Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ala opettajalle?

Vierailija
15.10.2018 |

Olen yläkoulun opettaja ja lopen kyllästynyt työhöni - varsinaiseen opetustyöhön ja sen suunnitteluun ei ole tarpeeksi aikaa kun aikaa vievät kaiken maailman muu sälä, jota opettajan työhön nykyään kuuluu. Mitä muuta voisi kieltenopettaja tehdä? Kåännöstyöt on jo kokeiltu, ei ollut minun juttu. Oikeastaan olen valmis tinkimään palkastakin aika paljon kun vaan saisin työn, jossa työtunnit olisivat sen normaalin n. 37,5 tuntia viikossa eikä pitkälti yli 40 kuten nyt.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin ihan samaa, ja syytkin on ihan samat. Näiden loputtomien turhanpäiväisten projektien suunnittelu rupeaa olemaan niin iso työmaa, että ei vaan jaksaisi. Lisäksi niiden toteuttamiseen palaa paljon aikaa joka kaikki on pois opetustyöstä. Jos olisi valta päättää, niin keskittäisin voimavarat sinne missä niitä tarvittaisiin, eli oppilaiden opettamiseen.

Vierailija
2/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityistutorointia? Firma pystyyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala lähi hoitajaks

Vierailija
4/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yritykset tarvitsevat kielitaitoisia työntekijöitä esim. toimistotyöhön, tilausten tekemiseen ja vastaanottamiseen yms. Kielitaitoa edellyttävä kulttuurialan työ? Ekonomin tutkinto tuohon ja saat päättää paikkasi ja palkkasi.

Vierailija
5/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kielitaitoinen, lähtisin matkaoppaaksi.

Lentoemäntä voisi olla myös naiselle mielenkiintoinen.

Vierailija
6/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tuutorointi voisi olla yksi juttu. Sehän on kasvava ala kun yliopistoon pyrkiminen muuttuu. Toisaalta oman firman perustaminen pelottaa. Ehkä aluksi toiminimellä tai jotain?

Olen aivan samaa mieltä noista projekteista. Kaiken maailman turhanpäiväiset monialaiset, joista suurin osa oppilaista suoriutuu korkeintaan tyydyttävästi jotka kuitenkin tuottavat älyttömästi työtä kaikille. Samoin kaiken maailman kyselyt, joita tulee koko ajan uusia.

Vierailija
7/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko käännöstyöt nyt hinnaltaan kilpailutettu aivan pohjalle, kuten on ollut tilanne jo vuosia?

Vai onko siinä ollut muutosta jonnekin suuntaan?

Matkailuala tietenkin, mutta on varmaan kilpailua työpaikoista.

Vierailija
8/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt miesope kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta, jotka ovat koulussa, joten ei onnistu.

Vierailija
9/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaoppaan työt on kyllä sieltä pahimmasta pimeydestä. Vastuu + paimennat paineen alla.

Vierailija
10/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt miesope kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta, jotka ovat koulussa, joten ei onnistu.

En suosittele alan vaihtamista. Menettäisit pitkät lomasi yhdessä lapsiesi kanssa.

Vierailija
11/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän toteutatte monialaiset projektit, jos niistä on älyttömästi työtä? Onkohan koulussasi otettu asia liian vakavasti? Monialaisen kokonaisuuden voi toteuttaa monella eri tavalla. Esim. sama aihe kaikkiin oppiaineisiin samaan aikaan. Ei kai se nyt työlästä ole.

Vierailija
12/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pidät? Jos edelleen pidät puhumisesta ja suorasta kontaktista, niin löytyy erilaisia puhelintöitä, asiakaspalvelusta haastatteluihin, monilla kielillä, ja sitten tietenkin sitä puhelinmyyntiä.:)

Jos et pidä puhumisesta, niin tsekkaapa, mitä esim. nettilukiolla on. Voit tarjota osaamistasi vain esim. kirjallisena.

Eikähän opettajan tarvitse ajatella vain opettamista. Yleensä opettaja on itseohjautuva, hallitsee laajoja kokonaisuuksia, osaa työnjohtajana pitää langat käsissään, on nopea tilannearvioinnissa ym. Huomaatko, miten paljon osaat?

Vierailija
13/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän toteutatte monialaiset projektit, jos niistä on älyttömästi työtä? Onkohan koulussasi otettu asia liian vakavasti? Monialaisen kokonaisuuden voi toteuttaa monella eri tavalla. Esim. sama aihe kaikkiin oppiaineisiin samaan aikaan. Ei kai se nyt työlästä ole.

