Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuukautissuojia käytätte?

Vierailija
15.10.2018 |

Mä käytän kuukuppia, yöllä lisäksi kestositeitä. Kuppia oon käyttänyt kymmenisen vuotta. Kertakäyttöiset kuukautissuojat eivät oikein sovi mulle.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päreitä

Vierailija
42/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteitä, joskus harvoin hätätilanteissa tamponia.

Kuukuppi on jo ajatuksena ällöttävä! Kiitos, mut ei kiitos. Enkä haluu tulehduksia.

Ja eiköhän sen veren ole tarkoitus valua ulos, eikä jäädä muhimaan sisuksiin..

Haluat siis valuttaa veret muhimaan housuihin ja römpsäkarvoihin, oikein reagoimaan ilman hapen kanssa? Nam nam. Hyi stna. Tietäisittepä miten vastenmielisiltä te sidepeput haisette, löyhkäätte pitkälle. Kuukuppia käyttäessä veri ei nimenomaan jää muhimaan minnekään, vaan kertyy _kuppiin_ ja pysyy siellä vaginan sisällä ilmatiiviisti, tahrattomasti ja hajuttomasti.

Käytän siteitä eikä kukaan ole ikinä sanonut että haisen. Eräs mies kerran kertoi että haistaa joka naisesta menkat. Kysyin sitten että no onko mulla menkat, ei kuulemma. Oli ja sidekin vielä ja lyhyt hame.

Salaisuus on alapesut. Tadaa!

Side vaihdetaan usein ja joka kerta alapesu. Ajalen myös karvat aina menkkoja ennen. En ihan posliiniksi mutta lyhyiksi myös siitä edestä.

Olen kyllä miettinyt tuota kuppia. Tamponeista tulee alavatsa kipeäksi ja niiden laitto jostain syystä sattuu.

En tykkää siteistä mutta se on ollut toistaiseksi paras ratkaisu. Taas menkat ja vuorasin yöksi housut kahdella siteellä. Ei kiva. Olen miettinyt jo housuvaippoja yöksi!

Jännittää vaan käyttää kuppia. Pettääkö se kuinka helposti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuämpäriä, kun on niin runsaat vuodot.

No mä kyllä tarttisin ekoina vuotopäivinä kuuämpäriä. Nytkin tulin yhtenä päivänä tunnissa kuppi täyteen.

Ap

Eikö niitä kuppeja ole erikokoisia, vai onko sulla jo maxivetoinen käytössä?

On mulla se kakkoskoon kuppi käytössä, siksi vaihdoinkin isompaan, kun vuoto on runsaampaa. Nää tämän kuun menkat oli kyllä ennätys. Vaikka söin ibuprofeeniakin, mulla tuli päiväsaikaan varmasti ainakin viisi ohivuotoa, kun kuppi täyttyi niin nopeasti. Pitää vissiin alkaa käyttää ekoina päivinä lisäsidettä päivälläkin.

Ap

Varaa aika gynelle. Ei kuulosta enää normaalilta runsaalta vuodolta. Tuollaiseen verilöylyyn toki tottuu ajan mittaan, mutta sen syy kannattaisi tutkia. 

Vierailija
44/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi on jo ajatuksena ällöttävä! Kiitos, mut ei kiitos. Enkä haluu tulehduksia.

Haluat siis valuttaa veret muhimaan housuihin ja römpsäkarvoihin, oikein reagoimaan ilman hapen kanssa? Nam nam. Hyi stna. Tietäisittepä miten vastenmielisiltä te sidepeput haisette, löyhkäätte pitkälle. Kuukuppia käyttäessä veri ei nimenomaan jää muhimaan minnekään, vaan kertyy _kuppiin_ ja pysyy siellä vaginan sisällä ilmatiiviisti, tahrattomasti ja hajuttomasti.

Minä sidepeppu tiedän, etten löyhkää läheltä enkä kaukaa haisteltuna. Osaan katsos vaihtaa sen siteen tarpeeksi usein ja pestä "römpsäni" monta kertaa päivässä. En ole muidenkaan menkkalöyhkää ikinä havainnut.

Täällä jostain syystä pyörii näitä mielenterveyspotilaita, jotka oikeasti haistelevat tyyliin kassajonossa edellä jonottavaa, että mikähän tuollakin muhii.

Normaalit ihmiset ei todellakaan haise, eikä haistele toisten kuukautissuojia.

