Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok antaa lapselle suklaavanukasta?

Vierailija
07.05.2006 |

Lapsi 1v 4kk oli mummilassa kylässä ja oli saanut välipalaksi Naminami-vanukasta. Onko syytä kieltää jatkossa vai sopiiko tuo mummolaherkutteluksi?

Meillä ei normaalisti syödä makeita ollenkaan. Joskus lapsi saa muroja ja niissä on vähän sokeria. Ei varmaankaan ole paha juttu jos välillä vähän herkuttelee vai pääseekö pahasti jo makean makuun?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki ehdottomuus on vähän pahasta.

Vierailija
2/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok antaa silloin tällöin (vaikka just mummolareissuilla tmv.) lapsille herkkuja. Toisaalta siinä voi käydä niin, että jäävät helposti " koukkuun" ja ovat jatkuvasti vaatimassa. Siinä koetellaan silloin vanhempien hermoja. Itse annan lapselleni silloin tällöin herkkuja (nyt reilu 2-vuotias), eikä lapsi niitä muulloin kinu, mutta koskaan ei tiedä vaikka tilanne muuttuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme syöneet lapsesta saakka kaikkea hyvää ja paljon. Olemme onneksi geeneiltämme hoikkaa sorttia, koska tällä herkuttelulla olisin muuten varmasti 150-kiloinen. Ongelma onkin sitten hampaat. Mulla tippuu varmaan hampaat suusta ennen 40 ikävuotta. En toivoisi lapselleni samaa kohtaloa.

En vain oikein tiedä, miten löytäisin sopivan keskitien. Jos siitä makeesta tekee jonkun suuren kielletyn asian, niin varmasti syö minkä ikinä kerkeää, mutta en muutes vaan viitsisi sitä tarjota, kun ei vielä osaa sitä edes haluta.

ap

Vierailija
4/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkä mua edes ole siunattu hoikilla geeneillä, mutta hyvillä hampailla sentään...

Olen kamalasti tota miettinyt oman jo 3-vuotiaani kanssa, mutta ainakin tällä hetkellä huoleni tuntuu turhalta; lpasella on tosi hyvä oma säätely noissa herkkumäärissä. Ei usein edes halua mitään makeaa vaikka tarjotaan, ja jos ottaa, niin tulee aika pian täyteen, eikä halua enempää.

Mistä lie sitten noi geenit perinyt... : )