Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin miesystäväni muuttamaan kanssani yhteen?

Vierailija
16.10.2018 |

Olen seurustellut miesystäväni kanssa jo yli kolme vuotta. Olen varma, että hän on se mies, kenen kanssa tulen viettämään loppuelämäni, mutta on vain yksi ongelma: Mies ei nimittäin suostu millään muuttamaan kanssani yhteen. Kuitenkin hän sanoo rakastavansa minua ja haluaa viettää loppuelämänsä minun kanssani, mutta minä haluaisin myös sen yhteisen kodin. Se säästäisi miehenkin kannalta aikaa ja rahaa. Nyt hän on noin vuoden ajan lähes yksinomaan järjestänyt ja kustantanut meidän tapaamisemme (joko tullut itse tapaamaan minua minun asuinpaikkakunnalleni tai sitten maksanut minun matkani hänen paikkakunnalleen), mutta silti hän ei ole avoin yhteenmuutolle, koska hänellä on muka huonoja kokemuksia yhteenmuutoista ja hän tarvitsee oman tilansa.....

Miten saisin hänet suostumaan yhteenmuuttoon kanssani? Haluaisin jo kovasti jotain pysyvämpää hänen kanssaan enkä jaksa tätä kaukosuhdetta kauempaa, vaikka minun ei tarvitsekaan sinänsä tehdä suhteemme eteen läheskään yhtä paljon kuin mies tekee. Avioliitto tai lapset eivät kiinnosta kumpaakaan, mutta kyllä minä nyt haluan kuitenkin asua yhdessä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän toiveet ei vaan kohtaa. Molempien halut ovat normaalit -on normaalia haluta yhteinen koti, mutta ihan yhtä normaalia on seurustella ja asua eri asunnoissa, sillä ei rakkauden kanssa ole mitään tekemistä. Rakastaa voi syvästi molemmissa tapauksissa.

Vaikka nyt itse olenkin vakiintuneessa avioliitossa ja asutaan samaa taloutta, niin jos syystä tai toisesta nyt jäisin sinkuksi, voisin todellakin olla tyytyväinen, jos joskus uudestaan seurustelisin, niin olisi omat kodit molemmilla. Ikää on tullut ja oma introverttiys on korostunut ja tarve olla yksin lisääntynyt.

Mutta ymmärrän kyllä, että sinä haluat muuta. Se nyt vaan ei kyseisessä suhteessasi tule välttämättä toteutumaan. Hyväksy se, ja tee ratkaisusi sitten sen mukaan, eli joko siedät tilannetta, tai sitten vapautat molemmat etsimään sitä, mitä haluaa.

Vierailija
22/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo vihjailut siitä, että mies haluaisi vain seksisuhteen ellei ole valmis muuttamaan yhteen, ovat outoja. Ne neljä vuotta, jotka itse olin mieheni kanssa _seurustelusuhteessa_ olivat ihan samanlaista yhdessäoloa kuin nykyinen avoliittokin lukuun ottamatta sitä, että nyt vietämme yhdessä koko viikon, ei vain pidennettyjä viikonloppuja ja lomia.

Suhde, jossa käydään vain harrastamassa seksiä, on panosuhde, ei parisuhde. Minä ymmärrän niin, että ap puhuu parisuhteesta.

Millä tapaa apn "suhde" kuullostaa tasaveroiselta parisuhteelta. Mies järjestelee ja maksaa yksinomaan nämä matkat toisen luo ilmeisesti omien tarpeittensa mukaan. Olisitko sinä tyytynyt siihen , että toisen luo tullaan kun täytyy saafa kasdit tyhjennettyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet persaukinen ja mies joutuu maksamaan kaiken. Harva mies haluaa ryhtyä naisen kanssa huoltosuhteeseen. Mene töihin ja ota vastuu omasta taloudestasi. Köyhän kanssa eläminen on pitkässä juoksussa piinaavan raskasta eikä tee hyvää parisuhteelle.

Vierailija
24/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän suhde toimii hyvin niin miksi haluisit erota tämän asian takia? Et voi ymmärtää miestäsi? Mikä sinua vaivaa??

Koska nyt on ilmeisesti osoittautunut, ettemme halua suhteelta samoja asioita. Minä tahtoisin vielä suurempaa pysyvyyttä yhteisen kodin muodossa, mies ei tätä halua.

AP

Vierailija
25/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi enää tumputtaa rauhassa iltaisin

Vierailija
26/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman sinä toivoisit muuttavan toisen paikkakunnalle, vai muuttaisitteko kumpikin jonnekin uuteen, jos sinun mielesi mukaan menisi? Miten työpaikat tai opiskelut? Ehkä hän ei vain halua muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Se olisi minulle yhdentekevää, jos mies ei haluaisi itse vaihtaa paikkakuntaa minä kyllä muuttaisin hänen paikkakunnalleen. Pystyn kyllä järjestämään omat työkuvioni helposti uusiksi, se ei olisi mikään ongelma.

AP

Vierailija
27/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa miten saat miehen sitä edes harkitsemaan pn se, että lopetat sen matkustelun ja käytettävissä olon silloin kun mies niin haluaa. Hanki oma elämä ja muita harrastuksia ja ystäviä. Kun mies joutuu pettymään suunnitelmissaan hän joko dumppaa sinut tai ryhtyy neuvottelemaan. Olet tehnyt tähän saakka asian helpoksi miehelle.

Olen itseasiassa tehnytkin tätä, ja suhteessamme on ollut sellaisia ajanjaksoja ettemme ole nähneet toisiamme pitkään aikaan, jopa kahteen kuukauteen. Tämä on ollut miehelle ihan okei eikä hän ole edes ottanut eroa puheeksi, saati yrittänyt neuvotella mitään.

AP

Vierailija
28/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käske sen erota vaimostaan ensin.

No olipas hauska sutkautus.. Ei, olen täysin varma ettei kyse ole mistään tällaisesta, että hänellä olisi jokin toinen nainen. Jos olisi, asia olisi kyllä paljastunut jo ajat sitten.

AP

Olen se vaimo ja asutaan eri paikkakunnilla. Mies kertoo toki kaiken sinusta ja hyväuskosiuudestasi. Olet se toygirl meidän suhteessa. Piristät avioelämäämme kivasti..

Vierailija
29/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman sinä toivoisit muuttavan toisen paikkakunnalle, vai muuttaisitteko kumpikin jonnekin uuteen, jos sinun mielesi mukaan menisi? Miten työpaikat tai opiskelut? Ehkä hän ei vain halua muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Se olisi minulle yhdentekevää, jos mies ei haluaisi itse vaihtaa paikkakuntaa minä kyllä muuttaisin hänen paikkakunnalleen. Pystyn kyllä järjestämään omat työkuvioni helposti uusiksi, se ei olisi mikään ongelma.

AP

Eli olet työöötön ja haluaisit kodinhengettäreksi miehen kustannuksella?

Vierailija
30/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat muuttaa yhteen miehen kanssa, joka ei halua muuttaa sinun kanssa yhteen?

Ei todellakaan ole hyvät lähtökohdat yhteen muuttamiselle. 

Vierailija
31/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän on yksin kustantanut teidän tapaamiset? 

Mutta ymmärrän miestä, en itsekään enää välttämättä haluaisi muuttaa yhteen, mutta seurustella kyllä voisin. 

Ihan omasta tahdostaan. Asia ei kuulemma ole hänelle mikään ongelma.

Minä taas en ymmärrä, miksi aika moni tässä viestiketjussa ei ymmärrä minua. Yhteinen koti nimenomaan tuo sitä kaipaamaani pysyvyyttä parisuhteeseen. Minkälainen "pysyvä" suhde se muka olisi, jos elettäisiin kiikkustuoliin asti omissa asunnoissaan ties miten monen sadan kilometrin päässä toisistaan?

AP

Vierailija
32/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että olet persaukinen ja mies joutuu maksamaan kaiken. Harva mies haluaa ryhtyä naisen kanssa huoltosuhteeseen. Mene töihin ja ota vastuu omasta taloudestasi. Köyhän kanssa eläminen on pitkässä juoksussa piinaavan raskasta eikä tee hyvää parisuhteelle.

Kyse ei ole mistään tällaistesta ollenkaan. Minäkin käyn kyllä töissä ja olen kyllä maksanut esim. miehen matkat tänne/ruoat ravintolassa/olen vienyt miestä ihan omalla kustannuksellani lomamatkoille.

AP

Vierailija
33/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän on yksin kustantanut teidän tapaamiset? 

Mutta ymmärrän miestä, en itsekään enää välttämättä haluaisi muuttaa yhteen, mutta seurustella kyllä voisin. 

Ihan omasta tahdostaan. Asia ei kuulemma ole hänelle mikään ongelma.

Minä taas en ymmärrä, miksi aika moni tässä viestiketjussa ei ymmärrä minua. Yhteinen koti nimenomaan tuo sitä kaipaamaani pysyvyyttä parisuhteeseen. Minkälainen "pysyvä" suhde se muka olisi, jos elettäisiin kiikkustuoliin asti omissa asunnoissaan ties miten monen sadan kilometrin päässä toisistaan?

AP

Kuule ihan normaali suhde sellainen on. Jos sinä et sitä halua, tee ratkaisusi sen mukaan. Vaikuttaa, että haluat vain omalle mielipiteellesi tukea, kenties, että olisit voinut miehelle ketjun näyttää ja sanoa, että katso nyt, kaikki on samaa mieltä kuin minä. Sorry ettei onnistunut. Ihan itse nyt joudut päättämään, haluatko jatkaa etäsuhdetta vai et. Ei toista voi eikä pidä väkisin muuttaa.

Vierailija
34/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miesystävä ei halua muuttaa yhteen, niin sitten ei. Hän on kuitenkin rehellisesti ja avoimesti on asian sinulle sanonut. Siitä pisteet, ettei turhia lupauksia anna.

Sinun on nyt päätettävä mitä omalta elämältäsi haluat ja sen mukaan teet omat ratkaisusi. 

