Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäilyttävää? Tapailemallani miehellä on vain 4 kaveria Facebookissa

Vierailija
16.10.2018 |

Miehen käytös on ollut hieman ahdistavaa. Hän on kyllä aidosti mukavanoloinen, mutta saan stalkkerin vibat siitä. On mm. myöntänyt googletelleensa mua ja etsinyt instagramini. Pommittaa viesteillä jatkuvasti ja avaa whatsapin salamannopeasti kun vastaan hänen viestiinsä. On siis puhelimen äärellä koko ajan odottamassa.
Mies haluaa nyt olla Facebookissa kavereita ja ihmetyin vähän kun tällä oli vain 4 kaveria, joista yhden tunnistin siskokseen. Onko tuollainen normaalia? Mua alkoi vähän epäilyttää/pelottaa. Olen itsekin introvertti joten sinänsä ymmärrän, mutta on mulla sentään paljon enemmän tuttavia Facebookissa mm. työkavereita ja vanhoja koulukavereita. Miehen profiili ei ole uusi vaan ainakin pari vuotta vanha, muutama päivitys siellä näkyi olevan vuodelta 2016.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei ole facebook-tiliä, ei kyllä kavereitakaan. Tiedostan sen olevan epäilyttävää, mutta en lopulta ymmärrä, miksi minulle ei ystäviä tai tuttavuuksia synny. Minkäs teet, eipä ketään oikein voi pakottaakaan ystävyyteen.

En minä siitä huolimatta ole stalkkeri, ripustautuja, omituinen tai mitenkään muuten poikkeava. Jos taas muilla ihmisillä on se ajatus, että kaveriton (tai facebookiton) on jotenkin äärimmäisen epäilyttävä, todennäköisyys saada lisää ystäviä tai seuraa laskee jo lähelle nollaa. Eihän teihin pääse kiinni mitenkään, kun olette kuin teflonia oman kuplanne ulkopuolelle.

T'ätä olen myös itse aina miettinyt, että miten nämä ihmiset ovat ikinä saaneet kavereita, kun yrittää tutustua heihin, he sanovat, että he eivät halua tutustua tuntemattomien kanssa. Miten he sitten ikinä ovat onnistuneet tutustumaan kenenkään kanssa, kun kaikkihan ovat joskus olleet joskus tuntemattomia???

Voisiko joku viisas sielu kertoa logiikan tässä ajattelussa?

Vierailija
22/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tahtoo oikeasti tietää onko mies normaali. Näin siitä somessa olemisesta on tullut normi. Sen lisäksi siellä pitää tietysti käyttäytyä tietyllä tavalla. Ap vaikuttaa tylsältä tyypiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen käytös on ollut hieman ahdistavaa. Hän on kyllä aidosti mukavanoloinen, mutta saan stalkkerin vibat siitä. On mm. myöntänyt googletelleensa mua ja etsinyt instagramini. Pommittaa viesteillä jatkuvasti ja avaa whatsapin salamannopeasti kun vastaan hänen viestiinsä. On siis puhelimen äärellä koko ajan odottamassa.

Mies haluaa nyt olla Facebookissa kavereita ja ihmetyin vähän kun tällä oli vain 4 kaveria, joista yhden tunnistin siskokseen. Onko tuollainen normaalia? Mua alkoi vähän epäilyttää/pelottaa. Olen itsekin introvertti joten sinänsä ymmärrän, mutta on mulla sentään paljon enemmän tuttavia Facebookissa mm. työkavereita ja vanhoja koulukavereita. Miehen profiili ei ole uusi vaan ainakin pari vuotta vanha, muutama päivitys siellä näkyi olevan vuodelta 2016.

Äh, siinä fb:ssä mitään kummalista.

Ei varmaan varsinaisesti edes haluaisi olla siellä, mutta kyhäsi profiilinsa Tinderin vuoksi.

Tiedän mistä puhun, koska itsekin niin tehnyt.. Alkuun fb:ssä minulla ei ollut yhtään kavereita, sitten ihan vain muutamia pitkään ja tässä vuosien välilllä sitten aina välillä tulee hyväksyttyä jokunen, niin nyt jo kymmeniä - mutta verrattuna sellaiseen joka fbtä varsinaisesti käyttää, niin tosi vähänhän noita on.

Enemmän sinun oma käytöksesi friikiltä kuulostaa.

Vierailija
24/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan nyt tuo kirjoittamasi eka kappale, ja mieti uudelleen mistä olet huolissasi. Olisiko tuollainen sitten ok jos miehellä olisi enemmän kavereita fasessa...

No saisi kuvan, että tyypillä on muutakin elämää ja ehkä siksi vastaa viesteihin nopeasti kun on muitakin juttelukavereita/katseltavaa puhelimessa. Nyt tulee vaan olo, että päivystää mun takiani puhelinta.

Ap

Minusta on epäilyttävää, että kukaan mies haluaa tapailla noin omahyväistä ja itserakasta ihmistä kuin sinä.

Vierailija
25/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIetpä ap sitä, että koko tuo epäilyttävä skenaario on sinun omien aivojesi tuotosta. Miksi ihmisellä pitäisi olla sata kaveria jossain virtuaalisessa chatissa, kun hyvä että oikeesssa elämässä ihmisellä riittää aikaa edes yhdelle. Olisit onnellinen, että on susta noin kiinnostunut.

Vierailija
26/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on Facebookissa muttei ole kavereita, voi tarkoittaa vaikka sitä, että on siellä ryhmien takia. Tai vaikka sen takia, että sitä kautta saa tietoa tulevista tapahtumista.

Muuten käytös voi selittyä yli-innokkuudella ja sillä että haluaa tehdä sinuun vaikutuksen, on umpirakastunut ja valmis heittämään oman elämänsä menemään koska saa sinussa kaiken tarvitsemansa sisällön...

Jos et tunne samoin, niin älä jää esittämään että hyvä tästä tulee kunhan opit vastaamaan hänen tunteisiinsa. Joskus sen vaan tietää alusta asti, ettei tästä tule mitään. Vaikka kuinka muuten olisi mukava tyyppi.

Vierailija
27/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on Facebookissa muttei ole kavereita, voi tarkoittaa vaikka sitä, että on siellä ryhmien takia. Tai vaikka sen takia, että sitä kautta saa tietoa tulevista tapahtumista.

Muuten käytös voi selittyä yli-innokkuudella ja sillä että haluaa tehdä sinuun vaikutuksen, on umpirakastunut ja valmis heittämään oman elämänsä menemään koska saa sinussa kaiken tarvitsemansa sisällön...

Jos et tunne samoin, niin älä jää esittämään että hyvä tästä tulee kunhan opit vastaamaan hänen tunteisiinsa. Joskus sen vaan tietää alusta asti, ettei tästä tule mitään. Vaikka kuinka muuten olisi mukava tyyppi.

Niin ehkä, nyt mies on taas pommittanut kymmenellä viestillä lyhyen ajan sisään. Tämä ahdistaa minua enkä ymmärrä mikä tässä saa minut omahyväiseksi? Kyllä alkaa kyseinen käytös epäilyttämään sen lisäksi ettei ole tekemisissä koskaan kenenkään muun kanssa. En halua mitään pakkomielteistä roikkujaa. Olen kerran saanut stalkkerin perääni ja kesti 5 vuotta ennen kuin se lopetti kiusaamisen.

Ap

28/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, siinä fb:ssä mitään kummalista.

Ei varmaan varsinaisesti edes haluaisi olla siellä, mutta kyhäsi profiilinsa Tinderin vuoksi.

Tiedän mistä puhun, koska itsekin niin tehnyt.. Alkuun fb:ssä minulla ei ollut yhtään kavereita, sitten ihan vain muutamia pitkään ja tässä vuosien välilllä sitten aina välillä tulee hyväksyttyä jokunen, niin nyt jo kymmeniä - mutta verrattuna sellaiseen joka fbtä varsinaisesti käyttää, niin tosi vähänhän noita on.

Enemmän sinun oma käytöksesi friikiltä kuulostaa.

Tinderin takia ei tarvitse liittyä fb. Itse olen Tinderissä eikä ole tosiaan koskaan ollut fb.

Vierailija
29/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaverimäärä Facebookissa piilotettuna, koska en halua, että kukaan tekee musta mitään typeriä oletuksia pelkän kaverimäärän perusteella. Tekis kyllä mieli poistaa koko Facebook. Ahdistavaa, että somessa olemisen ja sen käyttötapojen perusteella määritellään ihmisen normaalius!

Vierailija
30/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

instagram

facebook

snapchat

Sellainen introvertti siellä sitten. 

Seurusteletko somen vai miehen kanssa? 

Vierailija
31/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on fiksu, "normaali" ja live-elämässä sosiaalinen, mutta hänellä on Facessa vain n. 10 kaveria. On siellä ainoastaan sen takia, että harrastusryhmänsä sopii treeneistä faceryhmässä. Ei käytä muitakaan somekanavia. Täysin normaali mies, mutta on facessa vain pakon saattelemana, ei päivitä sinne mitään eikä ole tarvetta pyydellä kaveriksikaan ketään, hänellä on siellä kavereina vain lähin perhe ja pari treenikaveria. Ei ikinä kommentoi tai tykkäile minunkaan päivityksistä, koska käy siellä vain treeniä edeltävänä päivänä katsomassa sen hetkisen treenipaikan jne.

Eli ei se, että fb-kavereita on vain kourallinen, pelkästään kerro mistään omituisuudesta.

Vierailija
32/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se olisi epäilyttävää? Tai siis mistä mielestäsi kertoisi vähäinen kaverimäärä?

Mielenterveysongelmia? Kyllä useimmilla on edes niitä vanhoja koulukavereita facessa, vaikkei heitä enää tapailisikaan.

Minä en ole facebookissa, mutta jos olisin, en ainakaan vanhoja koulu"kavereitani" huolisi kavereikseni.

Vierailija
33/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä, nyt mies on taas pommittanut kymmenellä viestillä lyhyen ajan sisään. Tämä ahdistaa minua enkä ymmärrä mikä tässä saa minut omahyväiseksi? Kyllä alkaa kyseinen käytös epäilyttämään sen lisäksi ettei ole tekemisissä koskaan kenenkään muun kanssa. En halua mitään pakkomielteistä roikkujaa. Olen kerran saanut stalkkerin perääni ja kesti 5 vuotta ennen kuin se lopetti kiusaamisen.

Ap

Mikä sun ongelma onkaan? Se että mies on ihastunut korviaan myöten, vai että sinä et pysty olemaan ihastuksen kohteena? Yhtälö on erikoinen, etsit parisuhdetta ja kun löytyy mukava mies joka retkahtaa sinuun, se onkin sinulle äkkiä jotain kamalaa. Parempi että ap sä lopetat nämä treffihommat kokonaan.

Vierailija
34/34 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, vähintään 500 pitäisi olla, joukossa mielellään paavi ja Putin.