Olen 16-vuotias ja mulle määrättiin ketipinor
Luin ettei sitä saisi antaa alle 18-vuotiaille. Voiko siitä olla jotain haittaa?
Kommentit (44)
Todellakin. Onko sulta mitattu ferritiini eli varastorauta? sen puute aiheuttaa ahdistusta, masennusta, alakuloisuutta, saamattomuutta ja väsymystä ja paljon muutakin. On yleinen hivenainepuute nuorilla (kasvu vie paljon rautaa) ja myös aikuisilla naisilla yleisin puute koko maailmassa. Alidiagnosoitu ja väärin määrätään psyykeenlääkkeitä, kun ei tajuta, että kaikki johtuukin raudanpuutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Pakkauksessa noi ohjeet ovat suuntaa antavia, eli lääkäri voi määrätä näitä eri tavalla, mutta tähän on aina oltava todella hyvä perustelu, joten syö lääkkeesi.
Pelottaa että tulen sen vaikutuksesta täysin zombiksi. :/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Onko sulta mitattu ferritiini eli varastorauta? sen puute aiheuttaa ahdistusta, masennusta, alakuloisuutta, saamattomuutta ja väsymystä ja paljon muutakin. On yleinen hivenainepuute nuorilla (kasvu vie paljon rautaa) ja myös aikuisilla naisilla yleisin puute koko maailmassa. Alidiagnosoitu ja väärin määrätään psyykeenlääkkeitä, kun ei tajuta, että kaikki johtuukin raudanpuutteesta.
Multa on kyllä mitattu ainakin hemoglobiini (??) ja se oli ihan normaali.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saitko sen unilääkkeeksi?
En, kun se vaihdettiin seronilin tilalle. Aloitetaan tänään 50mg ja se olisi tarkoitus nostaa 150-200mg, jos toimii.
Ap
Jaahas taas yksi ferritiinihullu liittyi keskusteluun.
Musta se lääke teki ainakin zombin. Alottivat mulla myös Ketipinorin 16-vuotiaana ja nyt 19-vuotiaana lopetin puoli vuotta sitten koko paskan. Oli ihan hirveä lääke, en suosittele kenellekkään. Viimeisinä kuukausina taisi annos olla 100mg ja samalla söin Seronilia 75mg.
Mulla 75mg annoksella uneen. Ihan hyvä lääke.
Sitä määrätään lapsillekin. Valitettavan monet lapset lihovat ja muuttuvat vähän apaattisiksi lääkkeestä. Joillekin se kyllä tuo välttömättömän avun.
Vierailija kirjoitti:
Mene muualle höpöhöpö juttujesi kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita sulla on?
Voi p*ska. Vastasin tähän äsken pitkästi, mutta ei anna lähettää. Lyhyemmin sitten: masennusta, ahdistusta, epätodellisuuden tunnetta, pelkotiloja (=joku tekee mulle pahaa, ei tosin ole ollut vähään aikaan), suurta mielialojen vaihtelua. En ole kuitenkaan psykoottinen.
Ap
Varastorautahullu on tullut jäädäkseen.
Vaikka hemoglobiini on normaali, voi varastorauta olla liian matala. Muuta en asiasta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita sulla on?
Voi p*ska. Vastasin tähän äsken pitkästi, mutta ei anna lähettää. Lyhyemmin sitten: masennusta, ahdistusta, epätodellisuuden tunnetta, pelkotiloja (=joku tekee mulle pahaa, ei tosin ole ollut vähään aikaan), suurta mielialojen vaihtelua. En ole kuitenkaan psykoottinen.
Ap
johan on, mulla on noita samoja
Onko nuo vaivat ihan todellisia vai normaaliin kehitysikään kuuluvia?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka hemoglobiini on normaali, voi varastorauta olla liian matala. Muuta en asiasta tiedä.
Hienoa että totaalinen tietämättömyytesi aiheesta kuitenkaan estä sinua spämmäämästä siitä 24/7.
Minusta Ketipinor teki zombien. Lopetin lääkkeen 10 päivän kokeilun jälkeen. Vuoden etsimisen jälkeen löytyi sopiva lääke. Onneksi en suostunut syömään Ketipinoria.
Joillekin se sopii, joten kannattaa kokeilla. Mutta älä jää kärsimään sivuvaikutuksista, jos ne alentavat toimintakykyäsi. Jotkut lääkärit vähättelevät sivuvaikutuksia, mutta sinä voit kieltäytyä lääkkeestä, joka ei ole sinulle sopiva. Kerrot siitä sitten lääkärillesi, ja saat toisen lääkkeen.
Pakkauksessa noi ohjeet ovat suuntaa antavia, eli lääkäri voi määrätä näitä eri tavalla, mutta tähän on aina oltava todella hyvä perustelu, joten syö lääkkeesi.