Mihin karkkiin on tukehduttu eniten maailmassa?
Söin pyöreitä supersalmiakkeja ja melkein kaksi kertaa kuolin.
Mihin karkkiin on tukehduttu eniten maailmassa? Entä Suomessa?
Kommentit (32)
Muistan myös elävästi kun lähdettiin uimahallilta pyörillä ajamaan, tietysti merkkari suussa kun kioskilta lähtiessä ostettiin. Joskus 70-luvun lopussa, 80-luvun alussa.
Kyllä se oli sellainen tukehtumisen tunne että mieleen jäänyt, kaverit hakkas selkää, siitä sitten irtos.
Muutenkin muistelen että merkkareiden syöminen oli usein aikamoista kakimista kun meinasi aina juuttua. Mutta oli niin hyviä. 😅
Suomessa varmaan ne alkuperäiset merkkarit. Vielä piti hyppiä jotain hyppynarua tai leikkiä hippaa sellainen suussa.
Minä meinasin 80luvulla tukehtua pitkään punaiseen lakunauhaan,ei metrin laku vaan sellanen ohut ja sitkeä. Pussissa oli norsun kuva.
Meinasin tukehtua merkkariin, vaikka ikää oli jo 30. Onnistuin jotenkin iskemään muutaman kerran selkään ja yskimään se ulos, olin siis yksin kotona silloin. Loput meni roskiin ja siihen loppui niiden syönti. Voin kuvitella, kuinka vaarallisia nuo on lapsille.
Merkkari meinasi tukehduttaa minut lapsena
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä23652 kirjoitti:
Merkkari ehdottomasti. Suomessa ainakin. pikkubroidi meinasi tukehtua moiseen joskus 70-80-taitteessa.
Ne poistettiin myynnistä 80-luvulla tukehtumisvaaran takia.
On myöhemminkin jotain merkkareita ollut, mut ei nitä samoja.
Samoja oli, Kokoo pienennettiin.
Eikä ole samoja, ne merkkarit olivat kivikovia aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä meinasin 80luvulla tukehtua pitkään punaiseen lakunauhaan,ei metrin laku vaan sellanen ohut ja sitkeä. Pussissa oli norsun kuva.
Snören!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Snören!
Kengännauha
Vierailija kirjoitti:
Nahkatikkariin?
Nahkafagottiin
Haribon Super Piratosit muistuttaa kooltaan niitä vanhanajan merkkareita.