Vierailija
35/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku totesi aiemmin, molemmat toiveet ovat luonnollisia ja aivan yhtä oikeita. Harmillista on se, että toiveenne eivät kohtaa, ja jos haluatte yhdessä jatkaa, toisen pitää joko muuttua tai luovuttaa.

Mahdollisena kompromissina heitän sellaisen, että kun sanot voivasi järjestää helposti työkuviosi ja muuttaa miehen paikkakunnalle, niin entäpä jos tekisit sen. Järjestäisit työsi ja muuttaisit miehen paikkakunnalle, mutta omaan asuntoosi. Silloin voisitte viettää välillä aikoja ja arkea yhdessä saman katon alla (sinun tarpeesi tulisi täytettyä), mutta välillä erikseen (miehen tilan tarve tulisi täytettyä). Molemmat joutuisivat vähän luopumaan, mutta saisivat kuitenkin jotain.

Vierailija
36/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän suhde toimii hyvin niin miksi haluisit erota tämän asian takia? Et voi ymmärtää miestäsi? Mikä sinua vaivaa??

Mielestäni on täysin normaalia haluta, että suhde etenee ns. Seuraavalle levelille. Jos näin ei käy ja itse ei saa suhteesta sitä mitä haluaa elu tässä tapauksessa yhteistä arkea niin kannattaa tosiaan tuo mies jättää.

Ja sitten alkaa mäkätys kuinka mies ei tee kotitöitä ja syö jääkaapin tyhjäksi. 

Eikö olisi vain parempi asua erillään ja nauttia niistä kaikista hyvistä hetkistä. 

Ei ne satunnaiset hyvät hetket riitä jos haluaa jakaa arkensa ja saada hellyyttä ja läheisyyttä kumppaniltaan. Tuohan on lähinnä fb suhde. Joillekkin tuo voi riittää, mutta on paljon ihmisiä, jotka haluaa sen koko paketin. Ketään siihen ei voi pakottaa, joten ehkäpä ap tulee onnellisemmaksi kun etsii miehen, joka haluaa samoja asioita kuin hän itse. Jätä se sika ap.

Miksi nimittelet miestä siaksi? Mitä väärää hän on tehnyt? Hän on sanonut, ettei ole valmis muuttaamaan yhteen. Mitä väärää siinä on, että siaksi pitäisi haukkua?

Vierailija
37/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku totesi aiemmin, molemmat toiveet ovat luonnollisia ja aivan yhtä oikeita. Harmillista on se, että toiveenne eivät kohtaa, ja jos haluatte yhdessä jatkaa, toisen pitää joko muuttua tai luovuttaa.

Mahdollisena kompromissina heitän sellaisen, että kun sanot voivasi järjestää helposti työkuviosi ja muuttaa miehen paikkakunnalle, niin entäpä jos tekisit sen. Järjestäisit työsi ja muuttaisit miehen paikkakunnalle, mutta omaan asuntoosi. Silloin voisitte viettää välillä aikoja ja arkea yhdessä saman katon alla (sinun tarpeesi tulisi täytettyä), mutta välillä erikseen (miehen tilan tarve tulisi täytettyä). Molemmat joutuisivat vähän luopumaan, mutta saisivat kuitenkin jotain.

Me olemme jo viettäneet yhdessä jommankumman kämpällä pidempiäkin aikoja (olen aiemmin ollut miehen asunnolla jopa kolme kuukautta putkeen ja mies ollut minun asunnossani) ja ihan hyvin on arki sujunut. Haluan oikeasti yhteisen kodin enkä mitään kahden kodin välillä ramppaamista, vaikka asuisimmekin molemmat samassa kaupungissa.

AP

Vierailija
38/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on joutunut kustantamaan kaikki tapaamiset niin ehkä.pelkää et sama jatkuu yhteen muutettaessa. Sinä sisustat sun tyylillä, mut hänen rahoillaan. Ehkä ootat hänen ostavan ruuat. Jne.

Vierailija
39/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sun kannattais ap vielä reflektoida omia tunteitasi. Jos rakastat miestä niin hyväksyt hänet ja ymmärrät hänen näkökulmansa. Ja samalla jos sulle on hyvin tärkeää kumppanin kanssa asuminen niin ehkä ymmärrät ettei tämä mies sitten välttämättä ole sinulle se loppuelämän kumppani. Anna ajan kulua. Ei kannata etsiä keinoja painostaa toista, mieluummin kunnioitat. Aika sitten näyttää miten käy. Minulle ei kuulosta onnistuneelta suhteelta jos kyselet vinkkejä toisen mielipiteen muuttamiseen asiassa mikä on hänelle selvästikin tärkeä. 

Vierailija
40/47 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole hänelle se oikea. Sori. Kyllä mies sitoutuu kun se oikea tulee kohdalle. Yksikin kaveri koitti taivuttaa poikaystävänsä naimisiin vuosikaudet. Tyyppi vältteli aihetta. Uuden kanssa meni sitten kihloihin reilu puoli vuotta tapaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi