Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....
...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?
Jäätelöä. Ilman jäätelökonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi keitetyt ja kuoritut kananmunat yksittäispakattuna.
Minä ostan noita usein.
Tämän ketjun aihe on älytön, koska se että joku yksittäinen ihminen ei ole nähnyt kenenkään jotain tuotetta ostavan, tai ei tiedä sitä kenenkään käyttävän, ei kerro yhtään mitään. Jos sitä tuotetta kaupassa on, niin satavarmasti sitä ostaa niin paljon ihmisiä että sitä kannattaa valikoimassa pitää. Hyllytila on niin kallista että takuulla valikoimasta karsitaan vauhdilla sellaiset tuotteet joita kukaan ei osta.
Mutta tästähän tulee hyvää keskustelua:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan noita usein.
Tämän ketjun aihe on älytön, koska se että joku yksittäinen ihminen ei ole nähnyt kenenkään jotain tuotetta ostavan, tai ei tiedä sitä kenenkään käyttävän, ei kerro yhtään mitään. Jos sitä tuotetta kaupassa on, niin satavarmasti sitä ostaa niin paljon ihmisiä että sitä kannattaa valikoimassa pitää. Hyllytila on niin kallista että takuulla valikoimasta karsitaan vauhdilla sellaiset tuotteet joita kukaan ei osta.
Mutta tästähän tulee hyvää keskustelua:)
Niin. - Ja parhaimmillaan saattaa oppia jotain uutta. Minä en edes tiennyt, että valmiiksi keitettyjä ja kuorittuja kananmunia olisi yleisesti myynnissä. Tuskin niitä ostan jatkossakaan. Sen sijaan kondensoitua maitoa en ole käyttänyt vuosiin, mutta voisin tämän keskustelun innoittamana harkita käyttäväni sitä viikonvaihteessa, jollon teen itse seuraavan kerran jälkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Valmis lettujauhe (lisää vain maito ja munat) ja nyt on tullut markkinoille vielä entistä kalliimpi muumimamman lettujauhe.
Siinä tulee jauholle kova kilohinta!
Noihin jauhopusseihin ei tarvita maitoa tai munia, pelkkä vesi riittää. :) Itse ostin kokeeksi Muumimamman versiota, siinä oli kaurajauhoa ja oli mielestäni + 5-vuotiaankin mielestä maistuvia lettuja kun paistoin. Tuohon ei oltu lisätty edes sokeria.
piti myös minun kommentoida:
Ei ollut yhtään älytön ketjun aihe, vaan loistava.
Saatiin tuolta "älytön-kommentoijaltakin" näkyville oikein hyviä pointteja kaupan hyllytilasta - moni ei nimittäin niitäkään asioita hahmota. Kiitos!
Eli ketju suorastaan avartaa maailmankuvaa, ja on itellenikin (keittiötumpelo) hyödyksi jo ollut. (lettujauhoa saa kaupasta "lisää vain vesi" - mallia).
Vierailija kirjoitti:
kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?
Frappea!! Oohhh se on niin överiherkkua. Sauvasekoittimella/blenderillä sekaisin pikakahvijauhetta, jäätelöä, kondensoitua maitoa ja jääpaloja (tulikohan myös vettä).
Vierailija kirjoitti:
Esim maailman parasta kinuskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan noita usein.
Miksi ostat? Aidosti äimistyneenä kysyn, kun en keksi yhtään hyvää syytä. Sulla varmaan on sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmis lettujauhe (lisää vain maito ja munat) ja nyt on tullut markkinoille vielä entistä kalliimpi muumimamman lettujauhe.
Siinä tulee jauholle kova kilohinta!Minulle on jäänyt mieleen, kun vuosia sitten yksi mies tuli kysymään tuota tuotetta. Kävi ilmi, että hän ei osannut tehdä lettuja itse. Eli tarinat taustalla voivat olla sellaisia, että et aina itse tule ajatelleeksi :) Uskon, että jotkut käyttää näitä tuotteita tottumuksesta (esim. kastikkeenvalmistuksessa), toisaalta helppouden vuoksi.
t: myyjä
Lettujauhetta käytetään vaelluksilla. Metsään ja tunturiin otetaan mukaan vain kevyttä kuivamuonaa tyyppiä lisää vain vesi. Vaellukselle ei voi kantaa kananmunia ja maitoa ja sellaista, vesi otetaan purosta.
Entinen puoliksi venäläinen kämppikseni lorautti lättyjen ja pannarin päälle kondensoitua maitoa, ilmeisesti Venäjällä tavallista. Olihan se hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Ostan usein päivän eväät vasta työmatkalla aamulla ja jos päädyn ostamaan pinaattikeittoa, ovat valmiiksi keitetyt munat pelastus. Voin kuvitella, että muutkin jotka eivät jaksa eväitään miettiä etukäteen hyötyvät tästä tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan noita usein.
Miksi ostat? Aidosti äimistyneenä kysyn, kun en keksi yhtään hyvää syytä. Sulla varmaan on sellainen?
Ostan koska tykkään silloin tällöin laittaa leivän päälle viipaloidun kananmunan mutta ei ole aikaa eikä halua keittää sitä kananmunaa. Olen rikas ja laiska, sillä yhdistelmällä on ihan hyvä idea ostaa noita. :-)
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi käyttää leivonnassa ihan sellaisenaan tai sitten keittää siitä "kinuskikastiketta". Puoliksi kreikkalainen mieheni myös dippaa siihen kreikkalaisia pikkuleipiä :D
Mä ostan noita pussikastikkeita. Lähinnä ruskeaa kastiketta omatekoisille lihapullille. En ole koskaan oppinut tekemään oikean makuista ruskeaa kastiketta, se joko palaa tai klimppistyy (äiti on yrittänyt kädestä pitäen opettaa, ei vaan onnistu). Joten tuo on helpompi vaihtoehto. Muut kastikkeet teen itse.
Jossain vaiheessa taas knorrin juustopasta kuivapussista halvimmilla kevytnakeilla oli suurin mieliteko. Mua aina vähän hävetti ostaa tuo kombinaatio.
Niitä valmiita lettuja eineshyllyssä olen ihmetellyt, miten ne voi olla hyviä?
Järkisärki. Hyvä idea, tykkään purkkisärjestä kuin hullu puurosta mutta ihan sika kallista! En tiedä ketään joka olis sitä maistanut.
Mä käytän niitä lettujauhopusseja mihin lisätään vain vesi, laskin että litra maitoa ja munat ja muut tulee samanhintaiseksi kuin se pussi. Ja saman verran lettuja 😁
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan noita pussikastikkeita. Lähinnä ruskeaa kastiketta omatekoisille lihapullille. En ole koskaan oppinut tekemään oikean makuista ruskeaa kastiketta, se joko palaa tai klimppistyy (äiti on yrittänyt kädestä pitäen opettaa, ei vaan onnistu). Joten tuo on helpompi vaihtoehto. Muut kastikkeet teen itse.
Jossain vaiheessa taas knorrin juustopasta kuivapussista halvimmilla kevytnakeilla oli suurin mieliteko. Mua aina vähän hävetti ostaa tuo kombinaatio.
Niitä valmiita lettuja eineshyllyssä olen ihmetellyt, miten ne voi olla hyviä?
Oi, lapsuudenkodissa isä osti mulle usein valmiita lettuja, joko perus pinaattilettuja tai sitten Riitan herkku merkkisiä räiskäleitä ja ovat hyviä! :D Pinaattilettuja ostan sillon tällön edelleen, vaikka teen niitäkin joskus itse, mutta hyviä ne valmiitkin on. Ja kai ne koulunkin pinaatti-, porkkana- ja veriletut on ihan niitä valmiita? Saman mallisia ovat ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan noita usein.
Ostan koska tykkään silloin tällöin laittaa leivän päälle viipaloidun kananmunan mutta ei ole aikaa eikä halua keittää sitä kananmunaa. Olen rikas ja laiska, sillä yhdistelmällä on ihan hyvä idea ostaa noita. :-)
Ok, kiitos tiedosta. Mäkin oon jos en nyt vallan rikas, niin kuitenkin sen verran varakas, että mulla on varaa ostaa kaupasta mitä haluan, laiskakin, ja tykkään kananmunista. Mut en ymmärrä, miksi se muna pitää kuoria ja pakata sitten muoviin. Jos myytäisiin valmiiksi keitettyjä kuorimattomia, niin voisin hyvin ostaakin joskus evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan usein päivän eväät vasta työmatkalla aamulla ja jos päädyn ostamaan pinaattikeittoa, ovat valmiiksi keitetyt munat pelastus. Voin kuvitella, että muutkin jotka eivät jaksa eväitään miettiä etukäteen hyötyvät tästä tuotteesta.
Hmm. Köyhänä tietysti saatan tehdä niin, että keitän vaikka 2-3 kananmunaa. Silloin jääkaapissa on keitetty kananmuna pinaattikeittoa varten tai laitan leivän päälle tai syön raejuuston kanssa. Säilyvät kuitenkin jääkaapissa pari päivää, ei paljon lisäajattelua mielestäni tarvitse.
Aivan, minun muistisairas äitini oli ostanut lettu- ja vohvelijauhetta kun ei enää ilmeisesti muistanut miten lettuja tehdään. Tosin hänen ostamaansa tuotteeseen lisättiin vain vesi.