Oletko ikinä ajatellut sitä että niitä vuotoja, ja neniä, on niin montaa sorttia? Vaikka sinä et mitään haistaisikaan, on tälläisiä vihikoiraihmisiä, jotka haistavat vaikka majavan kolmen mailin päästä...ja sitten on ihmisiä joilta on mennyt hajuaisti kokonaan. Olen tavannut molempien lajien edustajia.

Vierailija
45/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän siteitä eikä kukaan ole ikinä sanonut että haisen. Eräs mies kerran kertoi että haistaa joka naisesta menkat. Kysyin sitten että no onko mulla menkat, ei kuulemma. Oli ja sidekin vielä ja lyhyt hame.

Side vaihdetaan usein ja joka kerta alapesu. Ajalen myös karvat aina menkkoja ennen. En ihan posliiniksi mutta lyhyiksi myös siitä edestä.

Olen kyllä miettinyt tuota kuppia. Tamponeista tulee alavatsa kipeäksi ja niiden laitto jostain syystä sattuu.

En tykkää siteistä mutta se on ollut toistaiseksi paras ratkaisu. Taas menkat ja vuorasin yöksi housut kahdella siteellä. Ei kiva. Olen miettinyt jo housuvaippoja yöksi!

Kyllä se vetää enemmän kuin vaikka tamponia, mutta kuten nyt tuossa edellä kirjoitin, mulla on välillä niin runsaat menkat, että vahinkoja tulee.

Jos kuppi tuntuu aluksi kovalta, sitä kannattaa keittää useamman kerran ennen kuin ottaa sen käyttöön.

Ap

Vierailija
46/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimpia mahollisia ja ohuita. En vuoda niin runsaasti

Vierailija
47/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Always siteitä, niitä nelosia ja vitosia.

En oo koskaan käyttäny tamponeja tai mitään uutuushärveleitä, siteillä loppuun asti.

Ja siteistä ehdottomasti paras on Always, muut on melko surkeita.

Vierailija
48/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sidepeppu tiedän, etten löyhkää läheltä enkä kaukaa haisteltuna. Osaan katsos vaihtaa sen siteen tarpeeksi usein ja pestä "römpsäni" monta kertaa päivässä. En ole muidenkaan menkkalöyhkää ikinä havainnut.

Täällä jostain syystä pyörii näitä mielenterveyspotilaita, jotka oikeasti haistelevat tyyliin kassajonossa edellä jonottavaa, että mikähän tuollakin muhii.

Normaalit ihmiset ei todellakaan haise, eikä haistele toisten kuukautissuojia.

Oletko ikinä ajatellut sitä että niitä vuotoja, ja neniä, on niin montaa sorttia? Vaikka sinä et mitään haistaisikaan, on tälläisiä vihikoiraihmisiä, jotka haistavat vaikka majavan kolmen mailin päästä...ja sitten on ihmisiä joilta on mennyt hajuaisti kokonaan. Olen tavannut molempien lajien edustajia.

Majavampa hyvinkin.

Vierailija
49/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännittää vaan käyttää kuppia. Pettääkö se kuinka helposti?"

Itsellä kuppi falskannut vain kun olen sen itse laittanut vahingossa huonosti, ei siis kupin vika. Ja APn kysymykseen: käytän kuppia ja jos on älyttömän verilöylyn takia pakko, niin biohajoavia siteitä.

Vierailija
50/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuppia o kahta kokoa. Jos oot synnyttänyt niin kannattaa ottaa isompi. Mulla synnytyksen jälkeen pienempi päästi ohi välil mut nyt idomman kanssa ei o ollut mitään ohivuotoja., ellei sit o täyttynyt., mut tämäkin harvinaista vaikka vain kahdesti päiväs tyhjennän.

Kupin kanssa voi aluks pitää vaik pikkuhousunsuojaa. Itsellä ainakin ohivuoto ollut niukkaa tiputtelua. Ei niinkuin tamponis et valuu kaik läpi.

Vierailija
51/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkoset-siteitä. Kotimaisuus kunniaan!

Vierailija
52/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuämpäriä, kun on niin runsaat vuodot.

No mä kyllä tarttisin ekoina vuotopäivinä kuuämpäriä. Nytkin tulin yhtenä päivänä tunnissa kuppi täyteen.