Luuletko, että riviopettaja saa päättää, miten monialaiset toteutetaan? Se riippuu hirveästi koulusta. Yhdessä koulussa se hömpötys vei lähes kaksi viikkoa normaalista opetuksesta. Toisessa itse monialaiset vei viikon, mutta arvioitavia töitä oli ihan hirveästi ylimääräisiä.

Vierailija
14/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formatiivinen arviointi on ihan syvyyksistä, samoin tukien kirjaaminen aineenopettajana. Mulla on satoja oppilaita, kirjaan 1-2h päivässä pelkästään tukitoimia wilmaan, sitten pitäisi säännöllisin väliajoin teettää itsearvioinnit ja arvioida itse janne-emilian edistystä ajattelytaitojen vahvistumisesta tms abstraktia. En edes merkkaa kaikkia, koska ei pysty ja oppilaat aliuorittavat paljon. 1-2 min aikaa kohtaamiseen per naama, päälle suunnittelutyö ja tuntimateriaalien teko, kikyt, vesot, oman itsen kouluttaminen kuten digialustat, itse tehtävien arvioinnit, monialaiset, muut teemaviikot ja vanhempien kanssa kommunikointi, tukiopetus, koulun sisäisten tiimien kokoukset. Palkka 1500-1800 nettona riippuen vuodesta. Haluan.opiskella uuden ammatin, mutta en pysty tekemään sitä työn ohessa saamatta burn outtia. Ilman rahaakaan ei voi olla. Ehkä joku hanttihomma sitten vaan.

Vierailija
15/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palkkasi on noin huono? 😕 Itse olen siis yläkoulussa, muutama ylitunti ja oma valvontaluokka ja palkka bruttona n. 3200. Käteen jää n. tonni vähemmän.

Vierailija
16/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

amikseen pääset opiskelemaan vaikka heti. Jatkuva haku on aina auki :D:D:D

Vierailija
17/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Formatiivinen arviointi on ihan syvyyksistä, samoin tukien kirjaaminen aineenopettajana. Mulla on satoja oppilaita, kirjaan 1-2h päivässä pelkästään tukitoimia wilmaan, sitten pitäisi säännöllisin väliajoin teettää itsearvioinnit ja arvioida itse janne-emilian edistystä ajattelytaitojen vahvistumisesta tms abstraktia. En edes merkkaa kaikkia, koska ei pysty ja oppilaat aliuorittavat paljon. 1-2 min aikaa kohtaamiseen per naama, päälle suunnittelutyö ja tuntimateriaalien teko, kikyt, vesot, oman itsen kouluttaminen kuten digialustat, itse tehtävien arvioinnit, monialaiset, muut teemaviikot ja vanhempien kanssa kommunikointi, tukiopetus, koulun sisäisten tiimien kokoukset. Palkka 1500-1800 nettona riippuen vuodesta. Haluan.opiskella uuden ammatin, mutta en pysty tekemään sitä työn ohessa saamatta burn outtia. Ilman rahaakaan ei voi olla. Ehkä joku hanttihomma sitten vaan.

Onko sulla alitunteja ja silti börnari uhkaa? Miten on mahdollista?

Vierailija
18/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yläkoulun kieltenopettaja, jolla työvuosia 16. Työ on jatkuvaa kiirettä liittyen .juurikin kaikkeen muuhun kun oppituntien suunnitteluun ja pitåmiseen. Koko ajan tulee jopa oppituntien päälle jotain ns tärkeämpää ja vierusluokan ope valvoo toisen luokkaa omansa ohella ja kumpikaan ryhmä ei saa kunnon opetusta.

Olen miettinyt myös alan vaihtoa. Työn pitäisi kuitenkin olla tarpeeksi vaativaa ja esim lyhyttutkinnot kuten hoitajan ammatit ei kiinnosta. Olen nähnyt sen ikävän ilmapirin ihan paikasta riippumatta.

Vierailija
19/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten palkkasi on noin huono? 😕 Itse olen siis yläkoulussa, muutama ylitunti ja oma valvontaluokka ja palkka bruttona n. 3200. Käteen jää n. tonni vähemmän.

Koska ei ole ylitunteja vaan joko just just opetusvelvollisuus, tai alitunnit ja luokanvalvojuus yms velvoitteita päälle ja olen uran alkuvaiheessa joka varmasti vaikuttaa, ihan peruskoulussa. En tiedä olenko liian tunnollinen, en tiedä mistä oikoa kun urakkahommaa. Tuntuu että teen suhteettomasti töitä palkkaan nähden ja koen riittämättämyyttä.

Vierailija
20/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityistutorointia? Firma pystyyn?

Kevytyrittäjyys on riskittömämpi vaihtoehto. Voi lopettaa heti kun siltä tuntuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan