Lapin kesä, Elegia ja Nocturne Vesku Loirin esittämänä. Loirinuotiolla ohjelmassa Robin tulkitsi Lapin kesän upeasti ja tunteella!
Egotripin Unihiekkaa on ollut suosikki opiskeluajoista asti.
Myrskyluodon Maija on myös minun ikisuosikki.
Toinen on Vierivät vuodet ( Mika Nuorva)
Happoradion Pelastaja, Uniklubin Huomenna, Tehosekoittimen Hetken tie on kevyt, CMX Ruoste, Zen Cafen Piha ilman sadettajaa, The Crashin Sugared, Killerin Naughty boy. Nu oovat sellaisia, jotka ovat ilmetyttyään koskettaneet ja jääneet mieleen. Edelleen kuunnellessa ovat hyviä. Monessa muussa ilmestyttyään hyvältä kuulostaneessa aika on tehnyt tehtävänsä. "Klassisemmalta" puolelta tuo Myrskyluodon Maija on myös oma suosikkini, samoin Romanssi (siis se Sua vain yli kaiken mä rakastan...).
Tiskarin polkka. Sata vuotta vanhaa laatumusaa.
se on hyvä se "..vasemmalla kaikuivat kulutukset" Kuka lienee tehny?
Daytonin apinajuttu, vaikka Tuomari Nurmion esittämänä
Sininen ja Valkoinen.
Satulinna.
Anna mulle tähtitaivas.
Nocturne.
Finlandia.
Myrskyluodon Maija.
Satumaa. (Unto Mononen)
Paljon sanomatta jää.
Muistathan.
Tavaramarkkinat: Kevät
Jotenkin siihen on saatu uskomattoman hieno ja haikea 80-lukulainen tunnelma. Sydäntäsärkevän kaunis laulu kaikin puolin, niin melodisesti, sanoituksiltaan kuin tulkinnaltaankin.
Vierailija kirjoitti:
se on hyvä se "..vasemmalla kaikuivat kulutukset" Kuka lienee tehny?
Egotrippi ja oisko asemalla kun matkustajasta puhutaan?
Nightwish - Sacrament of wilderness
Tehosekoittimen Hetken tie on kevyt
Mikko Alatalon Isänmaan toivot, Yhdentoista virran maa, Somerjoen Paratiisi
Upeita ehdotuksia, taattua av-laatua