Ap

Eikö niitä kuppeja ole erikokoisia, vai onko sulla jo maxivetoinen käytössä?

On mulla se kakkoskoon kuppi käytössä, siksi vaihdoinkin isompaan, kun vuoto on runsaampaa. Nää tämän kuun menkat oli kyllä ennätys. Vaikka söin ibuprofeeniakin, mulla tuli päiväsaikaan varmasti ainakin viisi ohivuotoa, kun kuppi täyttyi niin nopeasti. Pitää vissiin alkaa käyttää ekoina päivinä lisäsidettä päivälläkin.

Ap

Varaa aika gynelle. Ei kuulosta enää normaalilta runsaalta vuodolta. Tuollaiseen verilöylyyn toki tottuu ajan mittaan, mutta sen syy kannattaisi tutkia. [/quote

Ja mittauttaa kaikki varastorauta ja hemoglobiiniarvot ainakin.

Niin, mikä se runsaitten kuukautisten raja sitten on? Ennen kuukuppien keksimistä ei ollut oikein mitään helppoa tapaa mitata vuodon määrää.

Epäilen että tuskin vieläkään on mitään kliinistä määritelmää tyyliin xx ml/kg. Jos miehilläkin olisi kuukautiset, olisi jo varmaan keksitty joku pölynimurin kaltainen laite jolla ne veret saisi imaistua kerralla pois eikä tarttisi päiväkausia kitua. Mutta sittenkin olisi varmaan ihmisiä jotka tuumaisi että kyllä ne siteet on vaan paljon parempia

Vierailija
53/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mielenterveyspotilaat vedettiin mukaan. Ei tarvi olla mielenterveysPOTILAS ollakseen sekaisin päästään. Ja sekaisinhan tuo muiden menkkojen haistelija on. Terveisin mielenterveyspotilas

Vierailija
54/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkosia. Kannatan suomalaista tuotantoa. Lisäksi ne eivät aiheuta hiivaa kuten kaiken maailman hajustetut siteet.

Vierailija
55/69 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymys kupista?

Mistä tietää milloin se pitää tyhjentää?

Vierailija
56/69 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteiden käyttö on kyllä aikamoista luonnonvarojen tuhlausta ja ympäristön saastuttamista. Kehitettäisiinpä joku parempi luomuversio tamponista tms., täysin biohajoava ja luonnollinen. Ei enää näitä muovisia hajustettuja ja ties mitä kemikaaleja sisältäviä hautovia ja epähygieenisiä terveyssiteitä.

Olin just kommentoimassa omasta lempituotteesta - oon jo vuosia käyttänyt Vuokkosien biohajoavia siteitä mutta löysin vastikään niiden uudet luomutamponit! Nekin on biohajoavia ja niissä ei ole yhtään muovia tai mitään myrkkyjä. En oo ihan valmis vaihtamaan kuukuppiin vielä joten toistaiseksi nää on paras ja ekologisin vaihtoehto.

Vierailija
57/69 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysymys kupista?

Mistä tietää milloin se pitää tyhjentää?

Aika pian opit huomaamaan millainen vuoto sulla on. Ekoina keroina kannattaakäyttää esim pikkuhousunsuojaa jos tuleekin ohivuoto. Itsellä nää olleet pientä tiputtelua, ei suurtavalumista. Aluks kpin voi tyhjentää vaik 2tunnin välein. Kun opit oman vuotosi määrän voit muokata tyhjennysvälin sulle sopivaks. Mulla se on 12tuntia, eli aamulla ku herään ja illal ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
58/69 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä siteitä. En edes vuoda toisen päivän jälkeen paljoa, mutta normipituisilla ei voi olla normaalisti kun esim. mahalla ollessa vuotaa ohi edestä, ja takakenossa/kyykyssä taas takaa.

Tamponit tai kuppi olisi tietysti, mutta en pidä ajatuksesta tunkea mitään ylimääräistä sinne.

Vierailija
59/69 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarileikkauksen jälkivuotoon tarvitsin siteen ja löysin Vuokkosen biohajoavat siteet ja pikkuhousunsuojat. Näillä olen jatkanut siitä eteenpäinkin. :)

Hienoa, että kotimainen tuote on tällailla menny kehityksessä eteenpäin!

Vierailija
60/69 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteillä menty jo 17 vuotta, eikä muut vaihtoehdot ole koskaan houkuttaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi