Kuinka moni ottaa vastaan tämän ilmastohaasteen?
Lopetetaan palkkatyön tekeminen kahden vuoden sisällä. Ei tueta enää talouskasvua, ja omakin kulutus vähenee.
Kommentit (18)
Tuen oman talouteni kasvua. Ihan sama mitä teille muille käy. Jos verot alkaa nousta niin ettei työ kannata niin kyllä minä sitten lopetan tai siirrän talouteni muualle.
En ole tehnyt töitä kymmeneen vuoteen. Ruoat ostan hevi-osastolta ja kotimaista luomulihaa, kanaa ja kalaa. Juon aika paljon olutta, mutta oluthan on yksi niistä kaikista vähiten päästöjä aiheuttavista tuotteita ja toimii myös nestemmäisenä leipänä ja peräröörin avaajana. En omista autoa. Aika paha pistää kenenkään paremmaksi tai paskemmaksi miten sen nyt ottaa.
Suomalaiset tieteet ovat usein kalliimpia. Niiden ostaminen aiheuttaa vähemmän päästöjä. Talouskasvu auttaa niiden tuottamiseen.
Ei se paljon hidasta ilmastonmuutosta jos Suomen kansan kokoinen joukko kuolee nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Voitko hieman perustella?
Mikä kohta vaatii lisäperusteluja?
Tajusin tänään, että kotikaupungissani Lahdessa jaetaan ruokaa tai ruokakasseja 17 krt/kk eli ei ole mitään tarvetta ostaa ruokaa. Puutarhasta saan vihannekset ja omenat sekä marjat. Miksi tehdä töitä, kun ilnakin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko hieman perustella?
Mikä kohta vaatii lisäperusteluja?
Olitko perustellut jotain?
Vierailija kirjoitti:
Tajusin tänään, että kotikaupungissani Lahdessa jaetaan ruokaa tai ruokakasseja 17 krt/kk eli ei ole mitään tarvetta ostaa ruokaa. Puutarhasta saan vihannekset ja omenat sekä marjat. Miksi tehdä töitä, kun ilnakin pärjää.
Ai nykyään työttömät luulee että ruokakin tulee taikaseinästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nykyään työttömät luulee että ruokakin tulee taikaseinästä.
Mitä minä perusteluja kysyin. Tämä harhaluulo selittää kaiken!
Mua ei kiinnosta mikään sopulikampanja elämäntapaloisille. Haluan itse ansaita oman elantoni.
Säädetään palkkakatto, vaikka 2000 €/naama. Köyhät nimittäin tunnetusti on sitä ympäristöystävällisintä väkeä, kun ei ole varaa ostaa tai kerskakuluttaa. Ympäristöteoilla voi sitten korottaa sitä palkkakattoa. Ryhdy kasvissyöjäksi, saat 100 € lisää. Myy auto, 100 €.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta mikään sopulikampanja elämäntapaloisille. Haluan itse ansaita oman elantoni.
Älä nyt. Hehän pelastavat maapallon kun taikaseinä antaa heille ruokaa jota ei ole tuotettu missään tai kenenkään työllä.
Olen edelläkävijä. Aloitin tämän jo 5-vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Säädetään palkkakatto, vaikka 2000 €/naama. Köyhät nimittäin tunnetusti on sitä ympäristöystävällisintä väkeä, kun ei ole varaa ostaa tai kerskakuluttaa. Ympäristöteoilla voi sitten korottaa sitä palkkakattoa. Ryhdy kasvissyöjäksi, saat 100 € lisää. Myy auto, 100 €.
Luuletko että joku alle 2000€/kk tienaava hupiajelee? Kasvisruoka ilmastolle eettiseksi ja halvemmaksi ensin.
Talouskasvu tuhoaa maapallon ja sitä on vastustettava aina ja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi sinua. Sinun kuuluu odottaa että eteesi tuodaan ruoka jonka eteen kukaan ei tee töitä. Lahdessakin jaetaan niitä kasseja.
Ei oo pelkoa että palkkatöihin pääsisin. En myöskään käytä kaupan muovipusseja, en lennä lentokoneella, en omista autoa (enkä käytä julkistakaan kuin max. 1x viikko), lihaa syön todella vähän ja kasvikset satokauden mukaan, ruuat suunnittelen tarkasti etukäteen ettei mitään päätyisi roskikseen, käytän kuukuppia, vaatteet ostan kirppikseltä/kierrätyksestä (samoin huonekalut), en polta tupakkaa, en juo kahvia tai teetä, en lotraa vedellä ja sähkön kulutuksen pidän mahdollisimman pienenä, elektroniikkaa ostan vasta sitten kun vanha hajoaa korjauskelvottomaksi jne... On se hyvä olla työtön ja vähävarainen, eipä ainakaan tule ostettua mitään turhaa krääsää eikä ilmaa saastutettua juurikaan muulla kuin omilla pieruilla.